St.Lorenzen

Italië, St.Lorenzen

26-6 Voor 8 uur vanmorgen uit Lucca vertrokken en we waren voor 3 uur op camping Wildberg in St.Lorenzen bij Bruneck. Dit is vaak voor ons op de terugweg even een pauze voor de reis naar huis. We vinden het er prettig maar het is ook een uitstekende wintercamping met gasaansluitingen,
Er viel nog wat te kiezen en we hebben een grote plek met schaduw, op het oudste gedeelte van de camping, die in 3 gedeeltes ingedeeld is. We hebben ondertussen natuurlijk al overal gestaan.

Even gezwommen en toen wat boodschappen in het dorp gedaan. Het is er rustig want 1 restaurant is gesloten ivm vakantie en 1 heeft ruhetag op maandag. Op de camping hebben ze op de binnenplaats vandaag Knödel en aan diverse tafels zit men te eten of wat te drinken, het ziet er best gezellig uit.’s Avonds koelt het heerlijk af, morgen wordt het maar 25-26°.

27-7 We zijn hier al tig keer geweest maar nog nooit het pad de berg op naar de Lama’s, of het was glad door de sneeuw of modderig. Nu is het mooi droog en gaan we een kijkje nemen. ‘s Winters staan ze beneden onder een groot afdak.

Na de koffie naar Bruneck, leuke mooie binnenstad om te wandelen. Mooi winkelaanbod maar ook mooie gevels van de gebouwen. Verder in de hele binnenstad geen een winkel met toeristenprullaria. Ik heb er natuurlijk al tig foto’s van geplaatst maar hier toch nog een paar.
Op een terras wat drinken met een lekker hapje. Het is gezellig druk maar niet overvol. Tegen de middag wordt het stiller want veel winkels sluiten 1,5 of 2 uur tussen de middag.

Wij eten nog een pizzastuk bij ons vaste adres bij de stadspoort, 2 uur zijn we weer terug. Tijd voor siësta, wat zwemmen , boek uitgelezen en ‘s avonds uit eten op het dorpsplein. Gelukkig hadden we gereserveerd want het was druk zoals gewoonlijk. Daarna terug naar de camping waar we bij de ijskar nog een ijsje gekocht hebben. De ijskar komt 3 x in de week op de camping.

28-6 Vanmorgen vertrokken uit St.Lorenzen, het was zwaar bewolkt en de temperatuur was flink omlaag gegaan. Ook door deze vooruitzichten gisteravond toch besloten om richting huis te gaan. Prima reis over de Brennerpas, door Oostenrijk en langs München, een drukke route.
We staan nu op de ons bekende CP bij Aschaffenburg aan de Main, ondanks de vele baustellen in zuid Duitsland, de A3 is een grote bouwput 😫. Het is weer zonnig en we kunnen nog lekker buiten zitten.

Dit is dus het laatste verslag van deze reis, veel gezien, nieuwe plekjes maar ook plekjes die we al kenden waar we al geweest waren en die we de moeite van een 2e bezoek waard vonden. Lucca zelfs voor de 4e keer!
Morgen nog het laatste “stukje” naar huis. Bedankt voor jullie reacties, emails en appjes, altijd leuk om iets te horen.
Groetjes Ina en Marinus.

Hallo Ina & Marinus, Wat leuk dat jullie het pad naar de Lama's nu een keer hebben kunnen lopen. Het is wel oppassen geblazen dat die dieren je niet 'bespuwen' !! Ook leuk de foto met de wilde campanula Ina. De lekkere hapjes bij de borrel zien er ook echt lekker uit. Bijzonder dat er in St Lorenzen zelfs een 'speckwinkel' is, dat had ik zelf nog nooit gezien afgezien van het feit dat je hier en daar een stuk 'speck' kunt kopen in een supermarkt of bij de slager. Graag willen wij jullie een voorspoedige terugreis toewensen. Nederland ligt momenteel ingeklemd tussen een hogedruk en een lagedruk gebied. Donderdagochtend verwacht men dat het daardoor grotendeels droog zal zijn, in de middag regen met zelfs mogelijk een klap onweer. Groetjes en gauw tot ziens in ons kikkerlandje. P&W

Peter Kee 2023-06-28 20:15:06

Laatste avond, geniet ervan. Goeie voetenbank voor ‘n siësta. Toch meteen een andere sfeer, al waren jullie nog in Italië, spreekt mij gelijk minder aan🤷‍♀️ Zie jullie snel, bedankt voor de verhalen 🙌🏼

Louise 2023-06-28 20:16:21

Zoals al jullie reizen, hebben we deze ook met plezier mee gevolgd. We genoten van de vele mooie foto's en kijken alweer benieuwd uit naar jullie volgende reis. Gaan jullie misschien ook eens naar de Baltische staten? Mooie natuur, gezellige stadjes en overal gratis internet. Groetjes en nog heel veel reisgenot.

Lea en André 2023-06-28 22:03:18

Wauw die grote schoenen, geweldig! Leuk ook die kippetjes en die poes. Bedankt weer voor alle schitterende plaatjes en verhalen. Wat een mooie cp trouwens, prachtig.. Ik wens jullie een goede rustige rit naar huis. Groetjes, Fred en Karin

Karin 2023-06-29 08:15:45

Ik heb jullie reis met plezier gevolgd. Jouw verslag was weer heel interessant met al die foto's! Goede reis naar huis en tot ziens!

Wietske 2023-06-29 08:39:40

Dag Ina en Marinus, genoten van al jullie verslagen, mooie foto's, goede tips en waarschuwingen. Reden gisteren en eergisteren in Noorwegen vanaf iets na Geiranger en op de Gamle Strynefjellvegen zonder bereik, dus lees de verslagen nu pas. Voor vandaag: WELKOM THUIS en tot de volgende reis!

Wilma 2023-06-29 11:13:26

Heel erg bedankt voor alle verslagen en de vele mooie foto’s! Veel plezier gehad en gelachen ook!Intussen zijn jullie alweer thuis denk ik. Groeten en tot de volgende reis??

Marianne 2023-06-29 19:43:11

Wat hebben wij genoten van jullie prachtige reis. De vele mooie foto’s namen ons mee naar de herinneringen die wij hebben van het mooie Italië en Sicilië. Heel erg bedankt. Vriendelijke groet Pieter en Berta Smilda Groningen.

Berta en Pieter Smilda 2023-06-29 20:02:44

Bedankt voor het meereizen en delen van de informatie. Wel thuis.

Mike 2023-06-29 21:29:11

Wat een geweldig mooie reis hebben jullie weer gemaakt. En weer zoveel gezien en wat hebben jullie ons laten meegenieten via de verhalen en de foto's. Inmiddels zag ik de camper al weer op zijn plekje voor de deur staan dus we spreken elkaar vast snel weer.

Kees Koele 2023-06-30 09:53:37

Intussen zijn jullie weer thuis (wij ook 😏). Zoals elke reis die jullie maken, waren de bijdragen weer onderhoudend met mooie foto’s die alle tekst ondersteunen. Levenskunst en flexibel omgaan met dat wat op je pad komt zit in jullie DNA. Bedankt weer voor alle tips, elke bestemming is mede daardoor een aanmoediging en inspiratie voor de vele volgers. Ina&Marinus: het ga jullie goed, be blessed. Peter