Bruneck

Italië, Bruneck

Maandag is het weer een prachtige dag, we gaan skiën. Het station is vlak bij de camping, we gaan met de trein naar Percha(15 minuten) waarvan hij 3 minuten in Bruneck stilstaat. Het is hier een enkel spoor dus hier moet de trein even wachten op de tegemoet komende trein. Uit de trein op het perron skipas kopen en dan de 10 persoons lift in omhoog naar de top van de Kronplatz op 2275m.

Het duurt dus even voordat je boven bent maar je hebt wel steeds prachtig uitzicht in het Pustertal dal. Boven op de top is het altijd druk, chaotisch om dat hier zoveel liften van alle kanten komen. Hier staat de grote bel die altijd om 12 uur luidt.

Het weer is schitterend maar de temperatuur is veel te hoog 13°, papsneeuw, hier boven staat natuurlijk steeds de zon op. Het is voor mij eigenlijk niet te doen, afgezien dat het zacht is, het vervelendste zijn de zachte opgeschoven hopen sneeuw. Ik dacht we zitten vrij hoog dus misschien valt het mee, niet dus.

We houden het snel voor gezien, jammer maar ik heb geen zin om hier morgen de rekening van betaald te krijgen. De afdaling naar de trein is de langste van het hele gebied 7 km nl , een mooie afdaling maar ook nog grotendeels een rode afdaling. We nemen de grote(10pers.)lift weer naar beneden. Helaas, maar het lijkt me een verstandig besluit, als we weer op de camping zijn zitten we buiten in de zon koffie te drinken het lijkt wel lente. De camper geeft aan dat de buitentemperatuur 18° is.

Vandaag is het zwaar bewolkt, de top van de Kronplatz zien we nu niet. We gaan vanmorgen naar Bruneck en maken een wandeling door de mooie oude binnenstad. Allemaal oude huizen met leuke details, en een paar oude stadspoorten, gezellige plek om te winkelen. Boven de stad ligt het slot Bruneck met het Messner Mountain Museum, MMM Ripa, van de bekende bergbeklimmer Reinhold Messner. Hij laat hier het leven zien van de bewoners van de belangrijkste berggebieden op aarde in oa Andes, Tibet, Mongolië, Himalaja en de Alpen. Heel erg mooi uitgebeeld met oa de tenten waar men in woont.

Er is voor morgen regen voorspeld dus we gaan richting huis, we zijn hier denk ik al 10 x geweest, het bevalt ons hier heel erg goed, de camping, de locatie, en de mogelijkheden om iets te ondernemen.
We hebben inmiddels al heel veel ondernomen met onze gratis OV kaart tot aan Bolzano(Ötzi de iceman!), aan toe. Ook naar Ober Bozen en het smalspoor treintje naar Klobenstein met ook Edpyramiden. Het Pusterdal door naar Innichen en dit jaar naar kasteel Taufern.

Vorig jaar waren we naar Meransen, in 2018 naar Brixen, en de beiden meertjes Pragser Wildsee en Antholzer See(beiden in een zijdal) zijn ook leuke uitstapjes.
Voor de geïnteresseerden valt het allemaal te lezen met extra info op mijn eigen site www.opstapmetdecamper.nl
Zoeken bij St.Lorenzen, San Lorenzo , Bruneck, Brunico of camping Wildberg. Het was weer een mooie reis met mooi weer, met bekende maar ook weer wat nieuwe plekken.
Bedankt voor jullie reacties op het blog, altijd leuk om iets te lezen.
Groetjes Ina en Marinus

Hi Marinus & Ina, Zo te lezen gaan jullie zo langzamerhand weer in de richting van ons regenachtige kikkerlandje. Mooie foto's Ina van de oude stadspoort, het sneeuwplezier en de lama's. Ze hebben allemaal wel iets. De inrichting van de douchegelegenheid en de wasgelegenheid van de camping laat weinig te wensen over en ziet er fantastisch uit. Leuk trouwens al die kippetjes bij de receptie. Jullie hebben weer veel gezien in deze vakantie. Ons rest jullie een goede en veilige thuisreis toe te wensen. Groetjes van P&W

Peter. 2020-02-25 21:55:22

Veilige en fijne reis naar huis. Fijn om deze reis te hebben mogen volgen en wellicht gaan we daar volgend jaar ook eens kijken. Dankjewel!

Wilma 2020-02-25 22:26:50

Ina weer genoten van je prachtige reisverhalen. Veilig thuis reis

Jan Olthuis 2020-02-26 08:39:03

Ina bedankt voor de mooie reisverslagen met bijbehorende foto's. Esen goede en veilige reis terug.

José 2020-02-26 12:06:38

Jammer dat het papsneeuw was en jullie niet hebben kunnen skiën. Wel prachtige plaatjes. Groetjes.