Kato Alissos

Griekenland, Kato alissos

Op de camping stond toen we woensdag aan kwamen 1 Franse camper, 2 huisjes waren bewoond en achter in de middag kwamen er 2 Oostenrijkse campers bij.
We staken beiden een keer onze hand op bij de Fransen, geen reactie, och laat ik er eens even heen gaan dacht ik. In het Frans vroeg ik of ze hier al lang waren en of er in de omgeving restaurants open waren. Ze keken me aan van wat moet dat mens, vroegen toen Greek??? O jee ik legde de klemtoon verkeerd natuurlijk en dan verstaan Fransen het niet 😫. Hij gebaarde nee alles is dicht. Later hoorden we ze in een paar woorden steenkool Engels praten met hun Griekse buren in het huisje, we waren klaar met ze.

Bij het water is een Panorama restaurant, dicht natuurlijk, zelfs geen stoelen op het terras. Wel een prachtige oude olijfboom, volgens Edso 1000 jaar oud. Donderdag morgen op de fiets naar het dorp hier vlakbij, Kato Achaia. Eerst bij het strand gekeken, hier zagen we wat mensen bij het mooie strand en ergens was men bezig strandbedjes neer te zetten.

Dan omhoog naar het dorp, in het centrum, drukte, chaos met auto’s het gebruikelijk beeld ‘s morgens van een Grieks dorp. Terrassen vol met mensen, ook maar eens aangeschoven en ons onderdompelen in het Griekse leven, siga siga. Later horen we dat het vandaag een feestdag van de plaatselijke kerk is. Bij thuiskomst zwemmen afkoelen, siësta en achter in de middag weer zwemmen. ‘S Avonds eten op het plein het is een drukte bij de kerk, men staat zelfs buiten.

Vanmorgen weer op de fiets naar Kato Achaia voor wat boodschappen omdat gister de winkels en ook de supermarkt dicht waren. We hadden gister een fietswinkel gezien en we zijn de bandenplakspullen vergeten. We vergeten altijd wel wat maar dit is toch wel essentieel, ik weet nog dat ik ooit een lekke band kreeg, in Nederland nog nooit gehad.

Het is nu minder druk dan gister, na een cappuccino op een terras gaan we weer naar de camping. Zwemmen, wat lezen , siësta houden , tussen 2 en 5 uur niet bewegen 😉. We zijn erg blij met de ventilator die Marinus onlangs gekocht heeft want het is erg warm.
Morgen weer een stukje verder.
Groetjes Ina en Marinus

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben en dat er weinig lieden op de camping staan, ach en die Fransen....laat maar !! In Parijs zijn de mensen wat toegankelijker, deze komen misschien van het platte land, een stug volk en misschien zien zij jullie aan voor Duitsers, dat zit er diep in in het Franse !! Inderdaad een prachtige Olijfboom, zo dik zag ik er geen eerder. Ik zie dat jullie zelfs al vrienden zijn geworden met de poes van de camping, altijd leuk zo'n makkertje ! Leuke foto's van de kerken die jullie tegenkwamen. Rustig aan en neem het er een beetje van dame en heer, ik ben benieuwd naar jullie nieuwe belevenissen. Wij wensen jullie een goede voortzetting van jullie vakantie. Blijf gezond !!

Peter & Wilna. 2021-06-25 17:45:40

Leuk weer, jullie enthousiaste verhaal over de eerste dagen in Griekenland. Ben zó benieuwd hoe wij deze regio gaan ervaren in sept/okt 😳😳. Voor je herstel is een relaxte dagbesteding aan te bevelen. De foto van Marinus liggend in het water is klasse. Ja, Fransen: er is veel over gezegd. Ze kunnen uiterst aimabel en gastvrij zijn, maar ook uitermate arrogant en hautain 🤐. Gelukkig hebben de Grieken een andere volksaard. Blijf genieten van hun charme. Wij nu in 🍒🍒 de Betuwe 😳, donderdag starten de bestralingen, een perfecte aansluiting met de geplande trip naar GR. Lees graag jullie belevenissen en tips.

Peter 2021-06-25 19:05:56

Haha, niet bewegen tussen 2 en 5. Wij gaan het ook invoeren. Lijkt ons ook in Portugal heel verstandig. Vreemde Fransen 😏 , maar heerlijk laten sudderen hoor. Geniet maar van al het andere moois 🥰

FritsEllen 2021-06-26 07:52:37

Seizoen moet duidelijk nog beginnen. Leuke foto's weer, ik kom ervan in de stemming en tel nog even af. De olijfboom blijft mooi. groetjes Edso