Cilento kust

Italië, Montecorice

28-4 Vanmorgen vertrokken richting Cilento kust, die we ook in 2007 en 2016 gereden hebben, een zeer mooie kust. We vonden dat er na 9 jaar veel veranderd was vooral in Agropoli dus dat slaan we over en gaan naar St.Maria di Castellabate, de bekendste plaats aan deze kust. De grote P/Cp is zo goed als leeg, een en al onduidelijkheid ivm parkeerkosten. Wat duidelijk is dat morgenochtend om 5 uur wordt hier een markt opgebouwd😫.

We gaan in een hoek staan(beetje uit beeld)en lopen naar beneden en wandelen via de boulevard langs de diverse strandjes in een aantal kleine baaien. bij het strand is weer een schoolklas bezig we gaan lekker op een bankje zitten en bekijken het.

Daarna via de winkelstraat weer terug, hier zie je dat het best wel een toeristische plaats is maar nu is het nog heerlijk rustig. We kopen een kaartje voor 2 uur en plakken het in het voorruit, even maar op de Italiaanse manier 😯. En ja hoor politie doet achter in de middag een rondje over het grote terrein.

We blijven ‘s middags op de plek, lezen wat en na het eten rijden we naar San Marco, volgende dorp waar 3 gratis plekken zijn op een P, met uitzicht op het oude Castellabate. De buurvrouw komt me meteen roepen kijk Cinghale(wild zwijn) achter op het veld. ‘s Avonds staat het rand en kant vol met campers, Vrijdag avond dus men trekt er op uit.

29-4 De volgende morgen komt de politie en ze moeten vertrekken. Wij lopen weer naar beneden naar de haven, gisteravond zagen we al aan de feestverlichting in het dorp dat er een feest was, 25-4 dag van San Marco. We spreken een oude man bij de haven die vertelt dat vanavond alle vissersboten uit de haven de zee op gaan en een rondje varen.

Wij gaan weer een stukje verder, de berg op en weer slingerend naar beneden, het is een mooie kust hier, mooie uitzichten. Het zijn hier kleine dorpjes, we rijden bij Agnone naar beneden en bij de ingang van het dorp is een grote P aan het water. We besluiten hier te blijven, rust en ruimte om ons heen.

Er staan nog 2 Italiaanse campers, we maken even een praatje en informeren hoe het overnachten hier is, rustig volgens hen. We lopen een rondje door het dorpje, complete rust, het seizoen moet hier nog beginnen, het weekend geeft wat „reuring“. Op de P komen er af en toe wat auto‘s, men maakt een wandeling naar het dorp en vertrekt weer.
‚s Middags wordt het bewolkt, er komt ander weer aan de komende dagen met wat regen. Maar eens kijken waar we dan een plekje zoeken.
Groetjes Ina en Marinus

Mooie reis en prima verslag. Wij zijn van plan om in september naar Sicilië te gaan en wij hebben ook ongeveer deze route uitgestippeld. Voor ons is dit dus een nuttig reisverslag. Bedankt en goede reis.

Henny 2023-04-29 19:50:27

Prachtige plaatjes weer. Mooi zo jouw haar👌 op de foto met bankje. Gebruik je nog steeds die kleine camera? Best zwijn trouwens 😣 Groetjes, karin

Karin 2023-04-30 09:23:42

Bootje, haventje, bankje, inderdaad, altijd goed, wat te beleven. Praatje met de locale bevolking en prachtig weer. PS Rand- en kantvol, is dat Oostzaans? 🤣🤣🤣

Louise 2023-05-01 13:02:35

Wat een avonturen nu weer in het mooie Italië. Mooie kusten begaanbare wegen en dan ook nog een vriendelijke buurvrouw die je enthousiast laat zien dat er ergens een wild zwijn loopt...niks mis mee, als ze maar bij je uit de buurt blijven Ik heb in Zuid Duitsland ooit oog in oog gestaan met een groot beest gelukkig zonder jongen, want anders was het anders afgelopen. Jammer dat er markt werd gehouden waardoor het verblijf van al die mensen werd bekort. Wel mooi dat tradities vaak voor langere tijd in ere worden gehouden, zo ook het uitvaren van alle vissersboten om een rondje te gaan varen allemaal vanwege het feest in het dorp. Trouwens Ina, wat een leuk idee, de gehaakte zonnedoeken die hangen in het leuke winkelstraatje. Veel genoegen wanneer jullie weer wat verder gaan uit op zoek naar avontuur en vermaak. Groet van P&W.