Vertrek

Nederland, Zaanstad

Morgen vertrekken we weer, we gaan naar Italië en hopelijk ook naar Griekenland.
Begin van het jaar had ik al een reis samengesteld via Kroatië naar Griekenland/Evia en via Bulgarije weer terug. Maar dat ging natuurlijk niet door. Toen hadden we nog het idee, dan gaan we in het naseizoen die reis maken in omgekeerde volgorde. Terug langs de Adriatische kust leek ons wat gunstiger dan door Bulgarije ivm met openingen van campings.

Nadat plan A en B niet doorgingen hadden we plan C, met de boot vanuit Italië naar Igoumenitsa. Maar punt is we hebben nog geen ticket en ook de corona maatregelen zijn inmiddels voor Griekenland weer veranderd .
Laatste bericht dat ik kreeg was dat we voor de overtocht alleen een PLF formulier moeten invullen, uiterlijk 24 uur van te voren. Een PCR test met een negatieve corona uitslag zou voor de boot vanuit Italië niet nodig zijn. Heel prettig want waar haal je die dan, of dat dan ergens bij de haven kan? Maar ja wat vandaag geldt kan morgen wel weer heel anders zijn.

Als er op korte termijn geen plek is, kunnen we ook nog naar Bari rijden en het daar proberen. De boten worden inmiddels voor 85% beladen, dat is dus ook al weer wat opgeschaald met enige tijd geleden. Een weekje wachten is geen probleem dan vermaken we ons wel in de Marche of in Puglia. Hier heb ik ook inmiddels diverse info voor opgezocht. En als het helemaal niet lukt dan hebben we plan D, vakantie in Italië.
We zien wel wat het wordt,
Groetjes Ina en Marinus.

Goeie reis globetrotters. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik denk dat we jullie tips wel gaan gebruiken 😏. Blijf voorzichtig. Groetjes, Peter&Charlotte

Peter 2020-08-15 10:04:56

We gaan jullie volgen. Willen zelf ook graag weer naar Griekenland. Wachten nog even af. Fijne en veilige reis. Houdt afstand en blijf gezond.

Toesjoeranroet 2020-08-15 10:05:07

Alvast een hele goede en veilige reis gewenst. Ik hoop dat jullie plannen zonder problemen gaan lukken. Wie weet tot ziens in Griekenland.

Nico 2020-08-15 10:56:45

Ik benijd jullie wel een beetje. Wij hadden Frankrijkplannen gemaakt vanaf 4 september. Een hartinfarct van afgelopen zondag gooide roet in het eten. Gelukkig was ik vrijdag na twee katheterisaties alweer thuis door mijn goede conditie. Maar ik reis graag met jullie mee. Goede en veilige reis.

Mike 2020-08-15 12:07:51

We wensen jullie een mooie reis. We zijn zelfs als inwoner van de provincie Antwerpen niet welkom op een camping in Noord Brabant. We worden stilaan de paria’s van Europa. Maar geniet er van . Ik blijf met veel plezier jullie volgen. Zo ben ik toch ook een beetje op reis.

Myriam Maes 2020-08-15 13:17:58

Dappere lui zijn jullie hoor! Wij waren ook van plan om naar Griekenland te gaan maar durven niet zo goed ivm CORONA! Maar wij volgen jullie graag en kunnen ook fijn mee genieten. Een hele goede reis en pas goed op elkaar.

Berta en Pieter Smilda Groningen 2020-08-15 14:13:37

Nou knap hoor!Ben weer erg nieuwsgierig hoe e.e.a.zal verlopen! Een heel goede reis,zonder pech e.d.Maar vooral veel genieten van al het moois!

Marianne 2020-08-15 14:27:25

Beste Ina & Marinus, het is weer zover.......!! Ik wens jullie een mooie reis toe naar de boot, ik hoop voor jullie dat het allemaal voorspoedig naar Igoumenitsa mag leiden. Zo nee, dan hebben jullie ook nog altijd plan D in het verschiet, de foto's van de bijzondere huisjes (Puglia) zie ik al weer in dat geval met belangstelling tegemoet. Goeie reis en blijf alsjeblieft gezond.

Peter 2020-08-15 14:29:23

Ik wil jullie een hele fijne en goede reis toewensen waar of waarheen het dan ook zal gaan.

José 2020-08-15 16:07:08

Fijne vakantie. Ben benieuwd waar jullie belanden.... Mondkapjes mee 😊. Groetjes Fred en karin

Karin 2020-08-15 19:13:55

Een hele goede reis, lekker genieten samen. Wij gaan zelf over 2 wk richting Italie. We blijven jullie volgen🥰

Joop en Janny 2020-08-15 20:17:15

We wensen jullie een mooie reis. Blijf gezond... Groetjes John en Marian.