Parga vervolg

Griekenland, Parga

Het zou een regenachtige dag worden maar het is prima weer, regelmatig wat zon en een prettige temperatuur. Nu zitten we hier op de camping beschut dus misschien is het voor de strandgangers wat minder.De heavy rain van vannacht was ook gewoon af en toe een bui. Vanmorgen wat zitten lezen en vanmiddag weer een restaurant op gezocht.

Ik heb om 6 uur de afspraak bij de kapper dat heet hier ‘s middags. De ochtend was al vol en dan sluit men om 15.00 , siësta tijd, om pas om 18.00 weer open te gaan.

Achter in de middag gaan we weer lopend naar het dorp met paraplu, 3x functioneeel, 1e x voor de zon, het is nu zelfs drukkend warm, 2e x voor steun bij de trappen naar beneden, en 3e x voor de eventuele regen die weer aangekondigd is maar niet komt!!!

Eerst ergens wat eten en dan naar de kapper, trendy zaak met trendy mannen, met trendy knipgarnituur op het been! Ze spreken Engels dus: een beetje en het zelfde model, lijkt me duidelijk. De term een beetje wordt altijd zeer verschillend geïnterpreteerd. Ik tuin er iedere keer weer in, ik denk als kapper zijnde dat zie je toch.Nou ja wat zal ik er van zeggen het is weer even wennen ander model,kort en opgeknipt 😫.
We gaan met de taxi terug naar de camping (€5), ik heb geen zin in valpartijen bij in het donker de berg af lopen. Geen idee of het goed verlicht is.

De regen kwam vannacht en van morgen, rond de middag is het gelukkig weer droog.’s Middags lopen we naar boven en gaan nu het Venetiaanse fort even in. Eigenlijk geen terrein voor mensen die niet zo goed ter been meer zijn. In de baai liggen nu veel zeilschepen voor een zeilhappening?
Als we naar beneden lopen zijn veel winkeltjes gesloten het seizoen loopt echt af, ‘s avonds zijn er wel weer meer open als het drukker is in het dorp.

We nemen weer een taxi terug, ik heb geen zin in op het laatste moment,omdat ik moe word, te vallen. Volgens de smartphone van Marinus heb ik toch 7,2 km gelopen 👍. Parga is een leuke plek en het ligt prachtig maar is eigenlijk geen plek voor wie niet zo mobiel meer is. Normaal en in het hoogseizoen gaat er een taxibootje van het centrum naar Valtos Beach, maar nu is niks normaal☹️.

Morgen rijden we naar Igoumenitsa, tegen middernacht gaat onze boot. We hebben ons vanmorgen even gebogen over wat we dan gaan doen. De camping in Portonovo aan de Rivièra del Conero ,waar we op de heenreis heen wilden, is geen optie meer want die sluit in oktober. Het wordt richting noorden we zien wel, het hangt ook weer af van het weer.
Groetjes Ina en Marinus.

camping citta di Bologna is een alternatief. Goede reis terug. Warme groet Edso

Edso 2020-09-29 17:54:56

Afscheid nemen van Griekenland in stijl met een geknipt hoofd 😂. Vakantie is pas voorbij als thuis de was draait. Geniet nog ff. Wij morgen naar Tropea. Groetjes, Peter&Charlotte

Peter 2020-09-29 18:07:51

Goede reis terug🛥🚌

FritsEllen 2020-09-29 19:24:26

Aan alles komt een eind. Ik wens jullie een rustige overtocht en een veilige rit naar huis. Hebben weer genoten van al jullie verhalen en foto’s.

Nico 2020-09-29 20:21:59

O ja, en je nieuwe coupe ziet er echt goed uit!

Nico 2020-09-29 21:46:19

Wat vliegt de tijd, we hebben eeer genoten van de prachtige foto's en verhalen. Hoeie overtocht en een veilige thuisreis. Grtjs John&Marian

John&Marian 2020-09-29 23:00:24

Hoi Ina, aan de voorkant ziet het er mooi uit, achterkant kan ik niet zien op de foto. Die kapper dacht misschien, die ga ik even lekker knippen met zo een mooie bos haar. Weer een ervaring rijker, en gelukkig groeit het weer aan. Geniet nog maar even van jullie trip!

Simone 2020-09-30 08:35:39

Ik zie geen foto dat je haar af is 😊. Volgens mij is het wel leuk. Prachtige foto's weer. Goede reis terug. Groetjes. Ka