Evreux

Frankrijk, Buchy

20 maart Buchy
Prima reis gehad via Antwerpen, langs Arras en Amiens, 2 stukken tolweg gereden, even wat opschieten. We staan op de CP van Buchy, 500 m van het centrum, het is mooi zonnig weer dus we gaan meteen het centrum in. Lekker even de benen strekken na een rit van ruim 500 km.
Een klein stadje met hier en daar nog een vakwerk huis en grote oude markthallen rond het gemeentehuis. Er staat een replica van een oude pomp van een stromend water voorziening.

21 maart Evreux
We zijn weer een kleine 100 km zuidelijker en staan op de CP van Evreux, een CP van Camping Car Park. Hoe werkt het ook weer, even weer gedoe onze kaart werd niet herkend is van 2022. Maar na een telefoontje bleken we toch in het systeem te staan. Eerst weer geld erop storten. We hebben al 2 keer de ervaring dat de nieuw ING V pas nog niet over al werkt, hier dus ook niet , Rabo doet het wel.

Eerst bij de VVV tegenover de kathedraal een plattegrond met de bezienswaardigheden gehaald .De kathedraal is de bekendste bezienswaardigheid , behoorlijk verweerd aan de buitenkant. Binnen een orgel uit 2006 , Orgue Pascal Quoirin. Er was een mevrouw op een ander klein orgel wat aan het spelen, zeer deprimerende muziek. Mooie glas in lood ramen en bewerkte hekwerken voor de zijkapellen. Een heel mooi ijzeren hekwerk voor het achterste gedeelte van de kathedraal.
Ik las op internet de aanbeveling om voor de kathedraal om te rijden, nou dat zou ik niet doen.

Door het middeleeuwse centrum slingert het beekje L’Iton, leuk om hier langs een wandeling rond het oude centrum te maken. Overal langs de route zitgelegenheden, bankjes en trappen naar het water. Het is heerlijk weer dus overal zitten mensen, ook de terrassen zitten vol.
Totaal vandaag 5,5 km gelopen, is net mijn grens. Bij de camper lekker buiten zitten, en ons maar eens oriënteren waar we morgen naar toe gaan.
Groetjes Ina en Marinus

De Sns V pas werkt ook niet overal. Lastig is dat. Je moet altijd verschillende passen bij je hebben. Geniet van jullie reis ❤️

FritsEllen 2024-03-21 17:16:37

Zaliggg weer, mooie foto's en een fijn verslag, wat wil je nog meer 👍. Goede reis ❣️

Karin 2024-03-21 17:22:18

Wat heerlijk Ina, een zonnetje🌞 dat hebben jullie wel verdient. Wat een mooie kathedraal, prachtig. Heerlijk genieten🙏💕

Simone 2024-03-21 17:26:34

Hi Marinus & Ina, De kop is er weer vanaf, de eerste ruim 600 km. zitter er op ...enne jullie hebben één van de zes beschikbare CP plekken weten te bemachtigen dicht bij het centrum. Jammer is wel het gedoe met de diverse passen. Cash geld biedt doorgaans de oplossing om toch aan je boodschappen en andere betalingsverplichtingen in restaurants etc. te kunnen voldoen. Ik heb hem niet gehoord, en ken de orgelbouwer Pascal Quoirin niet. Maar als ik het front zie, daar wordt ik niet vrolijk van. Er is op gebied van bouwwerken wel veel moois te zien. Dank voor jullie verhaal en foto's !! Mooi vervolg van jullie nieuwe avontuur toegewenst. Groet van P&W !!

Peter K. 2024-03-21 17:35:37

Leuk om jullie weer te volgen Fijne reis

John en Marian van G 2024-03-21 17:53:32

Fijne reis, ga er van genieten!! Zie PB.

Peter 2024-03-21 19:11:01

Lekker opgeschoten, de eerste dag. Én lekker weer, heerlijk! Wel fotogeniek die kathedraal. xxx

Louise 2024-03-21 19:19:03

Hoi Ina en Marinus, leuk dat jullie weer met de camper op pad zijn gegaan. We zullen jullie weer volgen en wensen jullie een fijne reis en veel plezier.. Groeten, Everdien en Thole

Everdien en Thole Feith 2024-03-21 21:35:01

Ik zag de camper voor jullie deur staan en zag ineens dat jullie weer op reis zouden gaan. Dat betekent weer een x aantal weken genieten van mooie reisverhalen en prachtige foto's. Jullie zijn al een lekker eindje onderweg zie ik. En wat opvalt is het mooie zonnige weer. Wat een leuk plaatsje is Evreux. Ik had er nog nooit over gehoord of gelezen maar het ziet er gezellig uit. Ina en Marinus, geniet lekker en ik ga jullie weer zeker volgen.