Lago di Braies

Italië, Lago di Braies

17-10
We gaan naar de Pragser Wildsee, ik heb boven het verslag Lago di Braies gezet de Italiaanse naam. Voor zo’n prachtig meer klinkt de Italiaanse naam toch wat mooier vind ik.
Het meer ligt op 1500 m en is een van de mooiste en grootste natuurlijke meren van de Dolomieten. Het staat op de lijst Droomplekken, Google het maar even dan zie je ook de prachtige beelden.

We zijn er in 2018 in de winter geweest, dan kun je niet rond het meer lopen ivm de trappen langs de oostkant van het meer, maar dan nog is het de moeite waard.

In een halfuur met de trein naar Niederdorf, daar loop je naar het centrum( je hebt 10 minuten) en neem je de bus naar de Pragser Wildsee die je in 20 minuten naar het eind van het dal brengt. De rit met trein door het Pustertal en met de bus door het Pragstal zijn beiden mooi.

De diverse P’s staan behoorlijk vol, ook met een aantal campers. Op internet had ik al gelezen dat een rondje rond het meer in file lopen is, dus daarom ‘s zomers nog niet gedaan. Eenmaal lopend langs het meer valt het reuze mee, de meeste mensen blijven aan het begin hangen.

We lopen een rondje tegen de klok in met eerst de oostkant die nu gedeeltelijk in de schaduw ligt maar ook met het meeste trappen.
Aan het eind nemen we een lunchpauze, ik had bij de Conad kant en klare belegde broodjes gekocht.

Het is een prachtige wandeling van ruim 3 km en verder op is het niet meer druk. Bij het eind/begin punt drinken we nog een koffie in het zonnetje. We hebben al diverse meren/meertjes gezien maar dit is toch wel het mooiste en dan ook met zulk mooi weer. Terecht op de lijst van droomplekken van Italië.

18-10 Vandaag een rustig dagje eerst ‘s morgens naar de kapper hier in St. Lorenzen. Dan met de trein naar Bruneck, heerlijk hier een wandeling door de oude binnenstad te maken. We zijn hier zo graag, Bruneck is toeristisch maar niet overlopen ook zomers niet in het hoogseizoen. Ook de camping vinden we heerlijk, morgen vertrekken we richting zuid Duitsland, maar we komen hier vast nog wel weer eens terug.
Groetjes Ina en Marinus.

Deze camping + bijbehorende tips gaat op de to/do lijst. Prima plek en leuke mogelijkheden om te bekijken. Ik begrijp dat alles óók nog gratis is met het OV 😏. Bedankt voor de tips! Fijne reis verder. Blijf nog maar ff weg > in NL een slechte periode voorspeld met regen, wind en lage temperaturen.

Peter 2023-10-18 17:39:16

Net als Peter, heb ik na jouw beschrijvingen van dit prachtige gebied, de wens om daar zelf ook eens naar toe te gaan. Prachtig, dankjewel! Mooie, veilige reis verder. Mike en Wilma

Wilma 2023-10-18 19:23:23

Alles is gezegd maar dit is toch de kers 🍒 op de taart 🎂. Prachtig.

Berta Smilda 2023-10-18 19:47:09

Droomplek. Mooie foto's, mooie weer. Wel laag water, zal wel anders zijn in de lente.

Mike 2023-10-18 21:29:12

Inderdaad een droomplek zo te zien. Ik kan mij voorstellen dat jullie graag in die streek komen. Nu boffen jullie wel met het fraaie weer. Wie weet worden jullie ooit nog ereburgers van Bruneck. 😜

Nico Bloot 2023-10-19 10:29:37

Schitterend, het meer. De rust straalt je (me) tegemoet!

Louise 2023-10-19 13:00:25

Echt schitterend 👍 Ik sla hem ook op. Goede reis nog. Groetjes.

Karin 2023-10-19 15:23:22

Wat een prachtig meer Marinus & Ina, dat Lago di Braies. Fijn ook is dat uitstekend geregelde openbaar vervoer ter plekke. Mooi om nog even te genieten van het mooie weer. Het lijkt een gezellige stad Bruneck. Ik ben benieuwd naar de klank van de porseleinen klokken, maar eens even struinen op het internet. Heel mooi dat beekje dat over de camping stroomt, en dan de gezellig ogende kippen op het terrein. Ik kan mij voorstellen dat jullie nog een keertje terug gaan naar al dat moois. Ik wens jullie een goede rit naar Duitsland en hoop van harte dat het weer een beetje meedoet! Groetjes van P&W.