Camping Nautilos

Griekenland, Plataria

Zaterdagmorgen zijn we na de lunch vertrokken, de wind werd in de loop van de ochtend weer hevig en afgelopen nacht ging in een strandtent een stukje verder, tot zelfs na 3 uur ‘s nachts de muziek door.
Niet dat het erg luid was voor ons, maar er liepen ook steeds mensen langs, niet een plek om nog een nacht door te brengen. Het is weekend dus voor komende nacht kun je hetzelfde verwachten.

We staan nu op camping Nautilos een paar km verder maar net achter een heuvel zo hebben we niet de harde wind precies in de camper. Het is een camping vooral met vaste kampeerders maar we staan mooi en kijken uit over het strand maar staan net een etage hoger.

Van de coronamaatregels merk je hier minder van dan in Igoumenitsa, daar liepen wel “veel” mensen op straat met mondkapje . In Plataria zag je dit op straat nauwelijks, wel in de winkels en bedienend personeel van restaurants. Op het strand hier bedient een 1 meisje met mondkapje voor met de neus vrij, andere weer niet ! Het Rgetal zit in Griekenland ver onder de 1, men vindt denk ik dat Nederland het ook goed doet, BZ berichtte ons per 1-9 is voor de Nederlanders de negative COVID test niet meer nodig(wel nog voor de Belgen), het PLF formulier is nog steeds nodig en belangrijk(QR code).

Ik lees op het Parakolo blog dat er hier en daar ook weer extra maatregels/beperkingen genomen worden oa op Zakinthos. En bv geen vluchten meer vanuit en naar Barcelona en Catalonië. Het verandert hier dus ook met de dag/week, maar ik denk wel dat men goed bezig is, afgezien van de ophopingen van jongelui op terrassen etc. Het zelfde dus als bij ons.

Marinus heeft inmiddels van de vliegendeur een Willy Wortel constructie gemaakt zodat we de muggen beetje buiten kunnen houden. Hij heeft een houtje op maat gezaagd en er onder aan gehangen en zo de helft van het gaas gebruikt.Het ding was natuurlijk voor een gewone deurmaat wat met klittenband dan in het midden sluit,de camper deur is kleiner en smaller.
Inmiddels ook een Willy Wortel oplossing gemaakt om het gaas aan de buitenkant te kunnen sluiten.👍

We blijven nog een dagje staan, mooie gelegenheid voor wat schoonmaakwerk 😉. Het is zondag vandaag maar het is toch minder druk beneden op het strand. De plek is echt grandioos maar is voor morgen gereserveerd dus dan gaan we weer een stukje verder.
Groetjes Ina en Marinus.

Zo heb je heel wat handige Harries in de camperwereld. 🚍 👌

John en Marian 2020-08-30 17:04:31

@ John ; ook ervaring? Was trouwens niet het eerste dingetje, slotje van deurtje hing los!

op.stap.met.ina.en.marinus 2020-08-30 17:07:27

Dat is mooi opgelost met die hordeur. Handige Willy die Marinus. Jullie hebben heerlijk weer zo te zien op de foto's. Hopelijk gaat bij ons in Frankrijk de zon ook weer snel schijnen. Hij is al aan het oefenen geloof ik.

fritsellen 2020-08-30 17:13:54

Mooie foto's. We genieten en zijn zo ook een beetje in Griekenland.

toesjoeranroet 2020-08-30 17:22:54

Mooi gemaakt hoor Willy Wortel. Pracht plekje zeg! Wij gaan vrijdag naar Texel, ook een mooi plekje gevonden. Fijne reis nog. Groetjes Fred en Karin

Karin 2020-08-30 17:31:05

Mooi weer met harde wind. Op de meeste eilanden voel je meer van de wind dan op het vaste land is mijn beleving. De problematiek met de hordeur weer keurig geklaard Marinus. Ik hoop dat de constructie het zal houden tot het einde van de vakantie....jullie hebben nog even te gaan. In Nederland nog steeds erg wisselvallig weer. Ook dit weekend is het water met bakken uit de lucht gevallen, wat dat betreft hebben jullie een gelukkige keuze gemaakt.Leuke foto's Ina met die zeegezichtjes. Heb het goed samen in 'stukje verder'.

Peter 2020-08-30 23:30:06

Wat is Marinus toch een kei om weer een oplossing te vinden voor de deur !! Het is weer genieten geblazen met al die mooie beelden, ga zo door Ina. Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal. Groetjes van Adrie en Arthur.

Adrie en Arthur 2020-08-31 09:58:35

Lekker bezig weer! Leuke foto van de waslijn, Ien. 'k Heb ook nog zo'n magneethor liggen, ook veel te groot voor mijn pui natuurlijk. Wie weet, volgend jaar (Marinus😉😁). 🙋‍♀️💙

Louiza🧿 2020-09-01 14:39:04

Toch pech, maar gelukkig is dit opgelost! Handig hoor zo'n wederhelft die de oplossing weet!Geniet er nog van en dan genieten we hier van de leuke foto's.