Monte Verde

Kaapverdië, Monte verde

Maandag gaan we naar het natuurgebied ten oosten van Mindelo met de hoogste berg van het eiland de Monte Verde van 750 m. Het is een hobbelige weg de berg op met steeds prachtig uitzicht. Het is er erg kaal alleen boven op de berg is er wat begroeing. Toch staan er hier en daar huisjes/hutjes. We komen zelfs een herder tegen met een kudde geiten en 2 ezels. Boven is een kleine hut waar je alleen wat te drinken kunt kopen. De man toont ons het systeem van het water dat ’s nachts wordt opgevangen vanuit de wolken op een scherm en dan naar een put loopt.
Het uitzicht is er prachtig, af en toe zie je een aluguer(huurbusje) met slechts 2 mensen.

We hebben in de supermarkt wat te eten gekocht en zoeken een plekje bij een verlaten huis.We zitten er een tijdje heerlijk uit de wind en in het zonnetje. De temperatuur is tot nog toe steeds 24 a 25°. ’s Nachts koelt het niet verder af dan 20°, het ultieme vakantie weer 👍.

Als we ’smiddags terug zijn houden we even siësta, mooi om even wat foto‘s te uploaden. Internet is ’s avonds erg traag en nu gaat het rap.
Daarna lopen we weer door het oude centrum tegenover de Torre Belem. Er is zoveel te zien, overal wordt wel iets verkocht.
Het is uitkijken, niet dat we ons onveilig voelen, zelfs ’s avond niet, m aar voor de richels, afstapjes en gaten in de weg. Het is lang geleden maar gisteren ben ik weer eens gevallen, op het stoffige, zanderige terrein van Residencia Palmera. Gelukkig niks gebroken, maar nu een pijnlijke zij(gekneusde rib?).

Daarna gaan we naar het kleine Maritiem museum in de Torre Belem. Veel foto‘s over de walvisvaart en over de 1st WO. Veel Kaapverdianen voeren op de boten die oa uit New Bedford in Amerika kwamen waar een grote walvis industrie was. De toren is niet hoog maar toch heb je een mooi uitzicht over de stad.
Morgen ochtend over met de boot naar Santo Antao.
Groetjes Ina en Marinus

Wat een prachtige reis maken jullie, dank voor het mee mogen reizen. Hoop dat je niet al te veel last hebt van de pijnlijke plek. Fijne dagen!

Wilma van der Vliet 2019-12-23 20:24:37

Hi Ina & Marinus. Wat een prachtig eiland hebben jullie voor jullie eerste week uitgekozen. Mooi weer hebben jullie , alhoewel ik weet dat het daar ook erg kan spoken als het weer omslaat. Er is veel te zien. Dagelijkse kost denk ik, al die vis die schoongemaakt en verkocht wordt. Zo ook de groentes vanuit de kunststof vaten die op straat worden verkocht. Ook onze Kaapverdische buurvrouw droeg in Zaandam zware dingen op haar hoofd. Mooi om te zien, en waarschijnlijk ook wel praktisch om zware dingen zo te verplaatsen. Het is er behoorlijk dynamisch zo te zien. Wij wensen jullie nog veel reis plezier toe. Groetjes, P&W.

Peter 2019-12-23 22:50:30

Prachtige fotos Ina, lekker zonnig! Ik ben benieuwd hoe de kerst daar is? Beterschap met je rib, bah dat heb jij weer!

Simone 2019-12-24 07:48:06

Hallo Ina und Marinus, wir wünschen frohe Weihnachten! Habt wieder tolle Fotos geschickt. Noch viel Spaß auf der Reise. Viele Grüße Johanna & Wolfgang

Johanna & Wolfgang 2019-12-24 10:42:23

Wat een leuke relaxte foto’s! En wat naar nou, gevallen, jullie zijn er net (al voelt dat vast al niet meer zo). Hoop dat je niet te veel pijn hebt en kunt bewegen (smeren en slikken). Wel lekker weer! Sterkte xx