Onderweg

Duitsland, Kiefersfelden

Begin van de middag waren we bij Michiel en Sandra. Het was zo warm dat het lekkerder binnen was, want het huis is goed geïsoleerd, dan buiten op het balkon. Dus binnen aan de koffie met een oranje tompouce. ‘S Avonds in een dorpje verderop lekker gegeten buiten op het terras.

De volgende morgen gezellig samen ontbeten en op tijd weer weg want Michiel had om half 10 al een online afspraak. Ja zo gaan de dingen tegenwoordig.

De reis verliep voorspoedig maar wat een hitte, je zal toch geen airco in de auto hebben. Ik was blij dat ik beide dagen ondanks de hitte mijn steunpanty aangedaan had, dit ivm het vocht in mijn enkel/been.

In zuid Duitsland nu een Go box gekocht dit ivm het gewicht van onze camper, die is meteen bij aankoop al opgewaardeerd van 3500 naar 4250.Volgens Marinus omdat ik altijd de molenstenen meeneem😉. Een eenvoudige tolsticker is dan niet genoeg.
Dit zie je niet aan de buitenkant maar Oostenrijk controleert vaak en op het stuk Innsbruck Kufstein kennen we de plek met de weegbrug en politie geeft dan aan boven de 3500 kg eraf.
Ach ja je kunt dan gewoon doorrijden maar we dachten nu gaan we het toch maar eens goed regelen.

We staan nu op de CP Kiefersfelden, 3 km van de autobahn af en vlak voor de grens. Je rijdt dan zo zonder controle Oostenrijk in. Of dit nu ook zo is, we gaan het zien morgen, alles is nu anders.

Marinus heeft nu de hele avond de tijd om zich te verdiepen in de Go box.
Thuis ook al gedaan en zich aangemeld met oa de emissie klasse die je moet kunnen bewijzen want er zijn diverse tarieven. Geen bevestiging uit Oostenrijk gehad, ja zei de man van het tankstation dat kan een tijdje duren ☹️ nu hebben we een maand de tijd om dit via internet te doen en bewijzen. Allemaal gedoe dus. Er is geld op gestort en als het functioneert en het ding bij de tolpoort 1 keer piept dan is het goed en wordt er geld afgeboekt. Bij 2 piepjes moet je opwaarderen, bij 3 functioneert het niet dan moet je ergens(?) melden.
We wachten het af, weer een nieuwe ervaring.

We hebben hier vaker gestaan maar misschien straks als we gegeten hebben en de hitte wat weg is toch even een kleine wandeling door het dorp.
Groetjes Ina en Marinus.

Gezellig geweest in Duitsland en daar kunnen jullie weer even op teren nu die Go Box nog. Zo vervelend als er iets niet doet wat je ervan verwacht. Bij ons is het ook zo warm, vreselijk. Dat benauwde is niet leuk. Hopelijk strakjes een verfrissend regen buitje, wel maar een kleintje hoor.

FritsEllen 2021-06-17 19:06:24

Ja fijn dat alles prima is verlopen, ook bij Sandra en Michiel. Je hebt nu een Go Box, maar wij weten niet wat dat is. Eerst dacht ik iets o m te eten, maar dat zal wel niet. GOEDE VERVOLG REIS

Adrie en Arthur 2021-06-17 19:33:20

Zo de kop is er weer af Ina & Marinus, Het lijkt mij vreselijk om met dit weer relatief grote afstanden te moeten (nou ja) afleggen. Leuk dat jullie Michiel & Sandra weer even hebben gezien. Ik realiseerde mij dat het wel al heel lang geleden is Michiel voor het laatst te hebben gezien. Maar hij is nog duidelijk herkenbaar !! Ik hoop dat de Go Box z'n werk gaat doen. Wellicht dat dat apparaat pas zijn werk kan doen na bevestiging vanuit Oostenrijk. Wij wensen jullie een prettige voortzetting van de reis toe. "Warme'groet van Peter & Wilna.

Peter & Wilna 2021-06-17 22:41:25

Ik zag jullie weg gaan om half tien. Ik was net te laat maar nog een prettige reis en dat alles goed verloopt bij de grenzen. Het is wel heet om te rijden nou we volgen jullie op de voet. Groetjes van ons.

Cor en Myrna 2021-06-17 23:15:30

Jullie zijn al lekker op weg. Genoeg tijd om rustig aan te doen en het vakantiegevoel te omarmen.