Casares

Spanje, Casares

We gaan weer verder naar het westen, Malaga voorbij en ook Fuengirola. Ook het stukje kust daarna vol gebouwd en druk, logisch weekend en ook nog eens vakantie week. Wat een massa toerisme bar zo erg, we dachten voorbij Estepona een plekje voor 1 nacht aan de kust te vinden. Na Estepona wordt het inderdaad wat prettiger qua bebouwing maar het blijft vol we zien niks.

Vlak bij Estepona zouden we de bergen ingaan voor de volgende stop, dat doen we dus nu. Een kleine CP bij Casares, een prachtig gelegen andalusisch dorp. Nog net ergens een plekje waar we kunnen parkeren, niet de handigste plek, beetje schuin maar met een geweldig uitzicht. Even later kunnen we naar achteren opschuiven, mooiste plekje vinden we. Er is water en een open put waar je je toilet kunt legen.

‘s Middags lopen we naar het dorp via het dal, steil de berg af en weer steil omhoog, 1,5 km maar een behoorlijke inspanning. Het dorpje heeft een gezellig pleintje met wat eet en drinkgelegenheden. Nadat we wat gedronken hebben gaan we via de gewone weg weer terug, iets langere route, maar minder steil.

17-4 Achter de CP loopt een “wandelpad”, een route van 5,3 km (1,5 uur). Dat ga ik niet redden maar we lopen een stukje naar beneden, het uitzicht is mooi, maar het is toch te slecht, stenen en niet echt een voetpad. dus weer omhoog en Marinus ziet een route achter bedrijven langs om zo op de weg te komen. Het is prachtig wat er op het ogenblik in bloei staat. Toch even sportief bezig geweest al was het maar 2,1 km.

Rond de middag lopen we weer naar het dorp, de lange route langs het afgeschermde wandelpad, wat prettiger voor mijn knieën. Om 12 uur is er een mis en aansluitend een processie. We zijn net op tijd, een troon met Maria in zwarte rouwmantel wordt naar het plein gedragen en uit andere straat komt Jesus. Als de tronen tegen over elkaar staan wordt de zwarte mantel afgedaan en draagt Maria een wit gewaad. De muziek is feestelijk en op het eind wordt er gezongen en met bloemen gestrooid.

We gaan snel naar het terras om nog een tafeltje te bemachtigen om wat te eten. Daarna toch de steile wandeling omhoog naar het kasteel, eigenlijk een ruïne. Binnen de oude Arabische ommuring uit de XIIIe eeuw is een kerk en begraafplaats en nog flink wat woningen. Het is een plekje met ook weer mooi uitzicht. Maar dan moeten we weer terug het is weer heuvel op en af. Ik ben bekaf als we terug zijn totaal 8,6 km gelopen met de 2 van vanmorgen erbij, beetje veel.

Uitrusten en genieten van het uitzicht, heerlijk plekje het is nu al wat rustiger geworden op de CP. Gisteravond met de verlichting was een plaatje en we hadden er ook leuke muziek bij want er was ergens een “feestje”.
Groetjes Ina en Marinus

Wat een zeldzaam mooi bewaard gebleven plaatsje Ina, en héél veel mooie foto's die beslist de moeite waard zijn. Dank je wel voor al dat moois en je bijbehorende verhaal Ina. Er staan al veel verschillende planten in bloei. Geniet van jullie tocht !! Groetjes van P&W

Peter Kee 2022-04-17 22:27:25

Prachtig groen zo in het voorjaar. Geniet lekker samen en nog een fijne tweede paasdag. gr. Edso

Edso 2022-04-18 07:23:42

Mooi moment als die twee tronen elkaar ontmoeten. Het is eindelijk Pasen!

De.Vlietjes.op.reis 2022-04-18 10:02:07

Prachtig daar zeg ♥️ Spanje heeft ook echt wel zijn mooie plekjes 😊. Groetjes, Fred en Karin