Mitikas

Griekenland, Mitikas

Toen we aankwamen in Mitikas hebben we eerst even door het dorp gelopen en wat boodschappen gedaan. De kapper waar Marinus zijn haar in 2011 heeft laten knippen zit er ook nog. Het is een echt Grieks dorp alles kleinschalig met weinig toerisme. We hebben destijds een stuk verder van Mitikas bij een Taverne gestaan die ook een CP heeft.We staan nu wat dichter bij het dorp nl 3 km bij hotel Delphina.

Vrijdagmorgen op de fiets naar het dorp voor brood en een paar boodschappen. We informeren bij de haven voor een overtocht naar Kalamos, het eiland hier vlak voor de kust. Met het tijdschema voor de gewone veerdienst komen we niet uit, we informeren bij een meisje dat Engels spreek, nee heen kunnen we wel maar we komen niet terug. Of we moeten dan een taxibootje nemen maar dat was erg duur zei ze, ja wat is duur?

Als we terug gaan zien we net een taxibootje aankomen, hij vraagt €100 voor ons met fietsen heen en terug te brengen, een tochtje van 10 minuten. Dan gaat hij bellen en krijgen we zijn vrouw aan de lijn die goed Engels spreekt, het wordt € 60. We vinden het veels te duur en hebben geen zin om er over te gaan onderhandelen. Je komt dan aan in Episkopi, dan is het ongeveer 8 km naar de het dorp Kalamos. Dit ligt aan de andere kant van het eiland en zien wij dus niet. Jammer het leek ons een aardig uitstapje maar voor zoveel geld is de animo weg.

Van de bemanning van de cargo boot horen we dat het nog geen seizoen is, in juli/augustus vaart de veerboot vaker En kan je wel op de zelfde dag terug. Je ziet op veel plekken kleine bootjes liggen waarop spullen worden gebracht die naar de overkant moeten.Hier in Mitikas zie je nauwelijks buitenlandse toeristen, het is dus echt nog een Grieks dorp waar de tijd een beetje stil heeft gestaan. Ik denk dat de meeste toeristen die hier straks in de vakantiehuizen/apartementen zitten Grieken zijn.

Vandaag de laatste dag hier, vanmorgen eerst even naar het dorp voor de bakker en later de andere kant van de baai opgereden. Aan het eind zien we nu een nieuw kleinschalig appartementen complex en een camping. Maar hier staan allemaal de seizoenskampeerders vooraan bij het water met mooi uitzicht. We rijden nog een stukje door naar Taverna Agrilia waar we in 2011 stonden, ook een mooi plekje maar geen schaduw. Dan staan we hier wel erg mooi op een keurig grasveld met schaduw van de bomen.
Groetjes Ina en Marinus.

Mooi weer en een prachtige baai, wat wil een mens nog meer. Bij ons staat het weer op voornamelijk regen en harde wind, wat dat betreft zitten jullie zo te zien een stuk beter. Het ziet er erg gemoedelijk uit. Prettige voortzetting van jullie reis. Groet vanuit het Utrechtse !!