Prades

Spanje, Prades

17-5 We zijn weer 100 km richting noorden gegaan, vooral de laatste 30 km was een prachtige route over de Coll de Porrera. Slechts 539 meter hoog met een stijgings percentage van 7%. Je rijdt door het Montsant wijn gebied, overal rijen met druiven.

Rond de middag komen we aan op Camping/Bungalowpark Prades, heel veel bungalows en maar een klein gedeelte camping, hier staan ook nog lang campeerders. Van 1 tot 3 uur krijgen we regen, maar als het later droog is lopen we naar het dorp. Een kwartiertje lopen, wat voor mij goed te doen is met een kleine stop.Het is om 4 uur nog siësta dus het is erg stil, er is een centraal plein met veel terrasjes, barretjes etc.

Hopelijk is het morgenochtend droog en lopen we er nog een keer naar toe. Begin van de avond hebben we weer een bui.
Het is weekend de Spanjaarden komen massaal binnen.

18-5 Eind van de morgen lopen we nog een keer naar het dorp, Prades wordt ook wel het rode dorp/stad genoemd. Veel huizen zijn gebouwd met de rode basalt blokken en door het hele dorp hangen zwart/wit foto’s van oude (bekende ?) bewoners.

Op het Plaza Mayor is het nu druk, het is weekend, er zijn veel fietsers die hier even een stop maken om wat te drinken. Het is een populair fietsgebied dat zagen we al toen we de Coll de Porrera op gingen. We zitten hier op 900 m hoogte , het is vanmiddag bewolkt en als de zon er niet is dan is het fris maar 16° terwijl we vanmorgen in het zonnetje koffie hebben gedronken. Morgen toch maar weer een stukje noordelijker,
Groetjes Ina en Marinus

Zie reactie op je mail.

Peter 2024-05-18 15:54:45

Wat mooi daar zeg en wat een gezellig plein 👍. Prachtig foto ook met die donkere lucht. Groetjes.

Karin 2024-05-18 21:56:13

Mooie foto's van een mooi stadje. Blijven lopen!

Mike 2024-05-18 23:07:37

Zeker fijn die arcades, vorig in Krakau ook een hele regenmiddag onder doorgebracht 😉 Snel bellen, liefs💋

Louise 2024-05-19 13:10:22

Mooi de huizen gebouwd met Rode Basaltblokken. Ook bijzonder om een groot aantal deuren te zien die de jaren des tijds hebben overleeft. Heerlijk dat de stad plekken biedt waar je je kunt onttrekken aan regenwater en de zon. Zo te zien behoorlijk druk op de camping/ bungalowpark waar jullie verblijven. Groet van ons twee !!