Valderrobres

Spanje, Valderrobres

6-4 We gaan naar Valderrobres een plaatsje aan de Matarrana rivier. Het zou maar een uurtje rijden maar we gingen de fout in met de navigatie met W wat dus E moest zijn, aan de andere kant van de meridiaan. Ik vond het al zo vreemd geen plaatsjes die ik op de kaart zag liggen en we zaten best wel hoog en het zou aan een rivier liggen. Uiteindelijk toch gearriveerd.

Het plaatsje heeft een oud centrum met een mooie oude stenen brug over de rivier. Maar we vonden het verder tegenvallen, wat een verschil met gisteren zo‘n leuk authentiek en gezellig stadje waar geleefd wordt. Het leven speelt zich hier af in het „nieuwe“ gedeelte aan de andere kant van de rivier. In het centro storico zijn het wat terrasjes waar men zit dat is het dan en men loopt naar boven naar het Castillo.
Dat hebben we ook gedaan, maar een dooie bedoening de klim omhoog. Het kasteel is te bezoeken zo ook de kerk die er naast staat, maar we slaan het over.

Morgen naar een camping aan een Via Verde niet die we eerst op het oog hadden maar een half uurtje rijden. Maar het is altijd maar afwachten of het ons aanstaat soms valt het mee en soms valt het tegen.
Groetjes Ina en Marinus.

Ik vind het er nog best aardig uitzien 🤭 wel een beetje uitgestorven. Morgen vast weer een beter plekje 👍.

Karin 2024-04-06 21:33:41

Zoals je al schrijft. Het ziet er in tegenstelling tot het eerdere dorpje wat saaier uit. Beetje verpauperd lijkt het ook wel. Maar niet vergeten, het Kalf is ook saai en ziet er ook niet florissant uit. Dan toch leuk om ergens in een andere omgeving te zijn met mooi weer. Veel plezier nog.

Kees Koele 2024-04-08 10:33:39

Inderdaad van heel andere ‘orde.’ Wel mooi blauw muur, waar de bruid staat. Precies de kleur van de wand uit Vessa, Chios 💙