Camping La Scogliera

Italië, Camping La Scogliera

12-5 Vanmorgen vroeg al weer een was gedaan en daarna op de fiets de berg op. We gaan naar de 2 uitzichtpunten bij Capo Vaticano, stukje van niks maar weer een behoorlijke inspanning. Bij de vuurtoren(militair gebied) is een mooi terras met uitzicht over de kust.
Ik zit even te bellen en zo valt de verbinding weer weg, alles is hier heel instabiel. Geen service zie je dan op je telefoon en zo komt er weer een E verbinding en daarna 4G.

Ook het weer is niet stabiel, er komt bewolking aan, zou het gaan regenen. Nee gelukkig niet en zo schijnt de zon weer. Maar als we terug op de camping zijn is het over met de zon. Het is een ritje van net geen 5 km geweest, er lopen ook mensen de berg op , pfffff, van het resort denk ik. De was is droog heel prettig dat we dat ook weer even gehad hebben.

Achter in de middag klaart het weer op en zitten we weer lekker buiten te lezen. We hebben inmiddels aan beiden kanten buren. We gaan tot slot eten in het restaurant en hebben daar zicht op de mooie zonsondergang en het eiland Stromboli dat nu goed te zien is. De vulkaan is 924 m hoog en nog ieder kwartier schiet er wat gloeiende lava omhoog en valt weer in de krater of komt via de NO helling omlaag.

13-5 De dag begon met regen en hevige wind, af en toe was het droog en scheen ook zomaar even de zon. Omdat we hier in een uithoek zitten had de navigatie er af en toe moeite mee. Een stukje verder bij Nicotera en Rosarno was het druk, Rosarno is een behoorlijke industrie stad, armoedig, vervallen, staat op de kaart als bezienswaardig(?), ook Gioia , met zijn grote containerhaven stoppen we niet. Het zijn allemaal plekken waar we de camper niet willen parkeren om rond te lopen.

We proberen het nog even bij Palmi maar keren hier ook weer om en gaan naar een CP aan de kust bij Taureana. Klein, heel erg simpel maar alles aanwezig. Ik lees op internet dat het hier in het weekend en in het seizoen druk en lawaaierig is, de CP is langs de kustweg. Het is inmiddels weer droog en we lopen een stuk langs de weg, het strand, veel parkeerplaatsen voor de strandgangers die er nu natuurlijk niet zijn ondanks het weekend. En we nemen een kijkje bij de haven, alles ziet er hier weer oud en verwaarloosd uit.

14-5 We blijven nog een dagje hier , willen zondag niet over naar Messina en zuidelijk zijn er geen CP’s meer en campings zijn nog niet open., ook bij Messina is nauwelijks iets.

Gisteren is het de hele middag droog geweest maar vannacht hebben we weer een bui gehad met saharazand. Marinus maakt wat schoon maar als er later weer wat druppels vallen zien ze nog steeds geel. Temperatuur is prima 22° maar een zonnetje is toch leuker.

Rond de middag lopen we de andere kant uit en naar het eind van de boulevard. Hier moet alles nog opgebouwd worden en de restaurants die hier zitten zijn nog allemaal dicht. Vlak bij de CP zijn er een stuk of 4 open, het is druk want ook hier is het Moederdag. Maar het lukt om ergens een plek te krijgen, heerlijk gegeten.

We gaan ons nu oriënteren wat we morgen doen ivm overtocht, er zijn 2 mogelijkheden in Messina, of P bij de haven of CP die je moet reserveren en dan met de tram naar de stad. Van deze keus hangt ook de overtocht af welke maatschappij we moeten nemen.
Groetjes Ina en Marinus.

De foto's zijn weer prachtig, nu nog meer blauwe lucht en de foto's worden nog mooier 👍🏻 Wij gaan in augustus ook weer eens naar Italië. We kunnen weer mooie plekken noteren. Enjoy.

John en Marian 2023-05-14 17:42:23

Ook van de ‘gewone’ bezigheden kan je genieten. Tenminste als je daar ook voor hebt: de was 😳, beetje lezen, stukje fietsen, lekker eten, nuttig voorbereiden op de komende dagen enz. enz. Het weer is nog niet zoals je zou wensen (hier in Kotor ook niet), maak vaak is dat een kwestie van tijd en een beetje geduld. Straks in Sicilië krijg je weer een culturele en historische overdosis te verwerken. Ongetwijfeld hebben je volgers later weer veel profijt van alle info op jullie site. Wij verdiepen ons nu met regelmaat in jullie ervaringen op de West-Balkan 👍👍. Fijne en gezellige reis met elkaar.

Peter 2023-05-14 21:29:17

Wat jammer dat het weer toch nog steeds zo wisselvallig is. En dat zand dat met de regen meekomt is ook niet zo leuk. Wat jammer dat mensen overal hun naam in willen kerven. Zelfs de Opuntia's moeten het ontgelden. Wat een prachtige kust vinden jullie bij de kleine strandjes, met hier en daar prachtige vegetatie en kleurrijke bloemen. Wat een bijzondere kade gevormd door drijvende plastic kubussen. Ik hoop dat het gemaakt wordt van gerecycled plastic, dan komen we nog van een beetje van die plastic soep af. Ik had deze toepassing niet eerder gezien. Overigens heb je weer prachtige foto's gemaakt van de Stromboli, nog altijd actief. Ik wens jullie wanneer jullie daar aan toe zijn een mooie overtocht toe naar Messina. Een naam die mij nog helder voor de geest staat uit de avonturen van Kapitein Rob !! Ach, sweet memories !! Heb het goed samen !! Groet van Wilna & Peter.

Peter Kee 2023-05-14 22:14:30

Prachtig, vooral die eerste foto’s. En mooi zich op de Stromboli. Niet helemaal stabiel dus, het weer … Gelukkig hadden we in Dublin geen Saharazand maar prachtig weer😎

Louise 2023-05-16 16:36:35

Het is net als in Nederland, hoe verder weg van de plaats waar de regering gevestigd is, hoe armoedige, met meer kans op criminaliteit.