Kramsach vervolg

Oostenrijk, Kramsach

14-2 Vanmorgen met de bus naar het eind van de Reintalersee, we stappen uit bij camping Toni. Er zijn hier 2 winter campings, we kijken een beetje rond maar zijn toch erg blij met ons mooie ruime plek en het mooie uitzicht.

Je kunt het hele meer rond lopen maar dat is me een beetje te veel, vandaar stukje bus en terug langs de andere kant. Dat is nog even zoeken waar het pad precies begint. Bij de 3e persoon die we vragen eindelijk duidelijkheid, we moeten via de camping langs het kapelletje.

Verderop weer het stuk langs de Krummsee dat we zondag gelopen hebben, het is ongekend zulk mooi weer buiten broodje eten en om 2 uur naar het zwembad. Wat zwemmen en even bubbelen in het bubbelbad allemaal met 32°.
Koffie drinken in het zonnetje en achter in de middag met de bus de heuvel af om in Kramsach wat boodschappen te doen en uurtje later met de bus weer terug. ‘s Avonds eten we in het restaurant bij de camping.

15-2 We gaan naar Alpbach een wintersport plaatsje in het Alpbachtal op 1000 m hoogte. Eerst met de bus naar Reith dan de berg op en ergens overstappen op een skibus, ene bus uit andere in, prima timing.
In het centrum van Alpbach stappen we uit, dit is een wijd verspreid dorp over de berghelling.

Het zijn vooral mooie huizen met houten, bewerkte bovenkanten. Er is niet veel te doen men is nu op de pistes.We lopen wat rond in het dorp, kijkje in de kerk, natuurlijk ook over de top barok. Wij vinden een terras in de zon en drinken een cappuccino met apfelstrudel erbij het is tenslotte een feestdag.

Terug met de bus naar Brixlegg, waar we overstappen op de bus die langs de Krummsee gaat, nu kwartiertje wachten. Heen en terug is dus niet hetzelfde.De avond te voren even goed uitzoeken op de route app van de VVT. De bussen gaan ook hier om het uur dus je moet er niet een missen.

We zijn om 1 uur weer terug en kunnen weer de hele middag buiten zitten en genieten van het prachtige uitzicht, morgen toch een stukje verder.
Groetjes Ina en Marinus

Gefeliciteerd Ina ! Ik zag dat je aan een lekker stuk taart zat te smikkelen . En natuurlijk ook Marinus gefeliciteerd . Ga zo door !!!!

Guda 2023-02-15 17:49:33

Wat een mooie dag om jarig te zijn Ina. Van harte gefeliciteerd en nog maar vele jaren in goede gezondheid. Jullie boffen maar met het prachtige weer. Hartelijke groeten uit Spanje 🇧🇴.

Nico Bloot 2023-02-15 18:03:51

Ina, ik begrijp dus dat je de 15de februari jarig bent. Op de allereerste plaats dus van harte gefeliciteerd en nog vele gezonde en reislustige jaren. Fijn dat je van Marinus als cadeautje een campingplaats mocht uitzoeken waar op de camping een vaatwasser is hahahaha. Maar alle gekheid op een stokje. Wat een prachtige foto's weer. Maar het valt me wel op dat de witte wereld ver te zoeken is. Wat is alles groen daar. Kramsach ligt natuurlijk ook niet al te hoog maar toch. Het lijkt wel voorjaar. Geniet vandaag samen met Marinus van je verjaardag en van deze mooie reis. Veel plezier nog.

Kees Koele 2023-02-15 18:17:43

Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag,gelijk met mijn kleindochter,vergeet het dus niet! En wat hebben jullie daar toch mooi weer.Ja die sloten doen ‘t ‘m wel!Barok is op deze manier wel te doen,niet zo pompeus!Marinus ook de felicitaties en een gezellige dag nog samen!

Marianne 2023-02-15 18:48:51

Daar kunnen we niet achterblijven. Hartelijk gefeliciteerd!!! Vanuit 'n soort "rimboe" aan het einde van de wereld en daar links af, globaal regio Limoges, Frankrijk.

Fred & Els 2023-02-15 19:41:58

We krijgen steeds meer zin om op pad te gaan als we jullie verslagenen die van Camperikelen lezen. 15 maart na het stemmen gaan we weer op pad.

Mike 2023-02-16 16:13:42

Herzliche Glückwünsche nachträglich zum Geburtstag liebe Ina. Alles Gute und beste Gesundheit wünschen wir dir. Tolle Reise mit sehr interessanten Bildern und auch viel Sonnenschein. Viele Grüße von Johanna & Wolfgang

Johanna & Wolfgang 2023-02-17 12:45:43

Hoi Ina en Marinus, Ik had je al gefeliciteerd Ina, het was inderdaad een prachtige Apfelstroedel. Ik heb gezien dat er ijsvorming heeft plaatsgevonden op de meertjes. Geen schaatsen in de garage??Dat is dan weer jammer. Fijn dat jullie samen een leuke ochtend hebt beleeft in de omgeving. Men gebruikt behoorlijke hangsloten aan de Offerbusjes in de kerk, een echte aandachtstrekker om niet te vergeten er wat muntjes in te gooien. Ook bijzonder de oude slee waarmee hout kon worden vervoerd, naar ik meen om te kunnen stoken, de kachel of de bakoven. Nog een orgeltje gevonden op je foto's Ina. Jullie hebben bij aankomst een heerlijk ruime plek weten te bemachtigen. Het is goed te zien op de overzichtsfoto !! Dank weer voor het verhaal en de foto's !! Veel reisplezier wanneer jullie weer wat gaan verkassen. Groet van P&W.