Sant Feliu de Guixols

Spanje, Sant Feliu de Guíxols

12-3 We gaan naar de kust een stukje van maar 35 km, naar Sant Feliu de Guixols, een plaatsje aan de Costa Brava.Hier is een kleine CP, met faciliteiten en we kijken zelfs een beetje op zee. Maar we hebben vandaag onze eerste regendag😫, helaas het is niet anders, dus vandaag hebben we een leesdag.

13-3 We gaan lopend naar Sant Feliu, hier is zondags een grote markt, we hebben een kaartje/plattegrond van de CP eigenaar mee. We lopen heen langs de kust, eerst naar beneden naar het strand tegenover de CP: Platja de Sant Pol, een mooie baai.

Hier vandaan gaat een wandelpad langs de kust naar Sant Feliu. Het begin is afgesloten ivm de golven en het slechte weer gister. Stukje verder kunnen we wel op het pad komen, prachtige wandelroute met mooi uitzicht maar zeer inspannend. Trappen op en af en dat is nog niet het punt maar de tredes zijn vrij hoog dus halverwege haken we af en gaan via de weg verder.

Bij de volgende baai is de haven en het strand van Sant Feliu. Hier langs de promenade is een markt, ruim opgezet, geen geschuifel achter elkaar. We wandelen wat kris kras door de stad, zitten een tijdje op een bank met mooi uitzicht over de baai, het is gezellig, net niet te druk.
Als we wat gegeten hebben lopen we via de gewone route in 25 min. terug naar de CP. Af en toe valt er nu weer een spat, maar om 3 uur hebben we weer wat zon, morgen gaan we weer verder.
Groetjes Ina en Marinus

Wauw wat een prachtige plaatjes zeg. Wat is het mooi hè Spanje 😜 en nog lekker rustig. Wij houden ervan 😍. Ik kijk uit naar de volgende plaatjes. Groetjes, Karin

Karin 2022-03-13 16:27:48

Mooie foto's Ina. Jammer van de regen. Wij hebben er ook last van. Jammer. Na regen komt zonneschijn. 🌞🌞

FritsEllen 2022-03-13 16:38:02

✅ Prachtig die wandelpad-kustplaatsen. Uitdaging… 🙋‍♀️😎 (Blijkbaar was ik te ver gescrold of zo en kwam bij eerder verslag terecht, zo makkelijk gaat dat🙄)

Luisa 2022-03-14 16:33:43

Kustplaatjes!

Luisa 2022-03-14 16:34:19

Mooie foto's heb je weer 'getrokken' Ina, zouden onze Vlaamse buren zeggen. Een behoorlijk woest uitziende zee. Wat spijtig dat jullie een leesdag hebben moeten inlassen. Wat een mooie baai, de Platja de Sant Pol. Wat jammer dat de wandelroute aan de pittige kant was, maar een stuk ervan hebben jullie toch maar 'meegenomen'. Wij wensen jullie een mooi vervolg toe van de reis. Vanavond gezien dat er nog meer slecht weer jullie kant op lijkt te komen. Hoop dat het zal meevallen en ook de zon zich wil laten zien. Groet van P&W