Heiterwang

Oostenrijk, Heiterwang

Heiterwang 1-2
Rond de middag aangekomen op de CP in Heiterwang bij Gasthof Sunnawirt.
Het is hier compleet wit dus een echte wintersfeer 😉.
‘s Middags maken we een wandeling naar het dorp, dit stelt niks voor. We nemen een kijkje in het kerkje dat open is.

Daarna wandelen we nog langs het riviertje naar de Heiterwanger See. Zomaar uit het niets klap ik voorover in de sneeuw. 1 antiglij ijzer onder mijn hak blijft in de sneeuw steken. Het loopt weer met een sisser af. Ongelooflijk, nou ja toch 6.3 km gelopen pfffff, het was weer never a dull moment.

2-2 Het sneeuw licht, maar dat gaat heviger worden hebben we al gelezen. Goed dat we gisteren een wandeling gemaakt hebben, we gaan vanmorgen naar Reutte. We kunnen met de mevrouw van het Gasthof mee rijden, dus we hoeven niet op een bus staan te wachten.

Reutte is ‘s zomers een behoorlijk toeristische plaats maar nu is het er rustig. Er rijden veel auto’s door het dorp, maar hier is alles sneeuwvrij dus dat is prettig lopen. Er zijn veel huizen met beschilderde gevels, hier en daar een bord erbij met wat info. Op een muur 4 verschillende Sonnenuhren,, oa Gebedsuur en onze huidige tijd,. bij het gemeentehuis staat een zgn Nagelsäule /spijker zuil uit 1917. Gaf je geld voor de oorlogsweduwen dan mocht je er een spijker in slaan.
We halen wat verse broodjes bij de bakker en gaan dan met de bus van 12.11 weer terug.

Ben je hier zomers of in de winter als het helder weer is dan is de grote wandel hangbrug spectaculair om over te lopen. 406 m lang en 114 m hoog, kijk maar eens op internet bij highline 179. Er zijn hier vlakbij nog wat bezienswaardigheden zoals de burcht Ehrenberg.
Misschien allemaal voor een andere keer, het sneeuwt nu behoorlijk, wij hebben een lees middag. Morgen weer verder als we tenminste niet ingesneeuwd raken😉.
Groetjes Ina en Marinus

Hoi Ina & Marinus, Daar is ie dan Ina, de door jou zo gewenste sneeuw !! Je verlangde er al zo naar dat je al gauw in de sneeuw bent gaan liggen. Het lijkt redelijk goed te zijn afgelopen, gelukkig maar, want dan was de reis weer gauw afgelopen geweest. Het dorpje Heiterwang ziet er toch niet onaardig uit !! Marinus heeft het maar druk met het bestuderen van de voorwaarden voor Austieg und Untergang. Jullie hoeven je dan ook hier weer niet te vervelen. Heb het goed samen met het vervolg van jullie reis. Groet van P&W.

Peter Kee 2023-02-02 15:49:25

Fijn dat jullie het overall naar je zin hebben. Voor ons, overtuigde koukleumen, zou 1 a 2 dagen de lol er al helemaal af zijn. Wel mooie plaatjes! Geniet lekker verder en........blijf op de been!

Fred & Els 2023-02-02 16:53:00

Grüß Gott, De globetrotters zijn weer op pad, lees ik. De beleving van die witte wereld is vele malen aangenamer dan het grijze, troosteloze NL 🙄. Jullie blijven plannen maken EN uitvoeren!! Chapeau voor beiden. Blijf goed oppassen met de motoriek, voordeel is wel dat je ‘zacht’ valt in de sneeuw, maar toch. De volgende reis krijgt al weer vorm, denk ik. Deze week maak ik een start met de uitgebreide info van ‘opstapmetdecamper’. We gaan eind april over land naar Griekenland en eind juni retour met de ferry COB van Patras>Venetië. Heb er veel zin in. Ontspannen kunnen genieten zit in jullie DNA, benieuwd naar jullie verdere ervaringen. Veel plezier, Peter&Charlotte

Peter 2023-02-02 17:05:41

Hoi Ina en Marinus, Een vakantie met valpartij is jullie niet vreemd merk ik. Of het nu met de fiets is of gewoon lopend het hoort er gewoon een beetje bij. Wel fijn dat het goed is afgelopen en jullie kunnen genieten van de sneeuw. Want ik hoorde voor jullie vertrek al dat jij de stuwende kracht bent achter deze reis. Ina wil naar de sneeuw zei Marinus. De naam Heiterwang kwam mij bekend voor. Ik vergrootte het kaartje en zag dat het in de richting van Ehrwald ligt. Een dorp waar wij diverse keren met wintersport zijn geweest. Dit dorp ligt dan niet heel hoog maar je kunt er prachtig skiën op de Zugspitze die sneeuwzeker is. Jullie hebben weer prachtige foto's en ik kijk nu al weer uit naar het volgende verslag. Geniet lekker. Ik hoop dat jullie de reis kunnen vervolgen en niet worden gehinderd door té veel sneeuw. Groetjes, Kees Koele

Kees Koele 2023-02-03 13:49:10

✅ ‘k Was druk😜 Schitterende plaatjes!