Gebeten door een hond.

Griekenland, Mitikas

In Paleros zou een CP moeten zijn volgens ACSI boek, niet dus, is er niet meer. We zijn via smalle straatjes door het dorp gekomen maar staan wel mooi aan de haven. In de loop van de middag maken we een wandeling door het dorp er is een beneden gedeelte en een bovengedeelte. Het bovengedeelte is helemaal niet toeristisch en heeft een kerk die er niet echt oud uitziet maar die van binnen erg mooi is. Bijna helemaal beschilderd en ook een aantal mooie iconen. Er zit een mevrouw bij de kaarsjes(voor de verkoop?) die helaas alleen maar Grieks spreekt. Ik vraag hoe oud de kerk is en via het woord construia begrijp ik dat hij van 1923 is.

We lopen nog even langs de boten over de kade, bijt er toch ineens een aangelijnde kleine hond in mijn been.Er stonden 3 mensen bij elkaar te praten en wij liepen gewoon langs, sorry sorry. Je ziet er eerst niet zo veel van en we ontsmetten het. Maar later wordt het toch een plek en betadine erop gedaan. Daarna bij een apotheek naar een dokter geïnformeerd voor tetanus prik, we kunnen morgenochtend terug komen om 10 uur. We zijn er al vroeg en er wordt gebeld, 10 minuten dan komt hij. Er kwam alleen geen dokter maar een prik mevrouw, die in het dorp bij diverse mensen langs gaat denk ik. Ze heeft me de tetanusprik gegeven maar op onze vraag of ik nog antibiotica zou moeten hebben ivm de knieprotese daar kregen we ook met apotheker geen duidelijkheid over. De beet zit ook nog eens in het been met de protese. Ik weet dat de inzichten hierover ook verschillend zijn maar ja een hondenbeet is toch wat anders dan een ingreep van iets.

Dus daarna de huisarts in Nederland maar gebeld, die krijg je ook niet meteen aan de lijn. Maar via de assistente kreeg ik de naam van het antibiotica en samenstelling(2 componenten 500/125 mg) door. En de vraag kun je dat dan zomaar krijgen? Ja dat kun je hier zomaar krijgen toen wij 10 minuten zaten te wachten kwam er een toeriste binnen die vroeg naar penicilline had het in haar keel begreep ik en vertrok met een doosje. Wij weer heen met de info, volgens de assistente zou de dokter er toch ook een beetje zenuwachtig van zijn als hem dit was overkomen.

En ja hoor de apotheker haalt een doosje te voorschijn met de naam en de samenstelling die ik op gekregen had, niet te geloven. Alleen de naam is te lezen verder alles in het Grieks met ook zeer uitgebreide bijsluiter in het Grieks, kuur van 5 dagen.
Nu ben ik er niet zo happig op om weer wat te slikken na 2 penicilline kuren in afgelopen 3 maanden. Maar het leek ons toch maar het verstandigste in deze situatie.

De kustroute van Paleros naar Mitikas is weer een mooie kust route,even voor
Mitikas zien we een klein strandje bij een parkeergelegenheid en met een boom, voor de schaduw. We blijven een nachtje staan, heerlijk even rust, het is een rustige weg dus dat is geen probleem. Tijdens het eten kwam er een kudde geiten langs en toen we gingen slapen en het donker was kwam er een grote kudde koeien langs de weg richting Mitikas. Later kwamen ze weer terug niks meer te beleven daar 😉. We slapen nog net niet, hoor ik op het grind lopen naast de camper? Marinus doet het buitenlicht aan en ja hoor staat een koe te grazen, die denkt dat is handig zo'n lichtje erbij!

Na middernacht blijft het rustig en 's morgens rijden we naar Mitikas om daar even wat boodschappen te doen. We gaan dan klein stukje verder naar de CP van hotel Delphina met een aantal faciliteiten, niet van alle gemakken voorzien☹️ maar we staan fantastisch met mooi uitzicht en bomen voor de schaduw. Maar even rust na alle commoties van de afgelopen dagen.
Groetjes Ina en Marinus.

Eerst de camper, dan een beet, het zit jullie niet helemaal mee. Hoop dat de kuur aanslaat. Fijne reis nog verder. Gr. Edso

Edso 2019-06-06 15:46:22

Ik zei het al eerder, het is nooit saai bij jullie. Ik vind het een behoorlijke beet voor een klein hondje. Een prachtig plekje weer. Veel plezier.

Tineke 2019-06-06 16:20:03

Het is wel een reis met hindernissen!De reactie van mijn "wederhelft",(de dieren-arts dus) was niet mals, zal 'm je dan ook maar besparen.Goed in de gaten blijven houden, dit met het oog op eventuele hondsdolheid, je weet maar nooit! Overigens is het wel een mooie streek, lijkt veel oorspronkelijks te hebben. Veel plezier verder.

Marianne 2019-06-06 17:24:16

Nou Ina wat ben jij toch een pechvogel, iedere reis is er wel wat met jou. . Het is trouwens wel een flinke jaap in je been. Hopelijk was dit het laatste en gaat jullie reis weer voorspoedig verder. Voor Marinus ook iedere keer een schrik. Groetjes A + A.

Adrie en Arthur 2019-06-06 18:28:57

Hi Marinus & Ina, Dat je uitgerekend door een aangelijnde hond gebeten moet worden Ina. Ik heb jullie inmiddels een e-mail doen toekomen. Over de omgeving hebben jullie niets te klagen. Er zijn daar nog veel mooie dingen te zien. Wat leuk dat zwaluwennest, met alle inwoners op rij ! Hoop dat de wondjes zonder problemen zullen herstellen. Warme groet van Peter & Wilna.

Peter 2019-06-06 19:20:26

Voor de cursus ‘omgaan met teleurstellingen’ slaag je met vlag en wimpel 😏. Het toont je karakter om ondanks vervelende zaken toch te kunnen blijven genieten! Chapeau. “Het gaat altijd anders.....” Beterschap. De foto’s zijn weer fraai ( behalve van je been dan 😂) Ciao, Peter&Charlotte

Peter&Charlotte 2019-06-06 21:47:32

Ja, was nog een tamelijke hap in je been! Tis te hopen dat het vlug beter wordt he! Voor de rest, niets beter dan lof over jullie reis! We volgen het verder op de voet, of moet ik nu zeggen op het been😉! gr rik en els

Rik & Els 2019-06-07 07:19:35

Ben zelf ook ooit door een hond gebeten, ja ook in Griekenland. Een beetje vergelijkbaar geval. Veel gedoe en medicijnen, maar uiteindelijk is het goed gekomen. Het vervelende van dit soort incidenten is dat je ze niet in je reisschema hebt staan. Hopelijk geneest de wond weer snel en houd je er niets aan over.

Nico Bloot 2019-06-07 12:19:57

Wat een pech heb jij deze reis Ina, is het niet een opspelende kies die verwijderd moet worden dan is het wel een hondenbeet. Gelukkig heb je nu de juiste medicatie kunnen krijgen. Ik geniet van de mooie foto's en het doet mij soms denken aan Cyprus. Geniet beiden nog verder van deze prachtige reis. Groetjes