Roquetas de Mar

Spanje, Roquetas de Mar

1-4 We hadden 3 opties uitgezocht voor een nieuwe plek, stukje voorbij Almeria. De 2 campings vielen meteen af, geen leuke plekken en de 3e CP in Roquetas de Mar zag er goed uit.
Vanmiddag naar het strand gelopen, ziet er allemaal gelikt uit, maar voor ons zijn dat geen pluspunten. Hier staan we redelijk vrij met beetje uitzicht. Lekker buiten gezeten met een zonnetje. Morgen maar eens met de fiets naar het stadje.

Het castillo de Santa Ana, ook wel bekend als Castillo de Las Roquetas, is een fort gebouwd tussen de 16e en 17e eeuw, dat werd gebruikt als vluchtplek voor de inwoners die in de buurt van de haven woonden ivm aanvallen door piraten. Het grootste deel van het gebouw dat je ziet, is een reconstructie sinds het werd verwoest door de aardbeving van 1804.

Via het fietspad langs het strand rijden we naar het kasteel. Tijdens de openingsuren is het vrij toegankelijk, er zijn tentoonstellings ruimtes met schilderijen, militaire spullen uit de 2e WO en wat scheepsmodellen.
Een en ander is pas sinds 2003 te bezichtigen, spectaculair is het niet maar het is gratis.

We fietsen nog naar het (oude) centrum, nou dat inspireerde niet echt, nergens afgestapt om wat rond te lopen. Via de noordkant van de stad weer terug gefietst en daar ergens op de boulevard wat gegeten. Kwamen onze stadsgenoten(ooit nog mee getennist) voor de 2e keer weer tegen, die liepen gister ter info over de CP, de wereld is soms klein.

3-4 Er is een harde wind vandaag maar we gaan toch op de fiets weg, nu de andere kant op naar de Urbanizacion de Roquetas de Mar. Hier waar wij zitten is het nog kleinschalig en veel laagbouw maar hoe verder je komt hoe grootschaliger het wordt. We zien hier ook weer diverse campers bij het strand staan, vrij staan. Maar wij hebben bij vrij aan het strand staan heel andere associaties. Maar daar ben je als Griekenlandganger natuurlijk vreselijk in verwend.

Bij het natuurgebied houdt het fietspad op en zien we rechts daarachter de vele plastico‘s en in de verte de vol besneeuwde Sierra Nevada. We rijden binnendoor terug langs de vele luxe hotels, restaurants, barretjes en winkels, massa toerisme ten top.Veel is er nog gesloten en zit nog dik onder het saharazand.

Morgen gaan we weer een stukje verder, er komen weer 2 dagen met regen en nog meer wind. 2 dagen heerlijk in het zonnetje gezeten, prima CP,maar de omgeving is niet ons ding. Morgenochtend zou het nog droog zijn dus dan maar weer een nieuw plekje zoeken.
Groetjes Ina en Marinus

Hoi Marinus & Ina. Een paar dagen zon lijkt toch wel heel lekker na al het slechte weer de afgelopen weken. Ik had het je al vooraf gezegd, dat Spanje nog niet zo lekker is qua temperatuur in maart. Ik was ooit in april voor mijn opleiding in Portugal, daar was het ook slechts 16 graden. Hier is het de komende weken qua voorspelling ook niet veel zaaks. Wel mooie foto's van de in de wind wapperende palmen. Ik hoop voor jullie dat de zon zich toch weer wat vaker gaat manifesteren. Groet van Peter & Wilna. Dit is jullie verderop vakantie !! (;-))