Aankomst

Cyprus, Pafos

Op tijd uit Amsterdam vertrokken, even na de middag in Larnaca aangekomen.
Dan even een paar hobbels te nemen eerst de PCR test, in de rij natuurlijk, wat ongeveer 3 kwartier oponthoud gaf.Toen nog even op de koffers wachten en naar de balie bij de autoverhuur. Natuurlijk weer het zelfde riedeltje voor maar zoveel euro meer konden we een grotere comfortabeler auto krijgen want deze een VW UP was klein ivm met de koffers. Dan zoeken buiten op het parkeerterrein naar het kantoortje van de desbetreffende firma voor der sleutel.

Dan komt het, even wennen links rijden, links een rotonde, de snelweg op naar Pafos. Anderhalf uur rijden richting westen van het eiland, naar Paphos gardens. We zijn er net voor dat het echt donker wordt. Het is een resort met groepjes van bungalows begane, grond of 1 hoog, in een tuin met een hotel. Gelukkig kunnen we al om 6 uur eten, we lusten ondertussen wel wat. Je kunt hier all inclusive boeken maar wij hebben voor half pension gekozen speciaal om dat we hier ook met de kerstdagen zitten en onze ervaring is dat het dan soms moeilijk is iets te vinden omdat er toch wel veel dicht is of alleen voor de gasten van het hotel open is.

Ook weer heel apart, het is een buffet maar er staat iemand achter die een en ander voor je opschept, wat je dus niet zelf mag doen. Of dit met de Russen te maken heeft die hier veel zitten, we hebben bv in Turkije ook vaak gezien borden vol opscheppen en dan de helft laten staan.
Het eten is prima, ook voor dat je restaurant binnenkomt QR code checken. We hebben nog nooit zoveel papieren voor een reis gehad.
Als we terug in het appartement zijn zien we dat onze PCR test negatief is, pfff het zal je toch gebeuren dat je in quarantaine moet.

Op tijd naar bed we zijn moe van al de inspanning even een klein plan de campagne gemaakt voor morgen.
Groetjes Ina en Marinus

En nu gaan genieten.

FritsEllen 2021-12-19 21:10:36

Met een goed gevulde maag lekker gaan slapen na een reis met Corona hindernissen 😏. Nu voor komende week een plan de campagne en over bijna twee weken een plan met champagne. Veel plezier samen!

Peter 2021-12-19 21:27:40

Ina en Marinus We hopen dat jullie mooi weer hebben en een prettige en gezellige vakantie. Veel plezier en dat jullie veel mogen zien.

Cor en Myrna 2021-12-19 21:38:03

Pffff, hè hè, gelukt én geen quarantaine! Ja, je moet er wat voor over hebben.... Lekker slapen zo 😴🙋‍♀️

Louise 2021-12-19 21:56:53

Gelukkig niets aan het handje!Nu gezond aan de vakantie beginnen.Dat deze acco nog bestaat,wij logeerden hier toen Richard Krajicek Wimbledon won,was dat niet in 1996?Toen waren er ook al wel wat Russen,maar nu wel meer denk ik. Benieuwd welke herkenningspunten jullie bezoeken.Geniet er maar van!

Marianne 2021-12-19 23:01:50

Fijn dat jullie reis relatief weinig oponthoud heeft gekend. Wij wensen jullie een prettig verblijf toe op Cyprus. Jullie hebben een vriendelijk ogend karretje uitgekozen. Blijf gezond, en heb het goed samen. Groetjes van P&W.

Peter Kee 2021-12-19 23:48:14

Alle hobbels gehad om het land in te komen dus nu ontspannen en genieten. Leuk om te volgen en ben ook benieuwd hoe het weer is in deze periode. Groetjes Corrie

heco.op.reis 2021-12-20 08:38:01

Veel plezier en alvast fijne kerstdagen! groetjes Edso

Edso 2021-12-20 09:04:31

Lekker dat alles gladjes loopt. Sterkte met het links rijden, veel plezier en een fijne vakantie 😀