Tarvisio

Duitsland, Hochstadt an der Aisch

26-8 Onze eerste overnachtingsplek is een grote P in Höchstadt an der Aisch, tussen Würzburg en Neurenberg.
Vanmorgen op tijd vertrokken maar in het Ruhrgebied ruim 2 uur oponthoud gehad, daarna werd het rustig op de A3. Ik lees op internet zwaar weer in zuid Duitsland daar hebben we gelukkig niks van mee gekregen.

27-8 Vanmorgen door het grote regengebied in het zuiden naar Oostenrijk gereden, gelukkig geen harde wind. Voor de grens werd het al droog en na de Tauerntunnel werd het zonnig en warm. We staan nu in Tarvisio in Italië, dit ligt bij het 3 landenpunt van Oostenrijk, Italië en Slovenië.

Het is een grote P net buiten het dorp bij de skilift. De bouw van de grote skilift bij onze P(er zijn er diverse) ligt stil. We gaan het dorp/stadje even verkennen. Tarvisio is een toeristisch dorp, het is gezellig, niet te druk. De helft van de winkels is gesloten want het is zondag, er is een grote overdekte markt, waar handelaars een kleine unit kunnen huren.

We lezen weer op internet van noodweer in Centraal Europa, we zijn het gelukkig weer misgelopen. Gister trok het ten zuiden van ons naar het noordoosten en vandaag reden we door de regen en trekt het nu ten noorden van ons weg. Hier is het droog, af en toe zon en vrij warm.

28-8 We blijven hier nog een dag om 2 redenen, inmiddels hebben we ook hier nu regenbuien en we zouden de wandeling naar de Orrido dello Slizza willen doen. Een mooie wandeling van 1 a anderhalf uur naar een kloof. Deze ligt aan de andere kant van het dorp.
We willen hierna graag de route langs de de Soca rivier rijden in west Slovenië, vlak langs de Italiaanse grens.

Voor beiden opties heb je eigenlijk wel goed weer nodig, we kijken dus steeds even op onze diverse weerapps wat de voorspellingen zijn. Moeilijk in te schatten want voor gisteravond en vannacht waren buien voorspelt die we dus niet gehad hebben.
Anders wordt het vanuit hier verder in Italië over Udine te rijden.

Als het achter in de morgen bijna droog is lopen we weer naar het centrum en nu naar de bovenste hoofdstraat, met in het centrum het kerkje. Hier is alles luxueuzer, mooie hotels en geen verwaarloosde panden.
Als er weer een stortbui komt vluchten we de kerk in dat een verrassend mooi interieur heeft.
Daarna gaan we ergens een pizza eten en nog even naar de supermarkt voor een paar boodschappen.

Het blijft de hele middag regenen, we lezen wat en bestuderen de weerapps, morgen beslissen we wat we doen,
Groetjes Ina en Marinus

Hoi I&M, alhoewel het weer niet de enige basis is van een mooie campertrip, heb je de mogelijkheid je aan te passen aan voorspellingen. Flexibel handelen is een vaste waarde van camperen. Maar…..” wat is nóg onbetrouwbaarder dan politici? Juist: de weersvoorspellingen” Zeker een termijnvoorspelling van 1 of 2 weken. Een korte termijn voorspelling heeft een grotere betrouwbaarheid. Ongetwijfeld gaan jullie prima weer tegemoet, 70! dagen lees ik. Heerlijk. Wij nu bij de Loire (zie Polarsteps), een fijne tijd samen, een goede gezondheid en mooie ervaringen toegewenst. Alle verslagen worden met veel genoegen gelezen. Met groet, Peter&Charlotte

Peter 2023-08-28 18:11:00

Het weer zit overal een beetje tegen helaas. Ach ja we moeten het ermee doen en inderdaad aanpassen. Fijne reis en ik kijk weer uit naar al je mooie verslagen en foto's 👍

Karin 2023-08-28 21:37:04

Leuk jullie op deze manier te volgen tijdens jullie reis, veel plezier, groet uit Zaandam

(Overbuur) Margot 2023-08-28 21:56:39

Fijn dat jullie toch weer een aardig eindje zijn gekomen. Code geel, oranje, rood, heel midden-Europa had te maken met regen, aardverschuivingen en wind maar jullie hebben het tot nu toe weer netjes gered. Jammer wel dat jullie nu in plaats van camperaars meer een soort van meteorologen moeten worden om tussen de buien door de bezienswaardigheden te kunnen bezoeken. Maar het zal wel goed komen en alles wat jullie nu niet kunnen zien gewoon op een lijstje zetten voor de volgende keer. De foto's zijn weer prachtig en het in het verslag neem je ons weer heerlijk mee op deze geweldige reis. Heel veel plezier en voorzichtig.

Kees Koele 2023-08-29 08:02:00

Flink doorgereden. Duimen voor beter weer, anders spoelen jullie nog weg en dat willen we niet.

Mike 2023-08-29 10:19:29

✔️

Louiza 2023-08-30 18:51:02

Hallo Marinus & Ina, Wat jammer dat jullie in het Ruhrgebied zoveel oponthoud hebben ondervonden, maar wat fijn dat het na de Tauerntunnel weer zonnig en warm werd, want daar gaan jullie voor toch ? Dank voor je verhaal en mooie foto's Ina. Omdat ik pas laat heb kunnen reageren ga ik nu jullie volgende avonturen lezen. Groetjes, Peter 1.09.'23