St.Lorenzen

Italië, St.Lorenzen

8-2 We staan op camping Wildberg in St.Lorenzen, een mooi ritje van 106 km.
De Brennerpas over dan bij Bressanone links af het Pustertal in en dan is het nog maar 26 km het dal in. Het weer is prachtig we staan weer mooi tegenover het mooie ruime sanitair gebouw. We zijn er al tig keer geweest ook in de zomer en vinden het hier heerlijk. Dorp, goede supermarkt, 3 restaurants, station op steenworp afstand.De camping heeft 3 gedeeltes,wij staan graag in het oude middengedeelte.

Het is een beetje een boeren camping met appartementen, dieren, zoals loslopende kippen en zelfs zomers klein zwembadje. Maar met alle moderne voorzieningen zoals de gasaansluitingen, het is stralend weer maar er komen een paar koude nachten aan en dan is de gasaansluiting erg fijn.

We maken even een klein rondje over de camping, lopen het pad achter bij de camping af naar de dieren, de lama’s, ezels en paarden.
We drinken zelfs weer buiten in het zonnetje koffie en gaan dan een rondje dorp doen. Oa even bij de tourist info voor bus boekje ivm onze gratis OV kaart voor bus en trein in heel zuid Tirol.

9-2 We gaan naar de Antholzer See(Lago di Anterselva), eerst met de trein naar Olang. Daar nemen we de bus het Antholzer dal in, eindstation is ook de plek waar Biathlon wedstrijden gehouden worden op 1500 m hoogte. In 2019 waren we hier ook en toen hebben we een wandel rondje over het meer gemaakt.
Maar als we bij de zuidkant van het meer aan komen, staat er een ijskoude wind. Dat rondje lopen gaan we dus niet doen, de kou is niet het probleem, maar de wind maakt het zeer onaangenaam. Jammer aan de noordkant van het meer is een restaurant, dat was leuk geweest.

We drinken een cappuccino, lopen wat rond en gaan weer terug met de bus. De rit door het dal is erg mooi en zeer de moeite waard, we dalen weer af en de bus rijdt door de smalle straatjes van oa Antholz sopra(boven), mezzo(midden) en sotto(beneden).

Bij Olang weer met de trein, maar nu stappen we in Bruneck uit, lopen de stadspoort onderdoor om op onze vaste stek even een pizza punt te eten. Als we terug zijn kunnen we zelfs nog voor de camper in het zonnetje koffie drinken.
Groetjes Ina en Marinus

Hoi Marinus & Ina, Jullie hebben de Brennerpas weer getrotseerd en hebben het voor jullie zo bekende plekje in het Pustertal wederom gevonden. Wat leuk die oude bron bij de ingang van de camping. Heerlijk dat jullie naast de Camper in het zonnetje van de koffie kunt genieten daar en gadegeslagen worden door wat kippen en zowaar ook door een prachtige haan. Doordat het een soort Boerencamping betreft, maar wel van enige luxe voorzien, wat o.a. het sanitair betreft, ziet het er gemoedelijk en gezellig uit zo naast het dieper gelegen watertje. Leuke plek hoor! Ik heb wel eens gezien dat Lama's behoorlijk raak kunnen spuwen, maar deze zag er vriendelijk uit, zo ook de twee bruine pony's. Met wat plaatsjes met het openbaar vervoer te bezoeken, houden jullie het daar vast nog wel even uit. Ik hoop dat jullie er nog een plezierige tijd zult beleven samen. Groet van P&W

Peter Kee 2023-02-09 21:21:07

Ziet er weer prachtig uit. Lekker dat jullie kunnen genieten van het Italiaanse zonnetje. Moet beetje voorjaarsgevoel geven denk ik tussen al die sneeuw op de bergen. gr. Edso

Edso 2023-02-10 07:48:34

Wat een prachtige foto’s

Ria 2023-02-10 09:28:39

Overnieuw🙄 Had reactie getikt en wil ‘plaatsen’, loopt ‘ie vast … laatst ook al, gek hè. Maar, wat heerlijk en ontspannen thuiskomen zo! Het lijkt wel vakantie. Goeie voorzieningen en leuk ook met die beesten. En ondanks de koude wind maakt de zon “alles” goed. Hier schijnt ‘ie trouwens ook weer, na een bewolkte dag👍🏼😎

Luise 2023-02-10 11:44:20

Op de mooie foto's zie je niet dat het soms zo koud was. Wilma krijg ik niet mee naar de sneeuw.