Natuurpark de Cabo de Gata-Nijar

Spanje, Níjar

In 2009 waren we ook in het natuurpark Cabo de Gata maar toen zijn we niet aan de oostkant van het gebied geweest. Nu dus even een andere route door het park. Er liggen hier een paar mooie kleine plaatsjes aan de mooie kust.

Voordat je het gebergte overgaat(we moeten stukje terug vanuit Agua Amarga) zie je overal de zgn plastico‘s. We zien ook de plastic hutjes waar de werknemers(Afrikanen) in wonen.Pas over het gebergte de Siërra del Cabo komt je weer in het mooie gebied.
Eerst naar Las Negras, dit dorp dankt zijn naam aan de berg aan de linkerkant van de stad, El Cerro Negro , een grote massa donkergekleurd vulkanisch materiaal. Vroeger was dit ook een hippy dorp.

Volgende dorp is Rodalquilar, dit was vroeger een oud mijncentrum, in de oudheid werd aluin gewonnen uit de bergen, in de 19e en 20e eeuw waren er een goudmijnen , tegenwoordig worden de mijnen niet meer geëxploiteerd vanwege de hoge kosten. Er is een kleine markt met een hooggehalte van zelfgemaakte spullen, zoals armbandjes, oorbellen etc. ook hier de hippy achtige types.

Dan verder naar La Isleta del Moro ook een klein vissersdorpje net als Las Negras. Erg mooi gelegen met paar mooie baaien.
Mooie plekjes helaas mag je hier niet overnachten dit geldt voor het hele natuurgebied maar inmiddels zijn er een paar CP‘s .
We eten wat in het dorp en gaan dan naar de CP Olivares, dit ligt vlak bij het dorpje Los Albaricoques.

Inmiddels hebben we wat zon en na de koffie lopen we naar het dorp. Hier in de omgeving werden diverse western films opgenomen zo zijn hier scènes in 1965 opgenomen met oa Clint Eastwood.

De route stuk zuidelijker naar San José en de vuurtoren op de kaap hebben we de vorige keer al gereden dus we dubben nog een beetje wat te doen.
Of naar het noorden naar het Western gebied of de kust langs naar het westen.
Groetjes Ina en Marinus

Wat een mooie foto's. Ik zie heel veel bekende plaatjes. Geniet ervan.

fritsellen 2022-03-27 21:26:40

In Las Negras zijn wij vorig jaar ook geweest. Mooi gebied hoor.! Prachtige foto's weer Ina. Fijne reis nog en zijn jullie ook al een beetje verknocht aan Spanje 😊?

Karin 2022-03-28 08:48:11

✅🤞🏼🙋‍♀️💋

Luisa 2022-03-28 09:06:47

Eindelijk een beetje zon, ook voor Marinus na al die reinigings klussen, zo op de foto's te zien dame & heer !! Wat leuk om nog een oude mijn te zien, waar vroeger o.m. aluin gewonnen werd. Wat moeten wij mannen die zich nog nat scheren zonder aluin, het wonder bij kleine ongelukjes. Dus de hippie -achtige types kun je niet alleen vinden op Ibiza !! De baaien van Las Negras zien er inderdaad erg mooi uit. Wij wensen jullie een mooie en vooral droge voortgang toe van deze reis. Groetjes van P&W