Kramsach

Oostenrijk, Kramsach

12-2 Vanmorgen van camping Wildberg vertrokken met prachtig weer, een ritje van 145 km en we staan nu op camping Stadlerhof in Kramsach/Oostenrijk. Dit is ook een echte wintercamping met alle voorzieningen zoals gasaansluitingen, restaurant, zwembad en sauna. Alleen gebruiken we de gasaansluiting niet want het is niet koud meer.

Ook hier prachtig mooi weer en we hebben een schitterend uitzicht. Er zijn hier 3 meertjes waarvan de Reitalersee de grootste is, wij staan bij de Krummsee. We maken een kleine wandeling , vanaf de camping langs de Krummsee,bij de Reitalersee steken we over, stukje door bos en over de heuvel weer terug langs de Krummsee. Een leuke wandeling met mooi uitzicht. Daarna zitten we nog tot half 5 buiten, dan gaat de zon achter de bergen en koelt het af.

13-2 Ook hier hebben we een gästekarte gekregen waarmee we gratis met de bus kunnen. We gaan vandaag naar Rattenberg, in 2017 waren we hier ook, toen stonden we in Kaltenbach in het Zillertal en waren we met de trein.
Het heeft een mooi oud Middeleeuws centrum, maar we zijn er niet op het juiste moment. Ondanks dat we pas met de bus van half 12 weggegaan zijn, komt er nog geen zon in het centrum en is het er kil en somber.

Het is stralend mooi weer maar niet in Rattenberg want het oude centrum ligt net achter een berg, jammer. Rattenberg is een glasstad overal winkels met glas verkoop. Na er even doorheen gelopen te hebben wachten we weer op de bus op een bank in het zonnetje net voor het centrum. De bussen rijden hier om het uur en je snapt het al die van ons is net een kwartier weg. Je zou het kunnen lopen maar dan zijn we er ongeveer dezelfde tijd als de volgende bus maar ben ik wel doodmoe. Maar we hebben een mooi uitzicht over de Inn en het is prachtig weer.

‘S Middags een lees middag en tot half 5 buiten gezeten. We blijven hier nog even, het is een mooie ruime plek met een schitterend uitzicht en ook nog eens prachtig weer de komende 2 dagen.
Groetjes Ina en Marinus

Hallo Ina & Marinus, Volgens mij hebben jullie wel weer een mooi plekje gevonden aan de Krummsee. Een mooie plek als uitvalbasis voor korte wandelingen.Die Gastenkaart voor vervoer per O.V. is toch weer een mooi gebaar voor de toerist die dat weet te waarderen. De Camping ligt zo te zien ook mooi tussen de omliggende bergen. Wat jammer dt jullie niet kunnen genieten van de glasstad Rattenberg vanwege het daar vrijwel ontbreken van wat zonnewarmte. En ik maar denken dat Praag 'de' glasstad is. Wij wensen jullie nog een mooi verblijf toe op camping Stadlerhof. Groet van P&W

Peter Kee 2023-02-14 00:15:41

Ziet er heerlijk voorjaarsachtig uit. Hier ook dat gevoel. Leuk stadje zo te zien. Geniet nog maar even lekker daar. Gr. Edso