Cortina d'Ampezzo

Italië, Cortina d'Ampezzo

Wat een prachtige route van Toblach naar Cortina d'Ampezzo. Aan beide kanten hoge bergtoppen.Links zien we de Tre Cime een drievoudige imposante bergtop die in de Sextener Dolomieten ligt. Je gaat over de Passo Cimabanche(m 1529). Als we op de 1ste camping aankomen vinden we het niks en gaan door naar de volgende naar Camping Rocchetta.
Cortina ligt niet echt op de route naar de Dolomieten. Het verbaasde ons al op de 1e camping geen camper te zien, veel seizoens campeerders. Op Rocchetta zowaar nog 2 Italiaanse campers, het zegt misschien al een hoop.

Het is weer prachtig weer en we kunnen buiten in de zon een broodje eten.
Daarna gaan we met de bus naar Cortina. Ja niet echt een gunstige tijd ivm de siësta, maar nu is het nog mooi weer en morgen gaat het wat veranderen. Cortina is een luxe wintersportplaats, waar veel rijke Italianen een 2e huis hebben. Dure winkels, en we vergapen ons aan de prijzen van de spullen in de etalage. Schoenen voor €625 met bijbehorend tasje, echt een tasje waar net je telefoon en je creditkaart in kan voor €695.Deze winkel verkoopt ook Valentino, is dit niet de geliefde ontwerper van onze koningin?

Dinsdag voor de herkansing naar Cortina d'Ampezzo, we gaan nu lopend heen, een wandeling van een half uur. Reden ook voor deze camping te kiezen aan betere ligging, dichter bij de plaats. De wandeling er naar toe is prachtig, 2x een heuvel over maar wat een prachtig uitzicht. Rechts,links, voor en achter waar je kijkt is het uitzicht mooi.

Bijzonder publiek wat we zo af en toe zien lopen. Bontjassen waar je je bij ons niet meer in kunt vertonen is hier heel normaal. We nemen een kijkje in de "Bijenkorf" van Cortina, ik zag een aardige muts met glitters en bontpluim voor €69, toch maar niet.Om nou te zeggen
gezellige plaats nee, niet echt. We gaan met bus weer terug naar de camping.

'S Middags maken we een wandeling bij de camping door wat dorpjes vlakbij. Er liggen hier 3 campings bij elkaar, waarvan er 2 open zijn. Daarna klimmen we weer de berg op stukje langs de doorgaande weg en de berg weer af. En steeds weer dat prachtige uitzicht naar iedere kant.

Vandaag weer een skidag, onze laatste dag hier.Ik had op internet gelezen dat de bus voor de camping stopt, en dat klopt ook maar dat is niet de bus die je naar de piste brengt. We moeten in het centrum overstappen dat is nog tot daar aan toe maar de bus die we hebben maakt een hele tour voordat we er zijn. Terwijl we eergister in 10 minuten in het centrum waren, niet alle bussen rijden dus dezelfde route. Wat een gedoe, we zijn natuurlijk vreselijk verwend met steeds bij de camping opstappen in bus of trein en dan met een kort ritje bij de piste of gondel eruit.

Dit verklaard ook al dat er geen of weinig camperaars zijn. Er zijn 3 gebieden rond Cortina wij kiezen voor het gemakkelijk Socrepes gebied. Dit begint bij 1334 m maar de temperatuur is te hoog de sneeuw plakt aan je ski's. De omgeving is weer prachtig met uitzicht op het Tofana gebergte.In het begin van de middag houden we het voor gezien, het wordt me te inspannend en slecht voor mijn knie.

Cortina d'Ampezzo is niet onze stek, leuk om een keer te zien, de omgeving is werkelijk prachtig. Maar qua skiën een van de duurste gebieden en met de minste service. Maar ik zei het al we zijn vreselijk verwend in Lofer en San Lorenzo/Kronplatz. Nou ja ervaring rijker en illusie armer zullen we maar zeggen. Het is mooi geweest, we gaan morgen richting huis. Bedankt voor jullie positieve reacties op de site.
Groetjes Ina en Marinus.

Alweer is de skikoek op!Genoten van jullie belevenissen en Cortina is inderdaad een duur oord.Voor goed 600euro de sneakers hoef je er niet heen, ook hier in de "bijenkorf" te geef!!Maar alle gekheid op een stokje:jullie hebben toch ook wel mooi weer gehad,en prachtige uitzichten en heerlijke lunches enz.!Nu nog een goede terugreis en nu gaat het weer hier veranderen komen jullie van"de regen in de drup",maar het was dan ook heel erg mooi en dat zonder een zuchtje wind! Nogmaals dank en een goede thuiskomst, Groet Marianne

Marianne 2019-02-27 18:47:50

Is inderdaad zo te zien een rijke buurt, maar wat voor mooie fotos die jullie hebben genomen! Bedankt voor jullie mooie reisverslagen, kijken al uit naar jullie volgende uitstap. Ik wens jullie een goeie terug reis en een behouden thuis komst! Thanks!

Rik & Els 2019-02-28 07:57:28

Jullie komen weer richting huis, lees ik! Ik stelde me al in op 8 maart, wat ik erboven zag staan ... vond het wel lang 😛 Prachtige beelden hoor. Die bontjastutten .... Mooier gaat het niet worden. Hier even slikken vandaag. Koud, maar 9 graden, de helft van dinsdag! Tot binnenkort 😘👋🏼

Louise 2019-02-28 17:25:40

Door ziekte bij ons even achter geraakt met reageren. Wat een prachtige natuuropnames en het stadje Cortina d'Ampezzo. Had eerder nooit bewust naar foto's van dit plaatsje gekeken. Fijn dat jullie het goed hebbe,

Peter 2019-03-07 00:29:11

......Fijn dat jullie het goed hebben gehad. We spreken elkaar binnenkort. Groetjes, Peter & Wilna.