Flight canceled!!!

Kaapverdië, Mindelo

Vanmorgen keurig om 10 uur afgehaald en om 12 uur waren we al terug in het Mindel Hotel in het centrum tegen over Hotel Porto Grande en vlak bij Kira’s hotel. De vlucht is gecanceld😫, toestel is vanmorgen wel uit Amsterdam vertrokken maar vliegt, denken we, rechtstreeks naar Sal ivm het woestijnzand hier. Op het ogenblik is het wel zonnig maar het ziet heiig, niet vanwege vocht maar het zand. Sal ligt toch iets noordoostelijker dus daar lukt het misschien wel. Toch is het zicht nu beter dan afgelopen dagen en eergisteren weten we zijn er mensen aangekomen.

Men werd dus naar diverse hotels gebracht.Het Mindelhotel is een 4 sterren allinclusive hotel. Wij hadden redelijk snel een kamer en ook nog op de 1ste verdieping. Er zijn 6 verdiepingen maar de lift doet het niet😫 Toevallig nu of altijd niet? Boven is een zwembad binnen en ook een dakterras in de volle zon, geen plek om vrolijk van te worden of te verblijven.

Er was ook onduidelijkheid over het eten, nee Tui had nog niet bericht over het eten. Om half 2 kregen we ook een bandje en konden we aanschuiven. Nooit gedacht dat ik ook nog eens met een allinclusive bandje om mijn pols zou lopen☹️.

Daarna maar even siësta op de kamer en proberen wat info van TUI te krijgen. Info op de site geeft aan dat een contact persoon Margaridade Lege van TUI er even niet is en dus sporadisch haar mail bekijkt.Ze heeft nl van 27-12 t/m 3-1 vakantie.
Natuurlijk staat er nog een tel.nummer maar Marinus zijn Kaapverdiaanse kaartje doet het niet naar het buitenland! We hadden ook een naam en telefoonnummer gekregen van contactpersoon (van TUI?) hier op het eiland die gebeld maar hij wist natuurlijk ook niets. We wachten het maar even af hoe en wat. Op Cabo Verde is de kreet relax no stress. En dat doen we maar even, we hebben TV op de kamer ☹️.

Achter in de middag doen we maar weer een rondje stad, het blijft leuk maar de drukte is na de feestdagen beduidend minder. En we zijn er eigenlijk nu wel klaar mee, willen graag naar huis.
We informeren weer bij de receptie of er al iets bekend is, niets. Als we vragen hoe laat diner is krijgen we ook geen duidelijk antwoord, we worden “informed” terwijl we al met een bandje omlopen☹️.
We lezen op internet dat de vlucht vanuit Sal vertrokken is naar Amsterdam.
Groetjes Ina en Marinus.

Het gaat altijd anders dan je hoort. Het gaat altijd anders dan je ziet Het gaat altijd anders dan je denkt Het gaat altijd anders dan je verwacht Het gaat altijd anders dan je droomt Het gaat altijd anders dan je voelt Het gaat altijd anders dan je hoopt Het gaat altijd anders……… Het is niet anders.

Peter 2020-01-03 19:59:08

Niet waar! Daar droomden wij altijd van, niet terug kunnen ... Nee, maar alle gekheid op een stokje, snap dat je naar huis wilt. Wat een gedoe, we fijn, een goed hotel én maar 1 etage trappen ... Er zit niks anders op dan het maar te ondergaan. Hopelijk komt er snel een oplossing xxx

Louise 2020-01-03 20:58:12

Balen Ina😕 Hopelijk snel weer veilig thuis! Als het goed is, uit mijn hoofd zie ik je maandah🥰

Simone 2020-01-03 22:16:20

IK ga ook denk ik eens naar Kaapverdië, alleen maar om jullie verhaal te controleren ha :-), het zit niet altijd mee maar ook niet altijd tegen, wees gerust Zaanstad zit nog steeds op de zelfde plaats, geniet er nu nog maar van zolang het duurt ha, groetjes en voor strax een goede reis.

René 2020-01-04 13:08:30

Hi Marinus en Ina, Dat is balen dame en Heer, zeker als je weer graag naar huis wilt. Veel mensen denken natuurlijk dat jullie mazzelaars zijn met één dag, mogelijk twee dagen vertra... uhh extra vakantie !! Ik hoop dat jullie binnenkort duidelijkheid krijgen wanneer de volgende vlucht is te verwachten. Dit soort zaken hoort ook bij Afrika. Wanneer er behoorlijk hoeveelheden zand in de lucht zit wordt er uit veiligheidsoverwegingen, door kans op motorschade en verstopte pitotbuizen, niet gevlogen, en dat is maar goed ook, want het zou prettig zijn om ook daadwerkelijk aan te komen. Wij wensen jullie veel sterkte met wachten, en kom weer veilig terug. Peter & Wilna.

Peter. 2020-01-04 17:19:50

Wat is de vrijheid van een camper dan toch heerlijk. Niet afhankelijk van veel mensen en tijden. Welk leuk om dat weer eens bevestigd te zien.

Mike 2020-01-05 11:55:47

Omg dat hebben jullie weer. Jullie vliegen bijna nooit en dan dit... Gelijk weer klaar denk. Hoop dat jullie inmiddels thuis zijn. Groetjes.