Prat de Comte

Spanje, Prat de Comte

16-5 We willen naar Prades maar vinden dat stuk iets te ver en kiezen voor Prat de Comte als tussenstop.
Via de N232 van Morella en daarna de A1414 is het een prachtige route. Je komt dan ook weer door Valderrobres waar we begin april ook waren. Hier doen we boodschappen want verder zijn het allemaal kleine plaatsjes waar we doorkomen.

We hebben hier vanuit Bot de mooie Via Verde de Zafan gefietst en vonden het toen al een mooi gebied. We zitten hier op ruim 4 km van de warme bronnen waar we naar beneden zijn gefietst. Het plaatsje Prat de Comte ligt dus vlak bij deze Via Verde.
Er is een vrij grote CP(met voorzieningen)bij het kleine dorp, in de supermarkt gaan we de €2 parkeerkosten betalen en maken meteen een rondje door het dorp.

Het is hier rustig en we hebben nog heerlijk weer. We moeten niet te snel naar het noorden want ik lees op internet slecht weer bij de Pyreneeën en zuid Frankrijk.
We hebben een heerlijke rustige middag, prima plek voor een stop, morgen weer een stukje naar het noorden.
Groetjes Ina en Marinus.

Jullie hebben het wel weer heel mooi merk ik. Was het ook de bedoeling dat jullie in deze regio zouden blijven of heeft dit toch met jouw gezondheid te maken Ina? Heerlijk te lezen en zien dat jullie genieten en dan met dat prachtige weer.

Kees Koele 2024-05-16 18:15:29

Wat een mooi landschap, jullie uitzicht op weg naar Prat de Comte. Aantrekkelijke kleine straatjes waarin bewoners duidelijk hun best hebben gedaan om e.e.a. te verfraaien d.m.v. planten in potten op muurtjes. Leuk ook het tegeltableau n.a.v. 100 jaar carnaval. Mooi plekje op de CP !! Prettige voortzetting naar het noorden toegewenst.

Peter Kee 2024-05-16 22:41:59

Onbekend stukje binnenland voor mij. Leuk te zien de foto's. Geniet nog maar lekker zeker ook van het weer!

Edso 2024-05-17 07:03:11

Wat grappig dat jullie gisteren in Valderobble waren. Wij staan hier op de camping. Gisteren hebben we ook boodschappen gedaan hier. Morgen gaan we vanuit hier een stuk Via Verde fietsen. Dan slaan we deze keer Bot over. Vanuit hier gaan we weer naar de kust.

Miets Ursem 2024-05-17 09:13:20

Wat leuk dat jullie dat jullie in Prat de Comte zijn. Hier hebben wij met de muziekvereniging in een jeugdherberg gezeten. Weet niet of deze er nog is maar het pand op de foto met het waterkraantje buiten, daar logeerden wij. Er was in 2009 toen wij er waren nog geen camper plaats en de dubbeldeks bus waarmee wij reisden kon amper beneden langs de huizen. Wij hebben een paar dagen opgetreden tijdens een festival in Tortosa.

josé 2024-05-17 11:47:58

Wat een pracht plekje hebben jullie weer gevonden. Ben jaloers op de strak blauwe lucht 🤭. Geniet er nog maar lekker van. Neee en zeker niet te snel naar het noorden, doe maar niet 😊😘