Beuvron en Auge

Frankrijk, Beuvron en Auge

Prima overnacht in La Roque Baignard op het kleine "pleintje", toen ik de plek opsloeg in Maps zag ik dat het aan de Route de Saint-Hymer ligt, dan mag je daar vast wel met een Hymer overnachten! We gaan verder naar Beuvron-en-Auge een zeer toeristisch dorp in de ciderstreek ook op een lijst van mooiste Franse dorpen. Weer veel kleurige vakwerkhuizen en veel bloemen in het dorp. Op maandagmorgen niet echt het gezelligst natuurlijk. We kijken bij een ciderverkoop maar er liep een zeer chagrijnige man rond dus weg wezen. Op een andere plek was een aardige mevrouw waar we een fles cider bij gekocht hebben.

De camperplek en het sombere weer nodigde niet uit tot blijven, en in de middag was er regen voorspelt dus we gaan 125 km verder naar het zuiden naar Beaumont sur Sarthe. Het eerste stuk is mooi over de kleine weggetjes door het hart van Normandië. Dan na Argentan wordt het weer saai, we rijden de gewone provinciale wegen, we hebben de tijd.

Beaumont heeft een kleine simpele Municipal camping aan de Sarthe. We vinden het een prettiger plek dan de CP in Beuvron, grasveldje met uitzicht op het riviertje. We kunnen zelfs buiten koffie drinken en maken dan een wandeling door het dorp. Dit is zeer verwaarloosd met veel leegstand, ik denk dat 3/4 van de winkelpanden leeg is.'s Avonds komt ook hier de regen.

De volgende dag is het stralend mooi weer en komt de temperatuur ook weer boven de 20°. We hebben geen slecht weer gehad de laatste dagen maar warmer dan 18° werd het nauwelijks. De camping is eenvoudig maar alles is ruim, met mooie plekken en ze hebben ook een wasmachine, tijd voor een was. En ook nog eens schoon, ongelooflijk voor een prijs van nog geen 12 euro, inclusief stroom en toeristenbelasting en zelfs nog met wifi in de recreatieruimte. Daarna maken we nog een wandeling door het dorp, even buiten het centrum ligt een zeer grote supermarkt van Super U. Te begrijpen nu waarom de winkels in het dorp leeg staan.

In het centrum bij de kerk is een kleine markt, we kijken even in de kerk, die heeft mooie glas in lood ramen. En bijzonder buiten zien we dat de klok aan de toren hangt, heel apart. Verder is er nog de oude Romaanse brug over de Sarthe.
Even een prima relax dag op de camping, we kunnen zelfs 's avonds nog buiten eten, spinazie zalmrisotto met verse dille.

We waren al in diverse supermarkten opzoek naar verse dille maar hier in de Super U pas geslaagd, een top recept dat we er in houden! Morgen gaan we weer verder richting Loire, groetjes Ina en Marinus

Hoi, Leuk weer jullie verslag. Frankrijk is heel divers, ook de mensen 😏, van vriendelijk tot ziekelijk chagrijnig. Maar de natuur is mooi en culinair veel te genieten. Wij vertrekken morgen naar Normandië, er is uitstekend weer voorspeld. Daarna volgen we (ongeveer) jullie route richting Loire 😏, ben dus benieuwd naar jullie ervaringen en leuke plekken. Blijf genieten! Gelukkig nog geen ‘pech-meldingen’, houden zo! Groetjes, Peter&Charlotte

Peter van Tol 2019-09-10 23:09:32

Hallo ihr beiden, wieder tolle Berichte und Bilder. Diese Ecke von Frankreich ist uns noch unbekannt. Sieht sehr heimelig aus. Wir wünschen Euch noch eine schöne Tour. Vielleicht klappt es ja diesmal auf der Rückfahrt, denn Frankreich liegt gleich neben Baden-Baden!! Viele Grüße Johanna&Wolfgang

Johanna & Wolfgang 2019-09-11 10:52:30

Ben als visliefhebber wel erg benieuwd naar dat 'top recept'. Pen en papier ligt al klaar...

Nico 2019-09-11 11:53:26

Mooi is Frankrijk toch ook wel!En wat valt er weer veel Informatie "in te nemen" Ina!Zijn die vakwerkhuizen nu Duits aandoend of Engels?Vind het van beide kanten wel wat hebben.Goede reis nog met veel plezier!

Marianne 2019-09-12 01:54:30

Mooie foto’s van de mooie brug! Lekker plekje, gezellig tussen de was met lekker eten. Blij met de dille?