Paleros

Griekenland, Palairos

Tot nog toe valt het hier mee, het regent af en toe wel behoorlijk, maar de wind voorspellingen waren gister 8, vanmorgen 7 en nu zie ik 6 staan. De wind komt voornamelijk uit het noorden dus Paleros ligt goed beschermd in de baai. Achter ons bescherming van het hoge deel van het dorp, beetje saaie dag. Wat lezen, Marinus vermaakt zich ook met de verrekijker om te zien hoe soms een boot buiten de haven probeert voor anker te gaan, de haven ligt nl vol. Als vrijkampeerder kunt je niet zonder een verrekijker, standaard uitrusting in de camper.

Als het even een tijdje droog lijkt lopen we een stukje het dorp in, fout weer een bui, gauw terug. Iemand probeert zijn boot uit het water te halen, Marinus gaat kijken of hij kan helpen, maar de lier is gebroken. Er is altijd wat te zien bij een haven, we zien ook nog vrij vaak trimmers voorbij komen, regen of droog , sportief hoor.

Voor dit soort dagen komt de Hollandse pot op het menu. Jonge kapucijners met gebakken spek-uien-paprika en diverse zuren. Standaard in de voorraad die mee gaat.

Ik krijg diverse appjes met info over het slechte weer en zie daar spectaculaire beelden en ook de stroomuitval op Ithaka, dat is hier dus ook geweest. De Nederlandse zeiler had dus gelijk de wind zou afbuigen naar Zakynthos en gelukkig is het hier niet zo heftig geweest.

‘s Morgens lopen we het dorp in naar boven om wat boodschappen te doen. Paleros is een echt Grieks dorp. Met type kapper waar Marinus graag zijn haar laat knippen, maar nu nog even niet. Opeens stopt een auto, raam open en toeteren, huh wat nu, maar het is een seintje voor de bakker, de man komt zijn brood ophalen. Het verkeer achter hem wacht even, zo gaat dat in Griekenland.
Ben je in Paleros loop de mooie grote kerk even in, echt de moeite waard.

We gaan verder langs de mooie kust, we weten hier 3 kleine strandjes met trap naar beneden. Vorig jaar konden we niet bij de 2 eersten staan, want als er 2 geparkeerde auto’s staan passsen wij er niet meer bij. Er is niemand, we blijven er staan, achter in de middag komen er mensen die meestal niet lang blijven. Hier hebben we wat schaduw en dat heeft de andere plek niet. Het weer is inmiddels weer opgeknapt en dan is een boom voor de schaduw erg prettig. We overnachten stukje verder even een grotere P.
Groetjes Ina en Marinus.

Fijn dat het tot nu toe mee valt qua weer. Mooie foto's. Groetjes, Ka

Karin 2020-09-19 21:35:09

Zo veel kilometers kustlijn, dat missen we in Nederland.

Mike 2020-09-20 09:38:58

En dat je dan langs de kust kunt rijden met mooi uitzicht, dat missen we ondanks de kust. Ook in Frankrijk en noord Italie mis je dat.

@mike 2020-09-20 11:21:02

Hallo Marinus & Ina, Fijn dat jullie de storm redelijk hebt doorstaan en dat de wind tijdig is afgebogen naar Zakynthos. Dus nog geen kappertje voor Marinus? Dat lijkt mij daar toch een heel avontuur. Hoop dat het weer gauw zal opknappen. Zijn weer leuke foto's Ina. Fijne voortzetting Dame en Heer. Groetjes P&W.

Peter 2020-09-21 00:52:20

Mooi plekje hebben jullie weer gevonden! Ik loop een beetje achter maar lees/kijk nu volledig in stijl, terwijl op de foto’s het mooie weer tevoorschijn, kwam tegelijkertijd hier de zon door na bui en wolken. Helaas is het echte mooie weer voorbij ... 🙋‍♀️💋