Terugreis

Duitsland, Bad Schonborn

Even nog een update over de terugreis misschien interessant voor diegene die nog onderweg zijn en straks ook de grenzen moeten passeren.
Er komen steeds weer wijzigingen door voor de Nederlandse reizigers die ondertussen tot de paria’s van Europa gaan behoren.

We waren om 9 vertrokken en rijden weer dezelfde weg langs de oostkant van het meer want dit gaat het snelst en we hebben 3 hobbels te nemen: grens bij Como-Chiasso , de Gotthardtunnel en de grens bij Basel.

Bij de grens bij Chiasso hadden we een beetje oponthoud, maar de grens zelf ging alles vlot, zelfs geen paspoortcontrole. Marinus kreeg toen we in Zwitserland waren een melding dat voor Nederlanders die in Zwitserland willen verblijven 10 dagen quarantaine geldt. Dit is misschien omdat hij bij BZ de reis heeft aangemeld. Later ook weer een bericht dat Duitsland de maatregels voor Nederlanders weer heeft aangepast.

De toegang tot de Gotthard tunnel verliep zeer vlot ondanks het lange Baustelle-trajekt aan de zuidkant.
Toen wij de tunnel uitkwamen stond er een enorme grote file aan de andere kant. En het was meteen over met het mooie weer, continue buien gehad tot Basel aan toe.
Bij de grens met Zwitserland-Basel stond helemaal niemand, dat hebben we ook nog nooit meegemaakt, zeker koffiepauze 😉.

Tot nog toe zeer voorspoedig allemaal, maar te vroeg gejuicht! We willen naar de CP in Bad Schönborn even boven Karlsruhe. Is er langs die afslag een lange Baustelle en geen afslag meer🤔. We moeten zeker 15 km omrijden en komen op de autobaan Heilbronn in een enorme file waar iets gebeurd is. Diverse hulpdiensten die er langs moeten en heel lang stapvoets rijden, ruim een uur oponthoud gehad.😫
Normaal waren we hier voor 7 uur geweest nu werd het pas 8 uur. We rijden graag behoorlijk door zodat we dan morgen niet zo laat thuis zijn als alles normaal verloopt.

Het was wel een aparte reis met heftige gebeurtenissen, veel ongeplande bestemmingen en de plannen steeds weer aanpassen. Bedankt voor jullie reacties, blijf alert en vooral gezond. En voor diegene die nog onderweg zijn, ook een goede thuisreis.
Groetjes Ina en Marinus.

Nog even een dagje reizen, dan welkom thuis! Wij zijn ook aan het laatste stukje, Nederland zwerven, bezig. Nu nog in Gorinchem, morgen nog een dagje Eindhoven en dan rustig naar BoZ. Dank voor jullie verslagen en mooie foto's! Tot de volgende keer.

Wilma 2020-10-07 22:22:08

Nou dat waren dan toch verrassingen op de terugreis!Misschien dat het laatste stuk wat vlotter gaat!Wellicht aan het nummerbord te zien dat jullie uit Nederland komen?Laat maar gaan dan,niks geen controle!Al met al een goede reis verder.

Marianne 2020-10-07 22:53:55

Hi Marinus & Ina, Heel veel sterkte toegewenst met het laatste stuk. Tot nu toe hebben jullie toch nog heel veel mee. Laten we hopen dat het zo blijft ! Straks in Nederland in quarantaine net zoals wij toen wij van Lanzarote terug kwamen?? Voel je welkom in miezerig Holland . Groetjes, Peter & Wilna.

Peter 2020-10-08 10:33:43

Weer mooie reis geweest. Dank voor alle inhoudelijke info. Je doet er, denk ik, veel mensen een plezier mee. ‘Koop geen Totter-gids, maar lees Ina’ 😂. Sterkte de komende tijd, we gaan het meemaken dat je hele lange wandelingen kunt maken, zonder op de onderarm van Marinus te steunen 😏. Het ga jullie beiden goed! Blijf alert&voorzichtig. Wij na komend weekend naar Matera. We ‘klonen’ jullie reis een beetje (veel) 👏. Ciao, Peter&Charlotte.

Peter 2020-10-08 15:07:08

Waarschijnlijk zijn jullie inmiddels al thuis. Het was voor jullie (en is nog voor ons) een andere Griekenland-reis dan anders. Maar het mooie is wel dat er genoeg te genieten viel en dat hebben jullie goed laten merken in de verhalen en met de foto’s. Het was weer een plezier om jullie te volgen. Dank daarvoor!