Vertrek

Nederland, Zaandam

Het was weer een opwindende tijd, niet alleen vanwege de corona maar vooral vanwege mijn gebroken enkel. Eind januari kreeg ik mijn nieuwe knie, die revalidatie liep zeer voorspoedig. Maar eind maart val ik tijdens ons dagelijkse (trainings)wandeling en breek mijn enkel. Wat een pech, begin april , na 9 dagen, pas geopeerd aan de Weber B breuk. Daarna is het dagen aftellen tot 21 mei wanneer het gips eraf mag. En in deze periode alleen de laatste 2 weken de voet belasten. Marinus had het tijdens deze periode natuurlijk vreselijk druk, mantelzorger, interieurverzorger, kok en zo nog wat taken als de was en de boodschappen. Ook dit verliep allemaal goed en deze revalidatie voorloopt ook weer voorspoedig. Natuurlijk heb ik nog mijn beperkingen maar die heb ik hier thuis ook. Dus we gaan weer op stap met de camper en wel naar Griekenland.

We hadden graag weer over land gereden maar de grens Albanië Griekenland is nog steeds gesloten dus dan maar weer de boot.
Op internet hadden we al gelezen dat dit moeilijk zou worden, alles zit vol, iedereen wil nu weg. We hebben ons Grieks boekingskantoor maar benaderd en die is gaan zoeken. Ze zijn 9 dagen bezig geweest en toen lukte het. Vorige week dinsdag kregen we bericht dat we een ticket hebben, wel vanuit Bari, maar wel met Anek, dus camping onboard.

We hadden een en ander anders gepland , eerst vanuit Ancona naar Igoumenitsa, dan naar Lefkas en van daar naar Kefalonia . Dit stond vorig jaar al in de planning maar toen zijn we door de omstandigheden van corona en code oranje niet verder dan Lefkas gekomen.En zo wel mooi ook de Medicane op Kefalonia mis gelopen Nu wordt het een beetje omgekeerd, eerst van Bari naar Patras. Dan bij Killini de boot naar Kefalonia, van uit Kefalonia de boot naar Lefkas en dan over land weer terug naar Peloponnesos. Op het ogenblik zijn Kefalonia en Lefkas geel gebied. Ach dat laatste gedeelte is maar een planning misschien loopt het wel weer heel anders. Het zijn bijzondere tijden waarin dingen soms snel weer veranderen.

We gaan overmorgen weg maar gaan eerst bij onze zoon in Duitsland langs en dan wordt het even kilometers maken naar Bari.Het is even niet anders, we zijn al blij met de camping onboard overtocht.

Groetjes Ina en Marinus

Veel plezier !!!!! Jullie zijn echte doorzetters .

Guda 2021-06-14 09:18:59

Lieve mensen, Wij wensen jullie weer een fantastische reis. Rustig aan met je enkel Ina. Geniet, geniet.....

Toesjoeranroet Piet en Elly 2021-06-14 09:19:33

Oh wat een superbericht, heerlijk op weg na een "moeilijke" periode. Hoop dat het goed blijft gaan met je knie en jullie weer een prachtige tocht mogen gaan maken. En wat goed dat jullie zijn blijven doorzetten om de overtocht geboekt te krijgen. Geweldig boekings kantoor, wil ik wel graag de gegevens van hebben, zodat we daar in het najaar ook kunnen boeken. We reizen graag met jullie mee en hopen zelf as zondag te vertrekken. Richting Scandinavië, voor zover dat op het moment mogelijk is. Weg gaan we in ieder geval. Heb het goed!

Wilma en Mike van der Vliet 2021-06-14 09:25:00

Heel veel plezier en geen pech,nergens mee!Mooie reis met veel bijzondere belevenissen!Geniet er maar van. Groeten voor jullie beiden.

Marianne 2021-06-14 10:07:31

We wensen jullie een goede en vooral VEILIGE reis en gaan jullie weer op de (zere...?) voet volgen. ToiToiToi!!!!

Fred & Els 2021-06-14 10:41:39

Wij wensen jullie een mooie vakantie. Ina, ik denk dat je op deze reis therapie genoeg krijgt. Wij vertrekken morgen richting Portugal. Wees voorzichtig, blijf gezond en geniet van jullie zoon en mooie reis. Groetjes.

fritsellen 2021-06-14 10:46:36

Toch weer Griekenland! Leuk! Ben benieuwd naar jullie bootervaringen aangezien de boten in principe maar half gevuld mogen zijn zo heb ik begrepen. Wij gaan weer naar Drepano voor 6 weken. Hadden ook naar Albanie en Noord-Macedonie gewild maar doen dat maar volgend jaar als we ons echt weer veilig voelen. Heel veel plezier en ik wacht jullie verslagen weer met plezier af. gr. Edso

Edso 2021-06-14 11:01:23

Beste Marinus & Ina, Het gaat er weer van komen na alle medische avonturen. We hopen dat jullie een voorspoedige reis mogen hebben, met mooi weer en geen onvoorziene toestanden. Jullie zijn ervaren globetrotters, en jij Ina een prima reis voorbereidster, dus dat moet goed komen !! Wij volgen jullie reis van plek tot plek, en Ina we zien de mooie plekjes door jouw ogen, zoals jij ze ziet door de camera. Heb het goed en tot weerziens !! Liefs van Wilna & Peter.

Peter & Wilna 2021-06-14 12:02:19

Gezellige Marinus en Ina, na een tegenslag weer op REIS! Jullie zijn echte doorzetters. Wij genieten altijd van jullie mooie reis, dus nu ook weer. Heel veel plezier,geluk en wees voorzichtig tijdens de reis Vriendelijke groet camperaars uit Groningen.

Berta Smilda 2021-06-14 12:41:29

Wat een ellendige maanden hebben jullie achter de rug. Jullie reis naar Griekenland is dan ook dubbel en dwars verdiend. Als jullie thuis zijn, zijn wij net aan ons Griekse avontuur begonnen. Wie weet ontdekken jullie nog plekjes waar wij ons voordeel mee gaan doen. Zal niet de eerste keer zijn. We gaan jullie weer met plezier volgen. Een hele goede reis, doe voorzichtig en ga genieten van het heerlijke Griekse leven.

Nico Bloot 2021-06-14 14:57:57

Dapper en een goed voorbeeld om ondanks medische tegenslagen toch plannen te blijven maken en uit te voeren! De beste medicatie voor een voorspoedig herstel is doen wat bij je past als dat kan. Leuk om jullie weer te volgen, wij gaan aug/sep dezelfde richting op. Benieuwd naar jullie ervaringen. En een pluim voor Marinus als extra steun en toeverlaat in de afgelopen periode.

Peter 2021-06-14 15:30:53

Na lang wachten kunnen jullie nu dan eindelijk weer met de camper weg. ik wens jullie een goede en aangename reis toe en Ina voorzichtig met je enkel en je nieuwe knie. Marinus zal wel een oogje in het zeil houden zodat je door je enthousiasme niet teveel hooi op je vork neemt. Groetjes

José 2021-06-14 15:35:02

Tadaaaaa! Heerlijk🚐🚢🏖😎 🙌🏼🥰

Louise 2021-06-14 17:12:54

We wensen jullie een mooie reis. Geniet ervan.

Tineke en Philipp 2021-06-15 10:51:56

Wat fijn dat het ondanks alles toch is gelukt 👍. Ik wens jullie een fijne en voorspoedige reis / vakantie. Groetjes aan Michiel en Sandra.