Psematismenos

Cyprus, Psematismenos

Gisteravond om precies 12 uur kwamen de harde knallen en een paar vuurpijlen,precies om 5 over 12 stopte het en konden we rustig gaan slapen.

Een nieuw jaar, een nieuwe start in een ander appartement, we zijn weer een stuk opgeschoven naar het oosten en zitten nu in Psematismenos.
Evkarpos, is een traditioneel country house met maar 5 appartementen met een zwembad erbij. Tja wat zal ik er van zeggen, even wennen waar we in Pissouri heel veel ruimte hadden, is het hier klein. De keuken is beter uitgerust, er stond van alles klaar(was bekend)zoals brood eieren, koffie, thee. Maar dat hadden we natuurlijk allemaal bij ons. Kom je hier eerst aan dan is het handig. Weer een bank waar niet op te zitten is , we hebben de kussens van de buitenstoelen er in gedaan dan nog zit het niet.

Eerst maar eens een rondje door het kleine dorpje, er is 1 taverne en die is zowaar open. Maar we rijden 5 km naar zee naar het vissersdorp Zygi en gaan daar wat eten in een goed restaurant, het enigste zo te zien dat open is. Een andere sfeer hier, nauwelijks Engelsen en/of Russen en alleen maar Griekse muziek.

Dan rijden we nog een stukje naar het westen voorbij de petroleum haven, cement fabriek en de energie centrale, niet mooi natuurlijk. Dan kom je bij Governors Beach. Een stukje kust met witte rotsen en zwart zand.

Als we terug zijn en de bovenburen even later ook thuis komen merken hoe vreselijk gehorig het is, ja wat ik al zei weer even wennen.
Groetjes Ina en Marinus.

Ps ik heb problemen met de foto‘s plaatsen ga het nog eens proberen. Ivm het upload probleem zijn ze heel erg verkleind!

Gelukkig Nieuwjaar jullie beiden op Cyprus! Groetjes van Chris en Ton, van www.rodebusje.nl

Chris van der Velde 2022-01-01 19:07:48

De beste wensen voor 2022 en een fijn reisvol jaar zoals het hoort zonder papperassen.

Ella 2022-01-02 10:12:32

Ziet er wel leuk uit, het appartementje maar wat meer comfort zou nog fijner zijn. Ik begrijp het zo! Wel leuk weer een ander plekje, mooie plaatjes. Fijn dat de (enige) taverne open is, hopelijk ook nog een beetje smakelijk.

Louiza 2022-01-03 12:43:19

Jullie vervolg appartement is wel wat sobertjes. Het is een dak boven jullie hoofd. Leuke foto's van het vissersdorp Zygi, Marinus en Ina. En ja die foto van Ina op de rots....pas op voor je knie Ina. Het is duidelijk wel een ander soort omgeving. Geniet van al dat moois. Groet van Peter.