Nerja

Spanje, Nerja

8-4 We zijn ongeveer 80km opgeschoven naar het westen en staan in Torrox Costa op een CP. Deze was niet onze 1ste keus maar de 1ste was vol en ook voor de komende dagen. Het is nl komende week de Semana Santa, de belangrijkste feestweek in Spanje. Hier kunnen we 5 nachten staan, we gaan ons dus maar oriënteren over de komende week.

Vanmiddag op de fiets naar Nerja, natuurlijk naar het Balcon de Europa, een plein op een vooruitstekende rotspunt in het stadje. Ooit stond hier een fort uit de 9e eeuw. We waren hier in 2009 ook maar het is een leuk stadje en waarschijnlijk wat processies tijdens de Semana Santa. We maken een wandeling door het stadje, het is gezellig druk. Het is een wirwar van straatjes,restaurants, bars, gezellige pleintjes, winkelstraatjes alles te kust en te keur.
We eten ergens wat en gaan dan naar het Plaza d’Espagna waar vanavond een optreden is van een zigeunergroep, zang en dans.

9-4 Vanmorgen verhuisd naar een camping aan de rand van Nerja, gister toen we op de fiets naar Nerja gingen even gekeken en dat stond ons meer aan. Plekjes met wat bomen voor de broodnodige schaduw want het wordt al behoorlijk warm.

Na de koffie de stad in voor wat info bij het toeristenburo en een afspraak maken bij een kapper. Het was zoeken maar in een straatje een kleine zaak van 1 man, op de gevel stond dames en herenkapper. De man was een jongetje aan het knippen en daarna kon ik meteen geholpen worden. Verder niet over nadenken het blijft toch een gok, wassen en knippen, een beetje, poco! en equale model,het hetzelfde model. Nou mijn ervaring is dat dit laatste toch altijd anders uitpakt. Eerst met schaar en met mes daarna verder gesneden. Inderdaad een beetje maar aan de achterkant, super kort. Het is niet in model geföhnt doe ik zelf, het zag er natuurlijk niet gestyled uit, maar voor een habbekrats €9 kun je natuurlijk geen hoge eisen stellen.

Naar het toeristenburo voor de info en klein stukje door de stad gelopen.
Daarna weer terug en het hoofd beetje gefatsoeneerd, ach het valt wel weer mee. En de korte achterkant groeit wel weer aan.
We blijven hier een paar dagen daarom dacht ik, ik maak een afspraak maar dat het meteen kon overviel me natuurlijk. Nou ja hebben we dat ook weer gehad.

In de Engelse krant van het toeristenburo lees ik dat men na 2 jaar afwezigheid van de processies zich nu druk maakt of het wel droog zal zijn. Bij regen gaan dingen nl ook niet door las ik al. En verder de foto’s en artikelen over de dramatische verwoestingen aan de kust bij Malaga en Marbella.

Achter in de middag lopen we nog even naar het strand tegenover de camping, echt een strand voor de lokale bevolking. Er voor ligt een groot parkeerterrein daar gaan 2 paragliders de lucht in. Een heeft een karretje en rijdt dus om snelheid te maken , de andere moet het lopend doen.

Groetjes Ina en Marinus

Hoi Ina & Marinus. Semana Santa is erg indrukwekkend in Cordoba. Dat hebben wij een tweetal keren mogen meemaken. Ik heb er ook elders in die streek wat van gezien, maar de voortgang van de processie door de smalle straatjes is absoluut de moeite waard. De pot met plant bij foto 2, is dat een teken van dat die plek is gereserveerd?? Ik hoor het nog wel eens van je Ina. Verder mooie foto's weer, zeker ook de detailopnames van de draagbaar. Geniet er van samen, het is een prachtig stuk van Spanje. Groet van P&W

Peter Kee 2022-04-09 21:01:32

Heerlijk, die vrijheid om toch nog een stukje verder te rijden voor de perfecte plek voor een poosje. Lekker gekortwiekt. Jullie wilden niet met de koning op de foto? Mooi, het beeld langs de balustrade. 🙋‍♀️

Luisa 2022-04-09 22:15:48

Ziet er allemaal weer mooi uit, leuk dorpje Nerja wat ik mij er van kan herinneren uit 1989. Geniet lekker en op naar Pasen. gr. Edso

Edso 2022-04-10 07:35:07

Eindelijk even tijd om rustig jullie reis te volgen. Die Semana Santa is altijd weer bijzonder. Trouwens die vliegers met die schermen zijn geen deltavliegers, maar gemotoriseerde schermvliegers/paragliders/parapentists/Gleidschirmflieger.