Kastrosykia

Griekenland, Pidima Kiras

5-9 Eerst in Igoumenitsa inkopen doen, gas en diesel tanken en toen naar de haven naar het Anek kantoor. We hadden al van diverse kanten gehoord dat er haast geen plek is op de boten naar Italië, dus we gaan toch maar eerst proberen iets te regelen. Inderdaad van eind september tot half oktober niks, dan maar naar Bari, met camping on board, dat is geen probleem. Het heeft niet onze voorkeur maar het prettige van die overtocht is dat je om 12.00 ‘s nachts vertrekt en de volgende ochtend in Bari aankomt. Wij hebben geen zin meer in Minoan met het slapen in een hut, vreselijk, waarom ze daar de camping on board afgeschaft hebben geen idee.

Dan gaan we de gewone doorgaande weg richting Preveza, we rijden niet langs de kust. Er zijn daar tig mooie plekjes waar we ooit gestaan hebben, maar omdat we toch weer via Igoumenitsa terug gaan, kunnen we die nog rijden dan is het er in oktober ook niet zo druk meer.
We staan nu bij het strand van Kastrosykia, voor ons een nieuwe plek, we hebben 2 keer aan de andere kant van de baai gestaan. We staan hier op de P met een stranddouche voor de deur. Naast de P is een restaurant waar je ook vrij kunt staan met voorzieningen als stroom.
Maar we vinden het daar wel behoorlijk druk en staan hier veel rustiger. We hebben weer een prachtige zonsondergang.

6-9 We hebben de camper een klein stukje gedraaid ivm de wind en schaduw. Na nog een keer op het terrein gekeken te hebben bij het restaurant besluiten we toch hier te blijven staan. Men staat daar op en in elkaar we vinden het te druk, hier komt er af en toe een auto, men blijft meestal niet lang op het strand. De sfeer is compleet anders dan in de „Oostblok“ landen, men groet of steekt de hand op als ze langs lopen. Zegt bv alles gut? Ze zien ons toch vaak voor Duitsers aan en als ik dan zeg poli kala(erg goed) zegt men bravo.Ze vinden het leuk als je wat in het Grieks zegt, een wereld van verschil.

Aan de rand van het strand zie ik zowaar een paar zeenarcissen(Pancratium Maritimum) staan. ‚S Middags gaan we wat eten in het visrestaurant Bouka. Daarna is het siësta tijd en gaan we even plat. Er is weer een stevige wind gekomen echt surfweer, leuk om naar te kijken. Het beeld van de surfer is hier wel erg toepasselijk. Morgen gaan we naar Lefkas.
Groetjes Ina en Marinus

Hoi ina en Marinus Ik had gehoopt elkaar te treffen op Lefkas. Ik was er een lang weekend om al onze vrienden te zien, als verrassing en die was geslaagd. Ben vanmiddag om 12.15 uur weer de lucht ingegaan. Goede reis en veel plezier Liefs Ella

Ella 2022-09-06 18:11:06

Weer leuk lees- en kijkvoer! Dank! Stug doorgaan met genieten! Groeten.

Fred & Els 2022-09-06 20:43:26

Hoi Ina & Marinus. De koetjes die leven in het gebied waar jullie momenteel reizen, mogen zich gelukkig prijzen nog te mogen leven zonder oormerken. Ze zien er overigens prima uit. Jullie stonden daar helemaal niet verkeerd bij het kunstwerk dat vol zit met je weet maar nooit onderdelen, waarschijnlijk jaren bewaard voor mogelijk hergebruik. Ook hier is er sprake van hergebruik, maar dan wel met een afwijkende functionaliteit. Hoe bedenken ze het. Meerdere onderdelen zijn nog duidelijk herkenbaar. en tot slot Ina wat een prachtige foto van een zeenarcis heb je weer gemaakt, nog volop in de bloei. Nog veel reisplezier toegewenst de komende dagen. Groet van P&W

Peter Kee 2022-09-07 13:33:36

Wat ziet het er toch weer mooi buitenlands uit. Leuk kunstwerk voor de deur.

Mike 2022-09-07 13:58:00

Hè hè, eindelijk even lezen! Gelukkig elkaar wel gesproken ☺️ Leuk, dat beeld en de nadere blik met onderdelen. Weer heerlijk tussen de Grieken. Helemaal niet jaloers hoor🤣🙋‍♀️