St.Lorenzen-2-

Italië, St.lorenzen

We zijn al overal geweest in het Puster Tal, maar altijd met bus en/of trein en nooit met de fiets. De dichtsbijzijnde fietsroute is het Taufer Tal in naar Sand in Taufers. Bij Bruneck sla je links af het dal in en via een goed aangegeven fietsroute, dus niet langs de gewone weg, rijd je langs de rivier de Ahr naar Sand.

Een mooie route langs en door wat dorpjes, populair bij de mountainbikers want het is behoorlijk druk. We zien in de verte de sneeuw nog op de bergen liggen die hier dik boven de 2000 m zijn en ik zie er op een kaartje zelfs diverse van boven de 3000 m.. Even voorbij Sand ligt nl het kleine skigebied Speikboden.

Bij Sand ligt boven op een rots de burcht Taufers, een van de mooiste kastelen in Tirol. Vorig jaar tijdens onze winter(sport) reis hebben wij de burcht bezocht, we zijn toen met de trein naar Bruneck gegaan en vandaar met de bus naar Sand in Taufers. Ja ook de bus is gratis met je OV kaart. Een aanrader maar het gaat wel met een rondleiding, verhaal en foto’s staan op opstapmetdecamper site, zoekterm Taufers.

Bij Sand kun je ook Raften, het zag er best spectaculair uit. We maken een wandeling door het dorp, het is gezellig maar niet druk, precies goed. Wat een verschil zo’n dorpje in de winter of nu in het hoogseizoen, gezellig met overal wat terrasjes.
We moeten dezelfde weg weer terug en hebben dan totaal 41 km gereden. ‘s Avond hebben we onze eerste regen/onweersbui te pakken.

Maandagnacht al behoorlijk wat regen gehad en ‘s morgens ging het ook eventjes heftig te keer. Vandaag blijft een dag met buien maar dan komt er weer beter weer aan. Inmiddels staan we tegenover de beek en het zwembad, leuk plekje met weer alleen buren naast ons. Ook het weer is weer goed, maar er komen achter in de middag weer buien aan. Als we op de voorspellingen afgaan komen er nu een paar droge dagen aan.

We lopen weer een rondje dorp, de hoofdstraat is inmiddels opgeknapt het ziet er allemaal mooi uit. We lopen de aparte Laurentius kerk met de 2 klokkentorens weer in, aan de buitenkant is te zien dat door de eeuwen heen hier veel aan is bijgebouwd en verbouwd. Speciaal is de kleine kapel waardoor je via een mooi beschilderde deur binnen komt.
Hier zie je heel veel barokke beelden de passie van Christus uitbeelden, ook heeft het een plafond met fresco’s.

Bij de Conad wat verse broodjes en iets lekkers voor bij de koffie gehaald. Via het straatje naar het station, tunneltje onderdoor en we zijn weer bij de camping. Leuk klein rondje, heerlijk dorp en het weer viel reuze mee vandaag. Om 6 uur vanavond begon het pas weer te regenen.
Groetjes Ina en Marinus

Wat een mooie foto's. Nog maar lekker genieten want als ik de weerberichten hoor in Nederland fffffff, triest.

FritsEllen 2021-08-16 21:49:44

Hi Marinus &Ina, Wat een leuk verhaal over jullie avonturen en prachtige soms spectaculaire foto's. Het verschil tussen een bezoek 's winters of 's zomers zal groot zijn. Leuk dat jullie nu afstanden per fiets kunnen afleggen. De Ahr ziet er soms spectaculair uit op de foto's. Ik had geen idee dat je daar ook zou kunnen raften zoals dat ook op IJsland het geval is. Wij wensen jullie vanuit soms nat Nederland nog een fijne voortzetting toe. Groet van P&W

Peter 2021-08-16 22:49:56

De sfeer van de omgeving is goed weergegeven. Heerlijk zo'n fietspad en er zaten weer een paar mooie foto's tussen. Gr.

Mike 2021-08-17 09:36:54

Heerlijk weer in de Alpen! Voor ons weer in de herfst dan in Italië. Jullie foto's laten ons zien waarom! Gr. Edso