Laatste nieuws.

Kaapverdië, Mindelo

We zitten nu al weer 3 dagen “vast” op Sao Vicente, we maken een wandeling, bankje hier, bankje daar. Nu op zondag is er niets te doen in de stad, veel is dicht,er lopen wel veel toeristen. Er ligt nl van TUI een cruiseboot, je ziet bussen met nummers, vol met toeristen het eiland op gaan en in de stad lopen de gidsen met bordjes omhoog met groepjes toeristen. 3/4 van de mensen die in het oude centrum lopen zijn toeristen, nee sfeervol is het allerminst. Een van de weinige activiteiten is bij de kerk, die zit vol.

We weten van niets, concact via mail met iemand van TUI gehad die mailde dat ze zaterdag geprobeerd hadden toestemming te krijgen om hier te landen en dat het vliegtuig uitgeweken was naar Gran Canaria.Het lijkt me een flauwekul verhaal, zoethoudertje,situatie van het “zicht” ziet er nog hetzelfde uit.

Van ander mensen hoorden we dat die een mailtje gehad hadden van welkom thuis en hoe de vlucht was geweest met een enquete formulier😖.
We hebben hier ontbijbuffet, lunchbuffet en dinerbuffet. Ontbijt is goed, maar warme lunch hadden we vandaag geen trek in dus even ergens anders wat gegeten.

‘S Middags weer een rondje, koffie met wat lekkers bij Pastelaria Morabeza. Bij de haven horen we getrommel bij het kunstenaarsplein, hier is de percussiegroep van de de Mindel Samba school aan het oefenen. Het zijn 5 verschillende groepjes die les krijgen, allemaal door elkaar dus niet echt mooi om naar te luisteren. De stad raakt uitgestorven bij de markt staan zelfs geen aluguers meer.

Het is inmiddels maandagmorgen , bij de receptie zegt men dat we om 10 uur afgehaald worden, er staat echter niets vermeld op de balie, horen van niemand iets.
Op internet zien we dat er een vlucht naar Sal vertrokken is misschien dat die dan hier heen komt als er toestemming is.

Ophalen is 1 vertrekken is 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Ina en Marinus

Kleine update ophalen wordt 11 uur gehoord via via ja ja eerst zien dan geloven!

Laatste updating zojuist ingecheckt planning via Sal naar Amsterdam met de OR493 of het oude vluchtnummer de OR422 verwarring alom ,aankomst tegen 12 uur op Schiphol geloof ik.
Het is hier chaotisch hebben in ieder geval lunch kunnen “bemachtigen” van TUI😉

Hoi vakantiegangers, ik vroeg me al af of het gelukt was te vertrekken, nee dus. Wat een vreemde gang van zaken, het is goed dat jullie je zo flexibel opstellen, ware camperaars, maar leuk is het allerminst. Hoop voor jullie dat nu snel eea duidelijk wordt, dat je nog even kan genieten van wat er is en dat jullie vandaag nog kunnen vertrekken. Veilige goede thuiskomst en ik blijf jullie graag volgen. Groetjes

Wilma van der Vliet 2020-01-06 10:47:55

Heb maar even gewacht met een berichtje, maar....je vraagt je af of jullie nog wel ergens "genoteerd" staan?Vast wel maar het duurt toch wel iets langer dan... Raakt wel uitgekeken op het eiland begrijp ik,hopelijk komen jullie vandaag dan thuis!Was dit dan "eens maar nooit weer"?Ik zie hier staan:reisperiode van 16dec t/m 9 Jan is dat dan correct? Dan hebben jullie nog iets in het vooruitzicht! Alle gekheid op een stokje:laat er vandaag maar een oplossing komen! Alvast goede reis!

Marianne 2020-01-06 13:27:02

Hallo liebe "Gestrandete", das ist sehr schade, dass so eine tolle Reise so chaotisch enden muss. Wir wünschen euch viel Glück und Erfolg für eine baldige Heimkehr. Liebe Grüße Johanna & Wolfgang

Johanna & Wolfgang 2020-01-06 16:42:14

Tsjongejonge .......This is Africa .....!! Kom in ieder geval veilig thuis! Of het nu met de ´OR 493 is of met het oude vluchtheuvel OR 422´ zal zijn . Veilige thuisvlucht toegewenst!! Groet van Peter & Wilna

Peter. 2020-01-06 19:15:25

Ben heel benieuwd !!

Marianne 2020-01-06 19:30:26

Wat een gedoe allemaal. De lol van het vliegen zou je op deze manier vergaan. Goed dat jullie geen baan meer hebben want dan zou het extra wrang zijn geweest. Nu hopelijk snel huiswaarts. Hartelijke groet! Nico Bloot

Nico 2020-01-06 19:32:08

Nou alle verhalen gelezen, jullie zijn doordouwers, heb het volste vertrouwen in dat jullie dit jaar nog thuis komen en je weet het hé, ook in Friesland staat er nog een goede kop koffie, maar het komt niet naar je toe. Suc6 met de thuisvlucht vandaag of morgen of overmorgen, deze week gaan jullie redden, Gr. René

René 2020-01-06 20:48:40

Dag lieve luitjes, hoop dat jullie gezond en wel thuis zijn gekomen na dit spectaculaire avontuur. Hoop jullie volgende camperreis weer te mogen meereizen! Groetjes