San Vito lo Capo

Italië, San Vito lo Capo

10-6 Toen we gisteren om 1 uur aankwamen viel er genoeg te kiezen qua plek inmiddels stroomt de camping vol. Het is weekend maar de schoolvakanties beginnen hier komende week.
Toen we vanmorgen op de fiets naar het dorp gingen was daar een optocht met een muziekkorps voorop. Ik vroeg aan iemand wat er aan hand was en toen bleek hier de hele week al een internationaal aquiloni (vlieger) festival te zijn. Er zijn ook veel activiteiten voor kinderen las ik later in de folder die ik kreeg.

San Vito lo Capo noemt zich ook couscous stad er is hier zelfs het couscous festival in september.We zitten hier aan de westkant van Sicilie in het gebied met Arabische invloeden.

Wij fietsen naar de vuurtoren en kijken bij de haven, ondanks dat het dorp erg toeristisch is,is een en ander toch nog kleinschalig,te zien aan het aantal en type boten dat in de jachthaven ligt. We gaan ergens eten bij de boulevard en als we weer op de camping terug zijn staat het bijna helemaal vol.

11-6 vandaag met de fiets de andere kant uit naar het natuurgebied Zingaro naar de noordelijke ingang. Het is behoorlijk klimmen, 10%, Als we ruim 9 km gereden hebben gaat de weg slingerend omlaag en is de ondersteuning van Marinus zijn fiets al 2 x uitgevallen. Neem contact op met uw dealer staat in het display ja ja . We gaan dus terug stel je voor dat je het hele stuk terug moet lopen. Nou ja toch een mooie rit met prachtig uitzicht. Het is heerlijk weer 24 a 25° met een klein windje.
‘s Middags gaan we naar het zwembad begin van de middag is het nog lekker rustig.

‘s Avonds in het dorp heerlijk gegeten en daarna lopen we nog even door de hoofdstraat, komt er net een processie de kerk uit gelopen ter ere van San Vito Martire de beschermheilige van het dorp. Dit is denk ik de afsluiting van de feestweek.

12-6 Gisteravond zijn de meeste Italianen van de camping vertrokken. We doen wat boodschappen en fietsen langs de vissershaven en door het dorp. Men is overal de feesttenten en podia van de feestweek aan het opruimen.
Het is duidelijk rustiger dan in het weekend, wij eten op een terras een granita gelsi(moerbei)en amarene, van oorsprong een Siciliaanse specialiteit. ‘s Middags nog wat bij het zwembad gezeten en eens kijken wat de verdere route zal zijn want morgen vertrekken we weer.
Groetjes Ina en Marinus.

Lekker eten lees ik met regelmaat 🥰, jullie hebben ‘de smaak te pakken’. Baluh van de ondersteuning, geen telefonisch helpdesk bij de dealer in NL? Fijne reis verder.

Peter 2023-06-12 18:58:00

Wat weer prachtige foto’s!

Berta Smilda 2023-06-12 20:27:05

Hallo Marinus & Ina, Wat apart dat jullie uitgerekend in San Vito lo Capo midden in en internationaal vlieger festival terecht gekomen. Mijn hart voor het vliegeren stond in een seconde al wagenwijd open. Wat een prachtexemplaren, verlicht en wel heb je gefotografeerd Ina.Vliegeren is een heel oude liefde van mij waar ik lange tijd mee bezig ben geweest in mijn jeugd. Ik had ze in soorten en maten, van papier, maar ook van linnen, die moest je met z'n tweeën in bedwang houden. Wat vervelend dat nu je fiets wat kuren vertoont Marinus. Ik hoop dat je het kunt klaren, wanneer het om het laden van de accu gaat of iets dergelijks. Prachtig de palmen en grote vetplanten aan het strand. Toch nog behoorlijke rotsformaties aan de ingang van het Zingaro gebied, en bij het zwembad. Wat een fantastisch ijs staat daar bij jullie op tafel, absoluut het favoriete ijs van Wilna. Leuk dat jullie je nog steeds opperbest vermaken bij een nog net fijne temperatuur. Wij mochten een paar dagen al genieten van temperaturen tot boven de 30oC. Heb het goed samen. Groet van P & W.

Peter Kee 2023-06-12 20:55:11

Wat een mooie fotoreportage weer. Die ondersteuning is en blijft een kwetsbaar iets van de e-bike. Ooit in Spanje het zelfde probleem gehad, toen via Marktplaats een nieuw display gekocht en op laten sturen naar de camping.

Nico Bloot 2023-06-12 22:37:12

@nico Ik denk niet dat dat werkt we hebben alle 2 hetzelfde display maar als we per ongeluk de display van Marinus op mijn fiets plaatsen komt er ook een foutmelding en herkent hij hem niet. Nou ja contact punten goed schoongemaakt en voorlopig maar hopen dat hij het blijft doen maar het vertrouwen is beetje weg.ll