Vertrek

Nederland, Zaandam

Komend weekend gaan we weer opstapmetdecamper. Weer naar Griekenland maar wel over land, wat we al vaker gedaan hebben, de route is ons dus niet onbekend. We proberen toch wat nieuwe plekjes te ontdekken maar waarschijnlijk ook weer op plekken waar we het altijd prettig vinden. We gaan via Graz, Zagreb richting Kroatiasche kust maar dit keer een route via het oostelijk gedeelte van Kroatië.

Dit deel van de route is nieuw voor ons, om dan ongeveer bij Split uit te komen, hier waren we al eens vanuit Trogir in 2012. Dan verder over de zo juist geopende spectaculaire brug naar Peljesac. Hier dan vanaf een camping een dagtochtje met de fiets naar het eiland Korcula, dat nieuw voor ons is.

Dan in Montenegro de baai van Kotor, ook niet onbekend voor ons maar wel een heel mooi plekje. Daarna Albanië, ook weer niet onbekend voor ons, maar nu gaan we alleen langs de kust om vervolgens in Griekenland uit te komen.

We hebben een aantal opties op het lijstje staan maar zien wel hoe een en ander loopt. Hier hebben we natuurlijk ook al zoveel gezien, het laatste deel van de reis zal dan over de Peloponnesos gaan waar we ook al diverse keren waren. Camperen betekent vaak tijdens de reis de route weer veranderen.

De terugreis zal dan waarschijnlijk met de boot gaan naar Ancona, maar de overtocht is niet besproken, gaan dat daar ter plekke regelen. En in geval dat dit niet gaat, rijden we gewoon weer terug, geen probleem, we zien wel.
Maar eerst gaan we dit weekend nog bij Sandra en Michiel langs in Blomberg-Herrentrup.
Groetjes Ina en Marinus

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Een hele mooie en voorspoedige reis gewenst!

Nico Bloot 2022-08-09 12:40:36

Plannen maken én uitvoeren! 👍 Een hele fijne en veilige reis toegewenst. Hopelijk met een blijvend goed werkende koelkast en hordeur 😏. Leuk weer om jullie te volgen/mee te reizen. Op het eiland Peljesac hebben ze hele goede wijn, een beetje ‘zwaar’ misschien, maar ik had later spijt dat ik niet meer dozen had gekocht. Voor mij een reden om nog eens terug te gaan 🙈. Die nieuwe brug scheelt een hoop gedoe aan de grens met BH. Geniet van alles.

Peter 2022-08-09 12:51:59

Als ik het zo lees gaan jullie weer een hoop zien en beleven. Geniet van jullie reis, wees voorzichtig en ik hoop weer snel al jullie ervaringen te lezen.

Kees Koele 2022-08-09 12:56:40

Wij wensen jullie een heerlijke vakantie. Onze reis zit er bijna weer op. Morgen met de boot naar Duitsland en volgende week weer naar huis.

FritsEllen 2022-08-09 13:14:24

We volgen jullie graag. Wij kunnen nog niet weg, want onze display boven de zijdeur is eruit voor reparatie.

Mike 2022-08-09 13:26:21

Heerlijk weer op avontuur, ik ga jullie weer volgen door het mooie Kroatië. Peljesac (camping Prapatno in de baai?) is fijn en inderdaad mosselen/oesters en heerlijke witte Pošip wijn maar ook Ston en Mali-ston met 5km lange verdedigingsmuur die je op kunt en over de zoutpannen laat kijken is een bezoek waard. Korçula met de mooie stad is prachtig om in rond te dwalen en met de ferries ben je zo over; kortom veel moois voor de boeg, goede reis gewenst! Groet, Marian

Marian 2022-08-09 13:56:43

Nou Ina en Marinus, heerlijk weer op pad! Vanaf Tenerife ga ik jullie weer volgen, alsof ik een boek lees wat elke keer weer verder gaat😊 Wij zijn gister aangekomen, Schiphol ging prima! Nu gaan we genieten🥰 Groetjes van ons 😘

Simone 2022-08-09 14:52:39

Heel veel goeds,plezier en moois op vakantie! Zal jullie belevenissen op de voet volgen!En deze reis zonder obstakels?

Marianne 2022-08-09 15:14:26

Wat fijn om weer iets van jullie te horen! Zeker gaan wij jullie volgen en mee genieten van jullie reis en verhalen. Goede reis.

Berta Smilda 2022-08-09 15:43:21

Ina en Marinus, Hele fijne, veilige reis, heerlijk. Geniet er van.

Gre en Martin Swart 2022-08-09 15:59:02

Lieve Ina & Beste Marinus, Wij wensen jullie een goede reis naar het door jullie zo geliefde Griekenland. Wij volgen jullie verrichtingen !! Er zijn een paar dingen belangrijk bij zo een reis, dat is goed materieel, gezondheid, lekker eten, mooie foto's en een behouden terugkomst. Ik weet dat jullie daar altijd je best voor zult doen ! Tot ziens !! N.B. Groeten voor Michiel en Sandra. Groet van Peter & Wilna.

Peter Kee & Wilna. 2022-08-09 16:49:34

Ik wens jullie weer een aangename rondreis toe. Aan de hoeveelheid reisgidsen en wegenkaarten is te zien dat jullie héél wat van plan zijn. Geniet van deze reis en ik ga jullie volgen en me vergapen aan alle mooie plekjes die jullie aandoen en door Ina vastgelegd worden op de gevoelige plaat. Groeten van José

José 2022-08-10 11:38:24

Bijna klaar voor vertrek! ‘Kom jullie nog even gedag zeggen. Tot zo 😚

Louise 2022-08-10 12:19:47

Wordt weer een prachttocht. Ben erg benieuw hoe het bevalt via de kust naar Griekenland te gaan. gr. Edso

Edso 2022-08-11 10:17:30

Hele goede reis gewenst en ik kijk uit naar alle mooie plaatjes en verhalen. Groetjes, Fred en Karin

Karin 2022-08-20 11:32:14

mooie reis, zijn wij dit jaar ook van plan. hoe kan ik deze reis uitprinten? zonder foto,s

Jans Vording 2023-02-27 16:23:15

Kijk even bij mijn website daar staat het verkort. Heb je vragen moet je me even via dat emai; adres mailen. Ik heb je e-mailadres niet dat is afgeschermd/beveiligd Dit is de link http://www.opstapmetdecamper.nl/joomla25/index.php/spanje/spanje2022