Navajas

Spanje, Navajas

11-5 We gaan naar Camping Altomira bij Navajas, slechts 37km van Sueres. Je rijdt dwars door de Siërra Espada, een mooie route, veel bochten, klimmen en dalen. De camping is een terrassen camping maar we hebben hem uitgezocht op vlak bij een dorpje, een via verde, misschien een stukje wandelen en een restaurant dat iedere dag open is.

Achter in de middag lopen we naar het dorpje Navajas, steil naar beneden tot de receptie is 400 meter en dan weer naar beneden 500 meter. Het dorp is van oorsprong islamitisch en heeft een moorse indeling. Er is een klein dorpsplein Plaza del Olmo met een eeuwen oude boom uit 1632, bij het plein staan ook een paar mooie villa’s uit de 18e eeuw.

We drinken wat op een terras en dan komt de uitdaging, bij de camping ingang even pauze en onderweg naar de camper nog 2 keer. Gelukkig staat er onderweg een bankje. ‘‘s morgens waren we al naar beneden gelopen naar het restaurant om even te kijken. ‘‘s avonds dus nog een keer want we gaan eens lekker uit eten. 3 gangen keuze menu, hoofdgerecht diverse rijst/paella gerechten en dan keuze uit 11 toetjes. Dan weer omhoog, ik zie dat ik 5,9 km gelopen heb pffff. Goed voor de conditie!

12-5 Vandaag komen campervrienden Mike en Wilma naar de camping, we volgen elkaar al jaren op Pindat en hebben ook daarbuiten emailcontact, maar hebben elkaar nog nooit ontmoet. Zij waren nu in Valencia , hier niet zover vandaan en besloten om hier op de camping een stop te maken.
We hadden elkaar heel veel te vertellen , we hebben veel raakvlakken en veel dezelfde interesses, niet alleen op campergebied. ‘s Middags gaan we samen in het restaurant op de camping eten.

Het is zondag dus druk, we moeten even wachten voordat er een tafel vrij komt, geen probleem hoor, er valt geen enkel stil moment.
We raken niet uitgesproken, een heel gezellige dag. Morgen gaan zij weer verder richting noorden. Wij weten het nog niet gaan ons er morgen even in verdiepen maar blijven hier denk ik nog 2 dagen staan en dan zien we wel weer.
Groetjes Ina en Marinus.

Super gezellig, zoveel raakvlakken, we zullen jullie blijven volgen en het zal zeker níet bij deze eerste ontmoeting blijven. Morgen nog even gezellig samen koffie drinken en dan verder. Tot de volgende keer!

Wilma 2024-05-12 22:36:51

Nou wat super leuk zeg en wat een leuke foto van jullie vieren. Je ziet er goed uit Ina en je haar zit ook mooi. Groetjes.

Karin 2024-05-12 23:02:28

Wat leuk Marinus & Ina, jullie Camper vrienden zo onderweg te kunnen ontmoeten. Mooie foto's Ina van Navajas. Mooie foto van het straatje met een wand beschilderd met zeilbootjes, en de foto's van de Plaza del Olmo, Ik zie uit naar jullie volgende stop !!

peter K 2024-05-13 01:04:22

Gezellig eten/drinken met (camper)vrienden en 5.9 km met de ‘benenwagen’, de ‘flow’ hebben jullie weer te pakken!! Hou jezelf goed in de gaten en elke keer een schouderklopje (= compliment aan jezelf) bij elke stap voorwaarts .

Peter 2024-05-13 09:00:32

Goeiemorgen! Pittige uitdagingen … de terrassencamping en behoorlijk wat kilometers gemaakt. Maar, gestaag vooruit 👍🏼 En wat een gezellig bezoek, leuke foto van jullie vieren. 👋🏼

Louise 2024-05-13 11:27:12

Ga zo door Ina!Maar neem jezelf ondanks "het willen"toch in acht. Leuk hoor dat jullie echt bezoek hebben gekregen van vrienden, gevolgd door leuke foto's van jullie allen!

Marianne 2024-05-13 14:54:58

Alles is al gezegd, ik voeg er nog even aan toe, WAT EEN GEZELLIGHEID! Een warme groet uit Groningen.

Berta Smilda 2024-05-13 17:05:47

Fijn dat wij net waren vertrokken zodat ze op ons plekje konden staan