Gironella

Spanje, Gironella

19-5 We staan op de CP in Gironella, ruim 2 uur rijden waarvan het grootste gedeelte over een rustige snelweg. Weer een CP op loopafstand van een stadje. ‚s Middags lopen we naar het centrum, we gaan nog niet de heuvel op voor de oude stad dat gaan we morgen doen. De CP staat , s avonds helemaal vol.

20-5 Rond de middag gaan we nu lopend langs de rivier naar het centrum en gaan via trappetjes omhoog naar de bijzondere(?) kerk Esglesia de Nova Santa Eulalia. Oud is de kerk niet hij is gebouwd tussen 1893 en 1905 het werk eindigde pas in 1958. het moest een kerk worden met Neo Romaanse en Gotische elementen.

Er zijn een paar wandelingen te maken langs de rivier en de bronnen in de stad en langs Modernistische gebouwen maar ik kon er verder geen info over vinden op internet.

Dan willen we wat eten maar nergens geen restaurant geopend, bij diverse bars zijn het de hamburgers die ons niet aanspreken dus we kopen een pizzabrok bij de bakker.
Als we terug bij de camper zijn staat er 5,7 km op de teller wel met de nodige stops natuurlijk , ik merk wel dat het evenwicht tijdens het lopen beter is dan gisteren toen we een rit van 2 uur achter de rug hadden. Het lijkt wel dat het „gewiebel“ tijdens het autorijden mijn evenwicht verstoord en vandaag na een rustige leesochtend ik veel stabieler loop.

‚s Middags zitten we nog lekker in het zonnetje te lezen, het is nu rustig op de CP , we zijn op een plekje met meer ruimte om ons heen gaan staan. Maar morgen toch weer een stukje verder.
Groetjes Ina en Marinus.

Best een bijzondere kerk in Gironella Ina & Marinus. Ook zijn er kennelijk meestermetselaars aan het werk geweest, wat een bijzondere aanblik geeft aan meerdere gebouwen. Jammer dat jullie niet in een restaurantje konden eten. Gelukkig bracht de plaatselijke bakker een alternatief om de honger wat te stillen. Mooi de foto's van en bij de rivier en de oude brug op één van de laatste foto's. Groetjes en een mooi vervolg aan jullie reis toegewenst !!

peter K 2024-05-20 22:03:17

Het ziet er weer prachtig uit, mooi zeg dat water zo om het stadje heen. Fijne reis verder groetjes.

Karin 2024-05-20 23:03:24

Fijn dat het iets beter ging na een dagje ‘rust.’ Niet te veel willen op de rijdagen dan maar..🤷‍♀️🍀