Xeraco

Spanje, Xeraco

17-3 Omdat er weer regen komt gaan we weer een stuk verder langs de kust. Het wordt een CP ten noorden van Valencia in Bérate hier is het eindstation van de metro en kunnen we zo gemakkelijk naar het centrum. Genoeg plaats maar alleen plekken zonder stroom. Alles is verder gereserveerd want het is feest in Valencia, terwijl ik op internet 29 maart tot 1 april lees?

2e CP in ander voorstadje ook met metro station zelfde verhaal alles gereserveerd. Dan heeft het geen zin om bij de 2 campings tenzuiden van Valencia te gaan kijken. Zoeken naar een andere plek stuk zuidelijker.
We hebben het tot en met Valencia droog gehad wel grijs maar met diverse nuances. Snelweg op richting zuiden, weer regen en harde wind onderweg. We zijn duidelijk op het verkeerde moment in het verkeerde land en verkeerde stad😫.

We staan nu op CP Xeraco bij Playa de Xeraco , 60 km ten zuiden van Valencia, alles keurig in orde en vrij nieuw. Zelfs met zwembad, restaurant en alle faciliteiten, bijna een camping maar is alleen voor campers . Als het even droog is maken we even een rondje over het kamp. Ook een klein restaurant ziet er allemaal picobello uit, en wat fijn is een terrein zonder regenplassen.
Wat ons opvalt in Spanje dat er tig grote campers met aanhanger rijden waar een autootje op staat, de echte overwinteraars? Hier zie ik bij de ingang van de CP 6 aanhangers staan.

18-3 Vandaag een was en schoonmaakdag, ze hebben hier ook een droger dat is erg prettig. Internet geeft aan heavy rain today, maar wij hebben het praktisch de hele dag droog op 2 kleine buitjes na. Als je richting kust kijkt is het veel lichter dan als je de andere kant op kijkt naar de bergen, daar is het behoorlijk donker. We nemen een kijkje bij het strand, 500 m hier vandaan en doen een boodschap in de Spar supermarkt.

Het is weer de plannen bijstellen, via de kust verder gaan we niet doen. Dan maar naar een stad, we willen ook nog wel naar Sevilla maar de 700 km is ons in 1 keer te ver. Dus gaan we bij Murcia kijken daar hebben we een CP even buiten de stad gevonden, misschien kunnen we daar dan op de fiets naar toe. We zien wel wat het wordt,
Groetjes Ina en Marinus

O Ina en Marinus wat erg van het weer. We horen het geregeld. Op de CP waar wij nu staan stroomden vele campers binnen. Allemaal mensen die vanuit Spanje komen en weer terug naar huis gaan. Het is ook niet leuk meer. Wij hadden vandaag een redelijk mooie dag maar gisteren was het grijs en kil. Volgende week zou het beter worden dus blijven we nog even ergens hangen en daarna weer naar huis. Sevilla is mooi al staat het nog op ons lijstje. Vorige zomer zijn we er doorheen gereden. Het was 42 graden en veel te warm voor ons om de stad te bezoeken. Komt misschien volgende winter. Nog veel plezier en hopelijk nog veel zon. Groetjes, Ellen

fritsellen 2022-03-18 18:53:12

Vanaf het Camper Park Huerta de Murcia, net buiten Murcia, loopt een mooi fietspad naar het centrum van Murcia. Lengte 11 km. Leuk om te doen.

Nico Bloot 2022-03-18 19:30:56

Toch nog een stukje blauw gespot. En een gezellige poetsfoto. Tsja, wat je zegt: foute timing Helaas. 🤷‍♀️ Ik zit net t nieuws te kijken, in Ellada waren jullie nu ook niet beter af geweest … 8-9 graden, zelfs op Kreta, brrr. Maar in Griekenland is het minder erg 😜😚

Luisa 2022-03-18 20:07:04

@Nico We hadden het gelezen van het fietspad daarom voor de CP van Huerta gekozen en niet die bij de Ikea.

Ina 2022-03-18 20:38:52

Wij komen rustig naar het zuiden. Nu in de buurt van Parijs met mooi weer en 's nachts 6 graden.

De.Vlietjes.op.reis 2022-03-19 19:27:12

Ik heb te doen met jullie daar in het zuiden. Wij hebben in Nederland prachtig weer met nauwelijks regen en mist. Wel is de halve Sahara in Marokko en West Sahara opgezogen en op ons land neergedaald. Nu het vaker voorkomt tegenwoordig, wen je ook daar al aan. Sevilla en wellicht Cordoba, zal hoop ik een iets aangenamer temperatuur met zich meebrengen. Wij hebben daar ooit zo'n 43/44 graden C. meegemaakt, zittend op een pleintje met sinaasappelbomen. De spijkerbroeken en de warme truien hebben jullie in ieder geval niet voor niets meegenomen. Ik duim voor beter weer Ina & Marinus !!

Peter Kee 2022-03-19 22:21:57

Inderdaad boffen jullie niet met het weer,we zien steeds dat het zal regenen aan de oostkust van Spanje.Hier begint het nu net te regenen maar we hebben steeds de zon gezien!Wat betreft kleding kan ik mij achter de vorige schrijver scharen!Maar de moed erin houden!Intussen plaats je wel foto's van het geheel zodat er een aardige indruk ontstaat van alles wat jullie zien en meemaken. Goede reis verder!

Marianne 2022-03-20 15:18:42

Jammer dat het weer in Spanje niet echt mee werkt maar dit blijft iets dat je niet in de hand hebt. Ik heb jullie reis met veel interesse gevolgd en wat zien jullie veel onderweg. En dan ieder verhaal ook nog eens geïllustreerd met prachtige foto's. Ben heel benieuwd wat we nog allemaal te horen en te zien krijgen. Ina en Marinus, geniet van deze vakantie en ik hoop dat jullie snel weer een lekker zonnetje zullen zien.

Kees 2022-03-21 08:22:32

Weer een leuke reis om mee te volgen. Hopelijk krijg je gauw beter weer. Die grote campers met aanhanger en autootje zijn volgens ons de overwinteraars die uit Marokko terugkomen. Toen wij daar indertijd gingen overwinteren zagen we ze overal. Handig om met een kleine auto in meer afgelegen gebieden te komen.