Lefkas-3-

Griekenland, Kariotes

Zaterdagmorgen naar de kapper, van begin tot eind mondkapje voor, zelfs tijdens het verven.Alleen tijdens het knippen bij het oor werd het even losgemaakt. Ik ben eerder in deze kapsalon geweest en heb er geen slechte herinneringen aan. Ben intussen al op zoveel plekken geweest maar de speciale onthoud je toch, afgezet qua prijs of “kaal” geknipt. Vaak zit ik met kromme tenen, zelfde model en een klein stukje eraf interpreteert iedereen weer anders. Zijn ze eenmaal aan een kaalslag begonnen, kun je er halverwege niet zo veel meer tegen in brengen.

Wat de coronamaatregelen betreft zijn we al 2x aangesproken op afstand houden. 1 Keer buiten bij de Lidl in de rij om naar binnen te mogen, men telt het aantal mensen. Vanmorgen bij de AB bij de kassa, wij hebben een mandje en ik sta echt niet iemand in zijn nek te hijgen, werden we verzocht afstand te houden. Verder staat hier op ieder tafeltje van een eet of drinkgelegenheid een flesje ontsmettingsmiddel voor je handen. Geen idee of dat bij ons ook zo is.

Toch zien we hier van alles tot handenschudden, zoenen en omarmen. De limit was op de boot van Kefalonia naar Nidri, tjokvolle boot en bijna iedereen zat buiten. Perst zich opeens een Bulgaarse of Roemeense tiener zich tussen mij en een van haar kennissen/familieleden. We zitten echt bil aan bil, we hebben toen ons mondkapje opgezet en maar gezwegen.

Zaterdag avond rijden we naar de vissershaven in Lyghia, we lopen eerst de pier af en kijken bij de boten hier is altijd wel wat ze zien. Daarna gaan we eten aan het water bij 1 van de tavernes. Gisteravond ergens anders geweest vonden we niet zo’n succes. Ik wil altijd wel wat proberen, deze keer octopus gekookt in zijn eigen inkt met orzo, een kleine pasta die er uit ziet als rijst. Ook Marinus zijn speciaal kip gerecht met pasta viel tegen.
Vanavond het voorgerecht saganaki aubergine was lekker, maar verder vond ik er geen aanraders bij. Je zit natuurlijk leuk, we zijn verwend denk ik.

Vanmorgen op tijd met de fiets naar de brugverbinding met het vaste land, die ook de Santa Maura heet. Ieder heel uur gaat hij open voor de schepen zodat ze niet om hoeven te varen als ze richting noorden gaan of die juist naar binnen komen. Je ziet echt van alles voorbij varen. Meestal hebben we aan de overkant een koffiestop als we het eiland op of af rijden. Het is een leuk plekje waar we nu niet langs gekomen zijn omdat we bij Nidri het eiland opgekomen zijn.

Daarna fietsen we langs het binnenmeer weer terug naar de stad. Een drankje op een terras, het is rustig in de stad want op zondag zijn de helft van de winkels gesloten. We lopen nog naar de Panagia ton Xenon die zowaar open is, maar we zijn nog niet binnen of de mevrouw roept dat ze gaat sluiten. Ja het is al half 12, wij gaan terug naar de camping.
Het wordt te warm wij hebben gelukkig de 40° nog niet gehad maar we gaan toch nadenken over plan B.
Groetjes Ina en Marinus

Als “plan B” maar geen Back home betekent, want het is hier drie keer niks voor wat het weer betreft. Druilerig, af en toe een bui en somber. Vandaag gelukkig geen harde wind zoals afgelopen vrijdag, toen leek het wel maart met al die buien. Goede reis verder en groeten uit Katwijk.

Nico 2021-08-01 14:05:40

Mooie foto’s. Het lijkt er niet druk. Maar wat is plan B eigenlijk? Verder reizen of naar een koelere omgeving. Geniet ernaar van hier is het wisselvallig weer dus geen reden om terug te komen😁

Margaret 2021-08-01 14:30:01

Hallo Marinus en Ina, Jullie zien er al behoorlijk gebruind uit in tegenstelling tot onze 'melkflessen'. Ik heb zojuist als laatste gelezen dat jullie mogelijk overgaan tot plan B omdat het zo heet is in Griekenland? Ik heb meermaals het getal 42 op het vaste land van de weerkaart gezien, en jullie hebben de 40 graden nog niet eens gehaald, dus het valt dan toch best mee op de eilanden? Hier in Nederland is het momenteel erg wisselvallig en 17oC. en bovendien zwaar bewolkt. Dus Nederland is voor jullie niet zo'n beste optie. Wat leuk voor jullie dat deze keer de Panagia ton Exon open was. De octopus gekookt in eigen inkt vond ik op Sardinië heel lekker alleen onze tanden....pfff die zagen er niet uit, en onze Gastheer en Gastvrouw lachen, want die wisten dat natuurlijk wel. Wat plan B betreft, bezint eer ge begint. Goeie voortzetting van jullie reis, bedankt voor de foto's en het verhaal. Groetjes van P&W

Peter en Wilna 2021-08-01 15:24:36

Het is wel erg warm als we dat bij het weerbericht horen.Dat vinden jullie ook want er is sprake van plan B ! Benieuwd waar jullie dan heen gaan, wellicht Italie? Voor het warme weer moet je hier niet zijn!Zondag viel hier in korte tijd 22mm,met onweer erbij!Het zijn mooie kiekjes, en dat bij hoge temperaturen, maar je doet ook niet veel hierbij.Bij de kapper moet je het geheel zien,hoe het staat in je gezicht !Althans dat is mijn mening, heb er nooit eentje op gehad, dat op initiatief van de kapster, zij vond het niet nodig.Ja dat grote glas met drank gaat er wel in bij dit weer!Klein beetje pech in de kerk, was een kort bezoekje, maar jullie zijn binnen geweest!Nou lees vast wel wat doel B is....Sterkte en groeten.

Marianne 2021-08-02 00:42:06

Jammer dat het tegenviel bij Olga & familie (Ta Kanioria). Ik heb er heerlijk gegeten, zo voor vlak mijn deur 😉 Je haar zit leuk! Het is slecht verdeeld met het weer in Europa. Hier niet echt zomer maar ook niet koud, afgelopen dagen telkens nét geen 20 graden. Vandaag gelukkig heel regelmatig zon en dan weet je, bij mij achter is het heerlijk. Mijn nieuwe (Grieksblauwe) thermometer hangt nog niet, hij lag in de volle zon. Die 35 graden waren natuurlijk niet realistisch😜😁😎