De baai van Kotor vervolg.

Montenegro, Prčanj

27-9 We kunnen uitslapen en nog een tijdje van het uitzicht genieten tijdens de koffie want we hebben een 24 uur ticket tot 11 uur.
Dan gaan we proberen een plekje op een kleine camping aan de zuidoost kant van de baai te krijgen. Dat stuk is erg mooi we hebben het ooit gefietst vanuit Bijela. De route er naar toe is ook een dingetje 8,5 km over een smalle weg en de camping die we op het oog hebben heeft maar 12 plaatsen, …..vol natuurlijk.

Klein stukje verder is Kamp Kascelan en er is een droom plek, mooier dan op camping Mimoza. De reviews gelezen en Kascelan zou moeilijk toegankelijk zijn voor camper van 6.5 m .Voor Marinus geen bezwaar👍. Ja en langs een drukke weg, dat is over al langs de baai van Kotor.
De voorzieningen zijn Spartaans, maar het uitzicht maakt veel goed.

’s Middags is hier om 4 uur de zon weg het dorp Stoliv ligt nog net in de zon dus lopen we daar heen. Oude huizen, maar ook nieuwe, overal kleine haventjes, plateautjes waar men kan zitten en/of zonnen.
Achter in de middag staat het hier beneden vol(5 plekken) en achter het huis staan ook nog 2 busjes en een tentje.

28-9 Vanmorgen een wandeling de andere kant op naar het kleine kerkje Gospa of Andela(onze lieve vrouwe van de engelen?) precies op de punt in de baai. Het beeld is weer precies hetzelfde , kleine haventjes , strandjes met wat mensen. Toch zijn de meeste appartementen gesloten want het seizoen is over.

Dat zou je niet zeggen als je op het water de vele boten ziet, vanmorgen 3 cruise boten naar Kotor en in het midden van de baai naar het kerkje op het eiland( Gospa od Skrpjela/ Onze Lieve Vrouw van de rots)is het bar en boos zoveel excursieboten. Die komen vanuit Kotor, Tivat en van het vlakbij gelegen Perast.

‘S Middags weer zwemmen en genieten van het heerlijke uitzicht, er is continue reuring, mensen die langs lopen, veel fietsers en dan wat er voorbij vaart.

29-9 We blijven nog een dag, als je de foto’s ziet hoef ik niks uit te leggen. We kennen de kust in zuid Montenegro (en diverse campings) bij Bar en Ulcinje en daar vinden we niks wat hier mee te vergelijken is..

Gisteravond hadden we al besloten we blijven nog een dag en toevallig is iedereen vanmorgen vertrokken. Het wordt ook weer weekend dus dan zal het aan de zuidkust ook druk zijn, wij gaan dan morgen meteen Albanië in.
Groetjes Ina en Marinus.

Hi Ina & Marinus. Mooi het totaalbeeld dat jullie foto's laten zien over dit deel van de Adriatische kust, met veel oude huizen en kleine gezellige haventjes. Wel vind ik de wegen zo te zien erg smal zo langs de kust. Mooi zo dat kleine kerkje 'Gospa of Andela zo precies op de punt van de baai. Jullie staan daar toch niet verkeerd op camping Kascelan met uitzicht over het water. Leuk dat beeld aan het einde van de smalle aanlegsteiger. Zo eentje staat ook in onze tuin maar dan in verweerd wit. Wat is het toch vreselijk ontsierend in deze omgeving, die grote varende flatgebouwen, en ik weet het de bevolking heeft de opleverende pecunia natuurlijk hard nodig. Straks een goede doorreis toegewenst naar Albanië !! Ik ben nieuwsgierig of jullie de 'hekkenbouwer' nog gaan ontmoeten!!

Peter K 2023-09-29 13:23:39

Was dat een zalmvisserij , die rondjes in het water ?

Guda 2023-09-29 15:37:05

Genieten hoor, de foto’s! Spartaanse voorzieningen 😛 ‘k Hou het kort, inderdaad: bijkomen!