Plataria

Griekenland, Plataria

Donderdagmorgen vroeg werd ik wakker omdat er door het grind gelopen werd en ja hoor daar kwamen de koeien. Later hoorde ik de stemmen van de vissers op een bootje die met hun netten bezig waren. Tijd om er uit te gaan. Eerst even inkopen doen bij de Lidl en daarna naar Camping Drepanos, deze camping hadden we ook op het PLF formulier opgegeven als verblijf plaats. Daar hebben we nu dus aan voldaan 😉. We staan weer mooi bij het strand en zien de vele veerboten aankomen en vertrekken van Igoumenitsa

In de 2 dagen bij Sagiada heb ik het boek gelezen van Joshua van Eijndhoven : Op reis met de Hope. Hij geeft een goede baan met carrière perspectief op, koopt een boot en gaat hiermee een wereldreis maken die 6 jaar duurt. Zeer herkenbaar voor de camperaar, het loopt altijd anders dan je pland en er gaat ook altijd wel iets stuk. Het leest als een trein, behandelt bepaalde problematiek in de wereld, maar het is vooral genieten wat hij doet. Verder voor mij leuk dat een groot deel zich afspeelt in Kaapverdië vooral op Sao Vicente/ Mindelo, hij is daar oa met Nieuwjaar en daar waren wij afgelopen Nieuwjaarsdag ook. Het boek is ook via de online Bieb te lezen, een aanrader!!!

Ik had het niet moeten hebben over dingen die stuk gaan, gisteravond ging het plissé vliegengordijn van de deur stuk 😫. Het was de 2e keer toen heeft Marinus hem nog gerepareerd maar dat ging nu niet meer, vreselijk balen natuurlijk. Informatie ingewonnen waar we eventueel iets konden kopen. In de winkelstraat in Igoumenitsa, eerst een parkeerplek vinden en toen een winkel. Hier en daar gevraagd en we vonden zo’n gaasding voor in een deur in een soort Gamma winkel, pfffff. Nu nog installeren, nu even niet morgen misschien.

Op naar Plataria, 11 km verder, tijd voor een stop. We staan prachtig aan het strand en zitten onder een palmboom met schaduw en een stevig verfrissend windje. Achter in de middag als de wind weg is gaan we even zwemmen en daarna eten bij Olga’s Tavern. Lekker nog een tijd buiten gezeten bij de palm, heerlijke temperatuur nu.
Groetjes Ina en Marinus.

Jullie zijn op een perfecte plek. Griekenland staat ook op mijn verlanglijstje. Ik volg jullie gretig.

FritsEllen 2020-08-28 21:28:19

En toch kwamen de koeien.....ze vinden jullie gewoon lief. Wat balen dat jullie hordeur het heeft begeven. Hopen dat het vervangende exemplaar het voor de nood kan volhouden tot in oktober. Jullie staan daar op een mooi plekje, in de schaduw goed uit te houden denk ik. Groetjes P & W.

Peter. 2020-08-28 23:03:08

Dat akkefietje met de hor kennen. heel vervelend. We genieten van de foto's, heel herkenbaar. Heerlijk.

Mike 2020-08-30 10:02:04

Wij waren jullie even uit het oog verloren ivm ander email adres. Jullie zijn welkom op de koffie 😉

Ella en Cock 2020-08-30 11:47:37

Er gaat helaas ook altijd wat stuk onderweg. Dan is het de kunst om het weer te maken en Willy Wortel kan dat 😜. Groetjes