Castellammare del Golfo

Italië, Alcamo

14-6 In de loop van de middag gaan we lopend naar de stad. Ik schreef het destijds al het is best een aardige wandeling met uitzicht. Eerst naar de haven daar is net een vissersbootje aangekomen en wordt de vis uitgeladen voor de verkoop. We hebben dan even een bui maar gelukkig hebben we de paraplu’s mee. Lang duurt het niet en het koelt ook niet af. Castellammare is minder toeristisch dan San Vito maar bij de haven is het een en al verhuur van boten en verkoop van excursies.

We lopen dan door de hoofdstraat van het centro storico. Het is er natuurlijk rustig, meestal wordt het achter in de middag weer levendig, de terrasjes zijn ook leeg ivm de regenbui. Als wij om 5 uur terug zijn vallen er weer wat spatten maar schijnt ook de zon weer een beetje, vreemd onbestendig weer.

‘s Avonds eten we weer buiten, een viscouscous, geïnspireerd door de vele fishcouscous op de menu’s. Gister dus 2 supermarkets in voor de visbouillon. Visbouillon in een potje kunnen scoren van Knorr, Brodo Granulare. Geen idee waarom ik couscous nooit met vis gegeten heb, wel met vlees, courgette , geitenkaas en verse munt.

15-6 Vanmorgen via de snelweg langs de kust en via de zgn rondweg,die gewoon door Palermo gaat, naar camping Olimpo gereden bij Sant Elia.
Keus viel toch op de oostkant bij Palermo, iets rustiger misschien.
We hebben al besloten niet naar Palermo te gaan, toen wij er in 2013 waren was het april en 22°.

We hebben voor deze terrassencamping met mooi uitzicht op zee gekozen en de naam zegt het al Olimpo we zitten weer in een Grieks deel.Er zijn hier misschien een paar plekjes waar we naar toe kunnen fietsen.
Groetjes Ina en Marinus.

Wat ziet het er allemaal prachtig uit. Jammer van de spetters maar dat is een buitje voor het stof. De viscouscous ziet er lekker uit. Geniet lekker.

Kees Koele 2023-06-15 18:54:53

Eigen palm, bankje en verlichting …toe maar! 😊

Louise 2023-06-15 19:37:05

Hallo Marinus & Ina, Jullie zijn inmiddels in het aardige stadje Castellammare neergestreken. De haven is voor velen van buitenaf natuurlijk bijna altijd een bezienswaardigheid. Leuk om de vissersbootjes te bekijken die weer in de gereedheid worden gebracht voor een volgend vangstmoment, en daarnaast ook hun vis te koop aanbieden. verser kan bijna niet! Ik heb mij door de jaren altijd verbaast over de diversiteit aan vissoorten in de Italiaanse wateren. Soms zijn ze heel kleurrijk en opvallend is vaak voor mij, het formaat van hun ogen. De hoofdstraat van het centro storico ziet er best aantrekkelijk uit. Evenzo prachtig om te zien is m.i. de eeuwenoude boom op het pleintje. Die ziet er fantastisch uit. Tsja dat is de boom die alles zag !! Wat een leuk experiment Ina met de fishcouscous, het is toch weer eens iets anders. Het asfalt wegdek in de straatjes ziet erg gehavend uit, dit in tegenstelling tot de prachtige bestrating van het plein met de windroos. Het plekje waar de camper staat met zeezicht (Olimpo) is toch ook niet te versmaden. Wij wensen jullie een mooie voortzetting toe van jullie avontuurlijke steeds verrassende reis door dit deel Europa. Groet van Peter en Wilna !!

Peter Kee 2023-06-16 09:20:34

Wat een heerlijk plekje inderdaad! Het lijken op de foto's wel "Hollandse luchten",maar hier is het iedere dag strakblauw.Op het bord ziet het klaargemaakte er lekker uit!En is er veel Grieks te zien?Door jouw foto's krijg je toch wel een andere indruk van dit Sicilie,nl wel armoedig is dat van de laatste jaren?Het maakte op ons die indruk niet zodanig, maar wij hebben ons toen beperkt tot het oostelijke deel.Groeten en goed vervolg van de reis!