Forli - St Lorenzen

Italië, Forli

13-10 En toen regende het vanmorgen behoorlijk, we hadden het gister op internet al gelezen, maar misschien valt het mee. Niet dus en Ascoli Piceno ligt aan de voet van de Apennijnen dus de kans dat het hier slecht blijft is groot. Het zou in de loop van de middag pas droog worden. We vertrekken richting kust en noorden, als we bij Ancona komen schijnt de zon al weer.

Een plekje opnieuw uitzoeken konden we pas tijdens de koffie stop omdat we op de P van Castel Trosino nauwelijks bereik hadden. Dit hadden we op P4N al gelezen dus het begin van het verslag had ik al eerder geplaatst.
Het wordt Forli 270 km noordelijker en niet ver van de autobaan.
We zoeken op P4N en dan op google even bij de afbeeldingen van Forli kijken, misschien is het wat. Een gewone grote mixed P, niet ver van het oude centrum.

Even gekeken wat de belangrijkste dingen zijn om naar toe te lopen. Eerst langs het Rocca di Ravaldino een groot fort uit 1471 dat later vergroot is tot citadel.Nu is ook een groot gedeelte een gevangenis. In de stad lopen we naar het Piazza Saffi het belangrijkste plein met gebouwen met portici. Daarachter op een klein pleintje de Torre Civica, verwoest in WO II, er werd in 1975 een nieuwe gebouwd om het eeuwenoude silhouet van de stad terug te krijgen.

Stukje verder is de Dom van Forli de Santa Croce uit de 12e eeuw, er is vaak aan verbouwd en in de 19e eeuw kreeg het een classicistische façade. Het lijkt wel een tempel, vreselijk hoe verzinnen ze het, ook binnen smakeloos. De stad is nu ook nog sfeerloos want het is nog siësta tijd. We trakteren ons maar op een koffie met gebak op het Piazza Saffi.

14-10 We gaan niet voor nieuw en onbekend maar kiezen voor bekende plek waar we ons heel prettig voelen Camping Ansitz Wildberg in St Lorenzen. Een mooie onderbreking op een lange reis, zowel heen als terug . Ook hebben we hier vaak in de winter gestaan, goede wintercamping met gasaansluiting. Slechts 24 km vanaf de afslag autobaan en het Pustertal in.

‘s Morgens vroeg vertrokken en om 1 uur zijn we op de camping, ‘s middags maken we een rondje door het dorp slechts 2,6 km maar we vinden het een leuk klein dorpje met goede voorzieningen, qua restaurants, supermarkt en een paar winkels. Op het dorpsplein lopen we weer even de kerk in niet voor de kerk zelf maar de oude kerk(de Egerer kapel) ernaast. Een van de oudste kerkjes uit het Pustertal, beschilderd en met heel veel beelden, zeer apart.

We kunnen daarna nog buiten koffie drinken de temperatuur valt reuze mee. De camping heeft verschillende gedeeltes waar je kunt staan maar is zeker niet massaal. Het doet een beetje aan als een boerencamping, loslopende kippen etc. en nog meer dieren.
Groetjes Ina en Marinus

Fijn dat jullie toch weer het zonnetje hebben gevonden. Mooie foto's 👍. Goede terugreis. Groetjes, Fred & Karin

Karin 2022-10-14 21:57:38

✅🙋‍♀️

Luise 2022-10-15 11:01:39

Hoi Ina & Marinus. Dat bereik van internet is in Italië soms wel een dingetje, dat heb ik vaker gehoord. In Forli zijn weer andere dingen te beleven. Toch 270 km. verder. Mijn vader zei altijd: 'Wat je ver haalt is lekker'!! Er was best veel te zien, en er was koffie ( met gebak) ook nooit weg. Chauffeurs 'lopen' op koffie Ina in tegenstelling tot het voertuig dat zij besturen. :-) Ongelooflijk die hoge zuilen van Marmer, hoe hebben ze die zo prachtig glad en gepolijst gekregen. Ik blijf mij altijd verbazen wanneer ik zoiets zie. Prettige voortzetting van jullie reis Dame & Heer. Groet vanuit het "natte''Vleutense !! Groet van P&W.