Giovinazzo

Italië, Giovinazzo

‘s Avonds nog even een klein rondje door Kiefersfelden gemaakt en ergens een ijsje gegeten.Kiefersfelden is van oorsprong een boerendorp, we zien op de boerderij de kwaliteitslabels van het Meister Betrieb/bedrijf.

Toen we de volgende morgen vanuit Duitsland Oostenrijk binnen reden hebben we geen douane/controle gezien. Wel was er op de autobahn een versmalling van de politie en dat leek wel een controle COVID test punt, maar niemand te zien. En ja hoor de Go box gaf 1 piepje dus die werkt goed, dit herhaalt zich nog tig keer voordat we Oostenrijk uit zijn, overal staan de controle punten. Alles loopt voorspoedig, druk dat wel, maar geen oponthoud/files.

Als we Italië binnenrijden is het bewolkt, heerlijk, maar het blijft toch warm. Alleen even voorbij Bologna hebben we een kleine file gehad maar verder nergens. Wel is dit stuk, net als het stuk vanaf de Brenner naar Verona, heel erg druk, maar alles rijdt wel goed door.

We maken maar even wat kilometers, het is best wel drukkend warm en in de camper hebben we lekker de airco aan, prima te doen.
We overnachten op een Area Sosta Camper bij het Poseidon resort in San Salvo Marina voorbij Pescara. Het is eigenlijk een kleine familie camping, veel vaste kampeerders dus, het staat nog niet half vol maar het is wel bedrijvig want het is weekend, na ons komen er nog diversen binnen. We zitten nog lang buiten het is nu 24° heerlijk.

Vandaag is het nog maar een klein stukje(200 km) naar de camping vlak bij Bari. Via Bari was niet onze eerste keus maar je kunt niet altijd krijgen wat je graag wilt hebben, dus doen we maar wat wel kan.

Voor de middag komen we aan op Camping La Baia in Giovinazzo. Op de camping valt de drukte mee maar aan het water is het druk, echt weekend drukte. Zo nu even pauze, siësta, het is warm maar gelukkig hebben we genoeg schaduw.
Groetjes Ina en Marinus

Het ziet er weer heerlijk uit, echt zomer😎

Simone 2021-06-19 18:06:36

Mooie foto 's. Bij ons was het ook zo heet maar een flinke onweersbui met hagel. Wat kan een mens daarvan opknappen 😂

FritsEllen 2021-06-19 18:14:29

Poeh! Dat was een behoorlijke trip. Wij zouden dat in 4 of 5 etappes doen..... Geniet lekker verder!

Fred & Els 2021-06-19 18:25:14

Dat was een behoorlijk traject, gelukkig voorspoedig verlopen, en nu uitrusten van de vermoeienissen Ina & Marinus. Overigens prachtige foto's Ina. De camper staat min of meer een beetje in de luwte dat is mooi meegenomen. Bij Leersum is gisteren door een valwind een aantal huizen, bomen en auto's vernield, Ook buiten het dorp zie je een perceel vol omgewaaide bomen,die allemaal min of meer dezelfde kant uit liggen. Het huis van mijn oud collega die daar woont is ook getroffen. Ook zijn er op een andere plaats een drietal hoogspanningsmasten (80 meter hoog) omgewaaid.Wij wensen julie een mooie voortzetting van jullie reis toe. Groet van P&W.

Peter & Wilna 2021-06-19 23:13:38

Wij zijn vandaag op weg gegaan. Wij gaan de andere kant op. We hopen net zo makkelijk als jullie in andere landen, Denemarken en Zweden, te komen.

Mike 2021-06-20 19:52:52

Jullie zijn al een aardig eindje op weg,en kunnen even bijkomen begrijp ik!Benieuwd hoe het vervolg zal zijn!Hier heeft het aardig gespookt,vrijdagavond kwam onze “Griek”(boom die we op Lesbos zagen)met een klap naar beneden,net niet op het dak van de serre,rakelings langs de schuifpui,heeft de heer des huizes iets te doen!Hoop dat het bij jullie iets rustiger was/is.Mooie reis verder.

Marianne 2021-06-20 20:05:06

Dat ziet er goed uit. Lekker weer en niet te druk. Hopelijk gaat het op de boot ook allemaal gladjes. Hier is het 's avonds goed te doen maar overdag valt het niet mee. Gelukkig heb ik mijn bureau in de onderste verdieping en duurt het tot aan de middag voordat de warmte naar binnen komt. Ook hier heeft het trouwens gisternacht flink gespookt 😬