Camping Grubhof

Oostenrijk, Camping grubhof

Dinsdag ochtend vertrokken richting Oostenrijk, wij hebben geen file problemen gehad, maar vanuit het zuiden richting München waren het dramatisch lange files. Nog steeds door ongelukken ivm de storm?

We staan weer op camping Grubhof in St.Martin bij Lofer, een top (winter)camping. We hebben al op diverse wintercampings gestaan maar het comfort en de zeer ruime plekken hebben we nog nergens gezien. Gas stroom en water bij je plaats.Brede paden en ook de ruimte tussen de straatjes is ongekend. Vandaar dat we hier steeds weer terug komen. Vooral het nieuwste sanitair gebouw is een heerlijke luxe, zeker in de winter. Ook hier alles zeer ruim van opzet, cabines tot afwasruimte aan toe.

Het heeft vannacht gesneeuwd, we gaan met de skibus naar het dorp. De bus rijdt ieder half uur over de camping en zet je voor de gondel in het dorp af, comfortabeler kan het niet. We maken een wandeling door het dorp dat we natuurlijk goed kennen maar zien toch weer nieuwe dingen. In de hoofdstraat hebben bijna alle huizen een bord aan de muur met oude foto’s en de geschiedenis van het huis.

Grappig om ergens te lezen dat in 1924 in Tirol het rechts rijden werd ingevoerd, om zo een einde te maken aan de verwarrende situatie dat men in Duitsland rechts reed en tot die die tijd in Tirol links.
Terug lopen we, waarvan het laatste stuk langs de rivier de Saalach waar ook de camping aan ligt.Het weer is hier rustig, geen wind hier in het dal, Lofer ligt in een kommetje ingesloten met rond om bergen.

Na de lunch en siësta, de andere kant uit gelopen langs de rivier, door het boerengehucht Strohwolln en St.Martin via het wandelpad langs de weg weer terug., een leuk rondje. Niet geskied maar toch sportief bezig geweest over de hele dag 12.023 stappen👏.
Groetjes Ina en Marinus.

Genietend in onze stacaravan reizen we toch een beetje met jullie mee. Mooie plaatjes! Jodelahiti, Gruess Gott en fijne, veilige voortzetting.👋👋

Fred en Els 2020-02-12 21:38:05

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Dit is wel een zeer luxe camping, zo op de foto's te zien. Heel apart die droogrekken voor handdoeken. Een gemoedelijk dorp waar ook genoeg te zien is ook voor de niet actieve wintersporters. Geniet van jullie verblijf. Groet van Peter & Wilna.

Peter 2020-02-13 01:21:28

Ziet er weer prachtig uit met al die sneeuw, maar wat ben ik blij dat ik lekker thuis zit met het kacheltje aan !! Voor jullie heel veel plezier en vooral niet vallen Ina. Groetjes A + A.

Adrie en Arthur 2020-02-13 15:42:46

Mooie sfeerplaatjes. Het lijkt wel rustig op de camping. De eerste aandacht van mij bij het eerste verkeersbord ging naar het ontbreken van de n in het woord ausgenommen.